Singeltråden 53

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 53

http://www.gp.se/matdryck/krog/lyx

Har ni kikar på recensionerna här?

Jag har hört mest bra om Familjen, Linnea och Kock & Vin men jag misstänker att det beror lite på vad för mat en gillar eftersom deras menyer inte är så himla variationsrika :)

Men annars så är Hos Pelle säkert jättebra också (jag har inte varit där och har inte så bra koll) och jag tror inte ni blir besvikna :)

Vill ni komma ner lite i pris (för visst känns det typ lite läskigt att betala så mycket för mat?!) så tyckte jag väldigt mycket om Le Village sist vi var där.

Bäst de har lite bordetikett då! Fröken Katt är lite fin i kanten när det kommer till middagen.

Hahaha, ja men jag bara längtar efter att få vara med på er middag. Visst är det väl ok om Svansson följer med och ligger under bordet/sitter bredvid och tigger under middagen? :D

Chili: bra, för jag vill inte missa den där tillställningen för allt i världen! :)

Jepp, har kollat lite på GP och de är ju vansinnigt bra, deras recensioner! :)

Lutar åt att det blir Hos Pelle iaf, E verkade rätt inne på det med och de har ju fått himla fint omdöme :)

Le Village var jag på i lördags, och drack öl. Himla udda ställe(med tanke på att det var typ helt ljust och ingen musik?) men väldigt schyst! Så man kanske borde testa maten där också då :D

Jag tycker absolut du ska testa Le Village och skippa ölen till förmån för mat och vin ;)

Jag var förvisso där på vintern och hade ett vinprovande chalmerssällskap vid bordet bredvid, så jag känner inte riktigt igen den beskrivningen :D

Men Hos Pelle är nog toppen! Det ska ju liksom kännas roligt att gå dit och inte bara vara bra mat :)

Kollade Familjen med och det lät inte helt fel det heller. Måste definitivt provas en annan gång! Och Le Village med då. :D

Jag har ju en vän som bor i Singapore nu, och hon är mycket fascinerad över alla förbud. Typ att man inte får ta in tuggummi i landet ens? Och att alla förbud kommer med en dyr böter.

Nej nej, absolut inget tuggummi! Det skräpar ju ner gatorna. Hon borde fascineras även över det - de sjukt rena gatorna. :D Men ja, "förbudsskyltarnas land" brukar min mamma kalla det, det är förbudsskyltar överallt, och under står det alltid hur mycket man får i böter vid överträdelse. Och det handlar oftast om 5-25000 kr, så det är inte billigt att bryta mot lagen! ;) Men det funkar ju... Det sitter ju dessutom kameror överallt, vart du än går är den nån som ser dig. Jag tyckte liksom London var välövervakat innan jag kom hit, men det är ingenting i jämförelse.

Jag kan villigt erkänna att mina känslor till det här landet är fruktansvärt kluvna. Det är ett jättehäftigt land, absolut, men det känns inte verkligt. Känns mer som att det skulle vara en film, typ Truman Show.

Lämpligen i november? Då är jag hemma, och alla är kanske inte tokupptagna inför jul heller. :)

Lellen: Inspektion utlovas. Pälsbollarna som ingår i fastigheterna utlovar mys och vi öppnar dörrarna till vinkällaren. Vi kan dinera i matsalen, dricka whisky i salongen och de mer kulturella kan botanisera i biblioteket. I torpet blir det Antikrundan.

Men hallåååå, jag då?! Andra helgen i december sa vi ju! :meh:

Men hallåååå, jag då?! Andra helgen i december sa vi ju! :meh:

Du får väl komma hem tidigare eller bara över helgen? Jag ser inte riktigt problemet? Vi får ju liksom åka från Göteborg t.ex!! ;) :D

Annars kan vi ha mellandagsträff hos dig Chili, så kan det vara snöigt och mysigt och bra! :)

Du får väl komma hem tidigare eller bara över helgen? Jag ser inte riktigt problemet? Vi får ju liksom åka från Göteborg t.ex!! ;) :D

Annars kan vi ha mellandagsträff hos dig Chili, så kan det vara snöigt och mysigt och bra! :)

VI FIRAR NYÅR HOS CHILI! :D
gemener

Kl*
Hej allihopa!
Nu är jag hemma från Finland igen.Eller jag kom hem i fredags egentligen men det har varit full rulle sedan dess.Idag ska jag åka till Borås bara för att lämna in min tenta,städa golvet härhemma & träna med M på gymmet på X antal månader.Får se om det finns tid för att söka jobb med.

Vad har hänt här på senaste då?:)

Kan för övrigt avslöja att om allt går som det ska så får ni veta vad mina hemliga planer är på söndag :D Så nu behöver ni inte vara nyfikna så länge till! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
701
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 628
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 600
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka