Singeltråden 53

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 53

Vilket kap... ;)

Knapp

En trevlig helg hos R med besök hos hans föräldrar, kräftskiva, fantastiskt väder och två längre cykelturer. Nu väntar en arbetsvecka igen...

Låter väldigt fint! :)
Undrar om det varit fint väder i hela landet i helgen? Här har det också varit fint och tokvarmt för årstiden.

Och vi var i Värmland på lördagen och Örebro på söndagen, hade en bra bit över 20 grader och tillbringade dötiden med att sova på en filt i gräset i shorts och linne. Har fått absurt mycket färg efter helgen med tanke på att det är bortåt mitten på september. Go global warming?

Ja, go go go! (Eller nåt? :grin:)

Hursomhelst, låter också som en trevlig helg. Hästen skötte sig också, såg jag?

Ja, över förväntan. Smällde till med 71,75% i dressyren och en nollrunda (som dessutom var den lydigaste och bästa på hela året) i hoppningen. Låg på andraplats inför terrängen. Sedan ville han gå redan från start i terrängen och förutom lite unghästvingel som resulterade i ett stopp så var han super. Kraken har ju inte ens velat gå ifrån startfållan innan och fått bensinstopp minst tre gånger på varje bana. Red tydligen igen tiden så slutade på hyfsade straff och knep ändå en placering :)

Härligt, grattis! :)

Var förresten och red "riktig" terräng i somras hos en kompis som har en egen bana. Hysteriskt vad roligt det var! :D
Tyvärr fick jag inte rida min egen, hon galopperade vidare ett par veckor innan... Men de var så himla snälla och lånade ut en häst till
mig.

Det var fint och bra! :)

Jag tror typ hela Sverie haft fint i helgen, eller vid närmare eftertanke de senaste månaderna. Vilken sommar! :D

Kan bara hålla med, helt sjukt detta! Det regnade faktiskt när jag åkte hit för en vecka sen. Men det är nog det enda regnet jag sett sen typ... juli?!

Nähä, men om man skulle åka och kika om där finns lite fisk idag. Drömde i natt att det ska vara tre ålar i fällan. Hoppas jag har rätt. :D

Jag börjar nästan längta efter lite höst :o. Vill kunna ligga inomhus med en bok med gott samvete.

Jag är också höstpepp nu, även om jag njuter av vädret. Men det är en kombination av de saker jag älskar med hösten (jag är en sådan människa som blir pepp på varje årstid när det är dags för den eftersom det finns saker jag älskar med dem alla) och att det händer så mycket spännande just nu.

Men det ska bli mysigt att få börja hösten i en ny och fräsch lägenhet, att få lägga sig i ett bad när man kommer hem från stallet, att få gräva fram mina fina höstskor som jag för en gångs skull gav kärlek innan jag packade ner dem så att de har fina sulor och nya skosnören och är ordentligt putsade i sina lådor, börja klä sig i stickade tröjor och längre kjolar samt ta fram pälsjackorna och alla stickade halsdukar, pimpla te i mängder, plugga på universitetet igen och flytta hästen till en redig anläggning lagom tills vintern drar igång där det finns ridhus och vettigt underlag i hagarna.

Tack. Det svider fortfarande i hjärtat när jag tänker på det. Det gick åtminstone fort och det känns skönt för hennes skull. Hon blev akut dålig vid lunch och vid åtta på kvällen fanns hon inte mer.

Tyvärr fick jag aldrig säga hej då :(

Här var det också varmt och skönt i helgen! Jättefint väder.
Igår passade jag på att fortsätta rensa lägenheten, sålde några saker och på kvällen gick jag på fransk film på Folkets bio. Kände mig oerhört kulturell! :D
Planerade också Londonhelgen med engelsmannen. Kommer bli underbart!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 256
Senast: gullviva
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
697
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 600
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka