Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden del 56

Gissar att det har och göra med att det är vår och folk plötsligt är utomhus och lever livet lite mer än under vinterhalvåret. Vi brukar väl ha en nedgång i aktiviteten under sådana här väderskiften varje år?

Jag har skönt flyt just nu. Varit supereffektiv i helgen och storstädat samt sorterat ur garderober, tvättat och varit på Ikea, bjudit hem folk i olika konstellationer i två omgångar och tävlat hästen samt hunnit med en dejt i vårvädret, en långpromenad med en kompis och ett 75 min yogapass. Effektiviteten satt i idag också och jag har skickat in en uppgift, grejat lite hemma, målat naglarna, hämtat böcker och skrivit ut grejer på biblioteket samt ordnat pappas födelsedagspresent så att den är klar att postas och planerat veckan. Har dressyrträning ikväll också. Och på torsdag morgon flyger vi till ön för en weekend :love:

Jo, absolut, men jag behöver plugga och därmed vill ha folk att prata med så jag slipper... ;) Men tröstade mig själv genom att beställa lite kläder igår, för att öka pluggmotivationen lite.

Härligt med ett sånt flyt! Och hoppas ni får det trevligt på ön. :)

Fair deal! :D

Men alltså. Bilen startade inte idag, troligtvis pga parkerad i LÄTT nedförslut. Gissar vad problemet är, förhoppningsvis inte allt för klurigt (blöta tändstift, eller kondens i fördelarlocket eller bensintanken). Orkade inte ens bli sur. När jag skulle gå till torpet såg jag en stor humledrottning som gosade runt bland vårstjärnorna och lät sig fotograferas ordentligt. Alldeles nektarhög var den och körde ett riktigt sockermaraton. Glad tjej igen. :D

Våren är bäst.
Gillar för övrigt din positiva inställning till vad för väder vi kommer ha denna säsong!

Men åh, dum bil! Men bra att det krävs såpass lite att muntra upp dig igen! :D

Helt ärligt har jag inte så positiva förhoppningar på sommaren, dels med tanke på förra sommaren, kass vinter på det och nu värmen så extremt tidigt... Meeen jag har väl vissa fördomar om dig, kanske. ;) Och hoppas på fin sommar kan man ju göra, även om jag nog har tänkt att fly från en del av den i alla fall.

Haha ja, lättroad nu!

Så du tror inte på två toppsomrar efter varandra? Jag hoppas solen kommer lysa i Skåne iaf! Och vart har du tänkt ta vägen i sommar egentligen, va va va?

Btw; lördagspepp! :D

Nej. Lite värme och sol kan vi ju hoppas på, men toppsommar är jag tveksam till. Och du veeeet var jag tänker ta vägen! Men det blir ju bara under juni i så fall.

Lördagspepp som tusan! Och fredagspepp! Boka tågbiljetter-pepp börjar det väl också bli dags för, för min del! :D

Jaha, det lät som du skulle vara borta länge så jag tänkte att det blivit nya planer. :)

Jag vet vad ämnet är till fredagens Losers Corner-frågor... Gissa varför jag vet det. ;) Hehehe. Och ja! Boka tågbiljetter!

Hahaha har en känsla av att jag också vet ämnet då..? Och därmed även inte kommer ha en aning om svaret på de frågorna... :p

Jag kan nog inte heller svaren, förlitar mig på fröken som bestämt ämnet! Jag kan inte stå för prestationen dock eftersom jag inte var med. :p De ville ha Ryttareliten men det godkändes inte, och inte heller Ponnyakuten var acceptabelt. Tråkpelle till quizledare!

Jag har hopptränat pållen, det är allt jag har hittat på! Men som han hoppade! :D

Chili: Menar du att vi ska vara i Losers Corner? Hmm...

Nej nej! Inte på fredag, vi är ju med då. ;) Men laget vi deltar i var det i fredags...

Dåligt med fart här tycker jag... Vad gör alla? Inga nya dejter eller andra påhitt för nån? :D

Bara jobb, jobb, jobb och läkarbesök i massor här. Känns som om jag bor på sjukhuset till och från (men det gör jag inte, har bara bokade tider på max en timme per gång).

Hittade en intressant snubbe, som jag lika snabbt degraderade till enbart kompismaterial (nej, jag har inte provkört på något som helst plan).
Känns som om jag lika gärna kan tappa min läggning och vara asexuell för all framtid, verkar ändå inte finnas nån vettig som är intresserad. Crazy cat lady 4 ever :love:

Dåligt med fart här tycker jag... Vad gör alla? Inga nya dejter eller andra påhitt för nån? :D
Jag planerar och packar! :love:

1 vecka kvar, dör av panik/lyckorus.

Sen är jag för ovanlighetens skull jävligt irriterad på mitt jobb, längtar av hela mitt hjärta efter en fast tjänst utan klydd. Hata, hata, hata bemanningsföretag!

Men ÅH, löveli om man säger så! Fasen vad underbart. Skippa paniken, känn bara glädjen!

Vad roligt. Hoppas att du kommer att få en toppen resa :).

Hedinn: Ok vad synd.

Jag tror med att det kan bli en dålig sommar i år eftersom vi inte har haft en så 'hemsk' vinter som föregående år och är det inte lite väl varmt nu?

ÅH vad härligt! Men jag är imponerad över att du kan packa en hel vecka innan. :p

Cili: Vad gör du på sjukhuset så ofta?

Zarro: Det var ju visserligen väldigt varmt i mars förra året också, men med ett rejält bakslag i april. Så vi får väl se...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 905
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 001
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 416
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 778
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka