Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden del 56

Jag måste göra nåt liknande med min dator den är så sjuuukt seg. Men då måste jag först spara lite grejer och sen ha tid med det... och när har man det? Hm, kanske ikväll :p

Ja, och jag har en massa bilder på den som jag inte vill förlora! :( Om jag kopplar in den via USB till datorn så hittar datorn den, men det finns 0 filer.

ÅÅH så irriterad på mig själv!

Hade i alla fall en fantastisk ridlektion igår! Var jättetrevligt att få träffa gamla hästen och allt kändes jättebra :love:
Skulle ha ridit idag med, men mår inte så bra (har fått en medicin nu, så antar att det är den som känns av) så det får bli imorgon istället. Och då ska mannen få en lektion också, han har aldrig suttit på en häst så det blir intressant :bump:

Jobbar litegrann, men framförallt ska jag och Killaelak på "En skam för Sverige" med Soran och Magnus på lördag och det ska bli SÅ roligt :)

Åh, kul! Jag hade varit vansinnigt avundsjuk, om det inte vore så att jag har biljetter till dem själv också (fast en annan föreställning). :D

Miiihihihi! :banana:

cili: Jag har haft en skitsnygg tandläkare en gång, man blir så sjukt paff! Fast hellre det än skitsnygg läkare när man måste klä av sig en massa.

Ja, för att klä av sig inför snygga människor är ju det sista man vill göra!!

Min dator började nyss spraka och ryka lite ur fläkten. Kändes bra. Det skumma är att den inte var varm vid händelsen, så jag hoppas att det bara var nåt som åkte in i fläkten och orsakade reaktionen... Just nu är jag bara lite rädd för att ta reda på det, haha. :p

kl

Någon som vet hur Apple's bildström funkar? Om jag har tagit bort en bild på en enhet i bildströmmen, tas den bort på de andra enheterna då?

Om de är synkade, ja. Jag har mina så att om jag tar en bild på ena dyker den upp på andra och därmed även försvinner på den andra om jag tar bort en på den ena. Dock står det när jag klickar på papperskorgen att bilden kommer tas bort på alla enheter om jag tar bort den.

Men jag antar att det går hand i hand med att man väljer att alla bilder man tar ska finnas på båda, så väljer man bort det alternativet bör de ju också bara tas bort på ena.

Var det inte detta vi diskuterade att man ska vara själv och sitt knäppaste jag och faller de inte för en då så är de inget att ha? ;)
Kul hur som helst med lite ögongodis!

Väldigt sant! Det är ju ändå sån man är resten av livet. Nu har han sett mig i mitt sämsta utseende, och dessutom sjukt nervös - det kan ju bara bli bättre! ;)

Haha, åh. Fan vad jobbigt med snygg tandläkare? Jag menar, jag känner mig rätt osnygg när någon står och gräver i min mun...

Ja! Men jag fick en komplimang. Jag har tydligen snygga tänder :rofl:

cili: Jag har haft en skitsnygg tandläkare en gång, man blir så sjukt paff! Fast hellre det än skitsnygg läkare när man måste klä av sig en massa.

Åh nej, den tanken har jag inte ens tänkt. Måste välja underkläder med omsorg inför nästa läkarbesök!

Ahh vad roligt!! "plötsligt händer det"

Som när jag skulle åka och byta ut min gamla bil och köpa en ny, jag visste precis vad jag ville ha och hittade det i Uppsala 7 mil bort. Ringde dit och fick snacka med en säljare, fick ett bra pris i mellan och sa till honom att hålla bilen till mig, jag skulle ha den!

Slänger mig i bilen, precis vart på gymmet men eftersom jag skulle duscha hemma men fastnade framför datorn och hittade bilen så hanns det aldrig med.

Kommer till bilhallen och får då träffa en så satans snygg kille! Själv såg man väl ut som ett stresshärjat jag-vet-inte-vad
Men vi hördes faktiskt vidare efter det och träffades en gång på fyllan och det gick som det gick :D

En rolig grej!!!

Nu till nästa. Jag var på Bali över jul och nyår och träffade en sån riktigt fin kille där. Han har sina nackdelar också men fördelarna väger lååångt mer!
Den största nackdelen är dock att han bor på andra sidan jordklotet: Australien!

Han kommer till Europa i sommar med några kompisar och tyckte vi skulle ses då men jag tyckte det var för länge tills dess så jag har faktiskt bokat ett flyg dit. Åker om 2 månader till Australien i 3 veckor och bor hos honom (och hans familj pga omständigheter så bor han hemma för tillfället) :nailbiting: :D

Och du svarade "Tack, du är rätt snygg själv"? :D

Haha nej jag gjorde ju inte det!

Seabaz: Fan vad roligt! Hur kom det sig att ni sågs igen?
Och Australien låter ju hur spännande som helst! Så härligt med sol och värme mitt i snöblasket, och så kärlek på det - kan ju inte bli bättre?!

Min kompis peppade mig att höra av mig eftersom han hade sagt "är det några frågor så är det bara att höra av dig".

Så jag slängde iväg ett mail till honom där det stod något i stil med "jag har en fråga, ska vi ses ute nån kväll?"

Ah och så hördes vi lite fram och tillbaka efter det och sedan hade jag och mina kompisar en redan inbokad utekväll i Uppsala och då passade det ju lägligt att meddela att jag var i stan och så sågs vi senare fulla som as men vi hade roligt!

Edit: Ja jag längtar sjuk mycket till april just nu!

Åh, så jag ska be om tandläkarens mailadress nästa gång alltså? Undrar hur man lägger fram det lite snyggt :D

Oj, inte förrän i april? Måste ha läst fel på att det stod "2 månader" och inte "2 veckor". Men den som väntar på något gott ;)

Oj så kan det gå!
Min syster träffade sin sambo i ridkläder & ruffsigt hår då hon följde med en utav sina stallkamrater till hennes jobb.

Seabaz: Vad roligt!:)
Har en gammal vän som åkte ner till Nya Zeeland för ett halvår.Hon råkade träffa en kille där så hon åkte ner igen.Idag är de gifta & har två barn.

Brukar ni gå till tandläkaren ofta?
Jag har inte varit där på flera år & vet inte ens hur man gör för att boka tid eller vad det kostar :o.

Det kanske är ett vinnande koncept?

Har som plan att besöka tandläkaren åtminstone vartannat år för att göra en undersökning. Men så har jag varit extremt tandvårdsrädd och gått hos psykolog för att minska rädslan också (ansågs färdigbehandlad för 1,5 år sedan), så det krävs regelbundna undersökningar för att inte bygga upp för mycket rädsla. Att bara åka dit p.g.a. tandvärk vore inte speciellt bra i mitt fall.
Man ringer för att boka tid, priser brukar gå att hitta på hemsidor. Och så får man 300 kr per år från försäkringskassan för just tandvård (det sköter sig automatiskt hos tandläkaren), men kan som max spara ihop en pott på 600kr. Så utnyttja den du!

Jag är hos tandis en gång om året!
Men min tandis är en gammal gubbe inte så het

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 903
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 405
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 768
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka