Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

*kl*

Aaaah, nu är både hotell och flyg bokat till London i slutet på augusti. Jag och min fina vän ska dit på semester. Jag kommer vara pank efter den resan (plus att unghästen är på inridning då) men åh vad underbart med semester. :love:

Just nu är det kaos i mitt liv, som vanligt. Tyvärr. Mormor är allvarligt sjuk och vi vet inte hur länge till hon orkar kämpa. :( Det är tur att jag har hästarna som kan få mig att koppla av och tänka på annat. Annars vet jag inte vad jag hade gjort. Men snart - den 17:e får jag en veckas semester. För första gången i mitt liv har jag en hel veckas semester mitt i sommaren. Och vet ni vad? Jag tänker inte göra ett skit! Eller jo, jag ska träna, äta och sola. Och rida. Men telefonen får nog vara avstängd och jag ska koppla av. Längtar!! :D

Fint med semester, men tråkigt med mormor. :(

KL

Jag slogs just av lite "resfeber" och nervositet inför att åka till Lund och jobba i två månader. Kommer bli ytterst spännande och antagligen mycket bra, men lite läskigt är det ändå. Jag kan ju typ inget om musslor. :angel:

Ägnar mig just nu åt de där flyttlådorna jag ignorerat i några veckor pga tidsbrist och det är roligare att göra annat när vädret är fint. Det positiva med detta är att jag äntligen hittade mina pärmar med räkningar, hästpass etc, samt min vetekudde. :D Nu är bara den stora frågan: Vad, och hur mycket, behöver jag packa med mig? Vet inte när jag kan åka hem nästa gång, antagligen nån helg inom snar framtid. Men hatar att sakna saker jag behöver...

Senast ändrad:

Och det är liksom så mycket roligare att lägga pengarna på fina väskor att bära omkring elektroniken i, eller fina kläder att ha på sig när man använder den :idea:

Kan bara hålla med! Får ångest när jag tänker på alla de tråkiga (men nödvändiga) saker vi måste köpa till lägenheten sen. Och så har vi bestämt oss för att köpa en större lägenhet (än vad vi hade tänkt) och måste därför fattas det lite på kontantinsatsen nu.
För någon dag sedan fick jag nästan en orgasm inombords när jag tänkte på hur SKÖNT det kommer att bli att ha tvättmaskin och tumlare i lägenheten. Det var så många vuxenpoäng på den att jag blev alldeles blek och svettig.

kl

Juste! Har anmält mig till två danskurser i höst! Ska ta upp magdansen igen och även prova på Afro/Dancehall. Är lite nervös för den sistnämnda men tror att det kan bli skitkul :D

Åh, va kul! Det påminde mig om att jag ska spana på kurser till hösten också, jag och mannen har pratat om att gå en danskurs sedan vi träffades men jag har pluggat de kvällar som varit aktuella så hittills har det inte blivit av. Men i höst läser jag på dagtid så nu är det dags!

Åh vad kul! Vilken typ av dans?
Vi har pratat om att ta en kurs tillsammans (typ salsa), men det får bli till våren då fyrbeningen inte ska lämnas ensam längre stunder och på så sätt få chansen att dekorera om lägenheten :angel:

Antagligen Lindy Hop. Eller West Coast Swing (någon form av avart från Lindy Hop). Jag vill ha något med lite fart i och det ser så jäkla kul ut när par som kan dansar det.

Det ska jag se till. ;) Jag är redan med på bloggen till och med...

Köpte för övrigt tre tavlor idag; en stor med många fjärilar, och två små med fjäril respektive trollslända. Så fina! Till mitt framtida hem som ska inredas med massor av djurmotiv och statyer och annat fint. Jag har redan sett ut allt jag vill ha, bara bostad som saknas.

Åh mys! Jag ska också ha djurstatyer i mitt framtida hem. Eller i alla fall en, en noshörning med väldigt långa ben. När jag blir rik alltså.

Svårgissat vem som gjort den, hörredu. ;)

Jag har hittat perfekta artprints på Blackballoon som jag ska ha. Särskilt dem på olika fågelskelett, åtminstone en sådan ska det bli. Tur det är mer som affischer, så de är billiga. ;) Och häststatyer i olika skepnad! Mmmm, behöver ett place att inreda...

Hm. Stod vid trafikljus och döm om min förvåning när bilen framför mig först stannade för rött och sedan helt sonika körde vidare...

Ja ja. Tur att jag hade sinnesnärvaro nog att inte bara köra efter utan att kolla signalen.

Det kan finnas ett extra trafikljus just för högersväng, som kan vara grönt fastän rakt fram är rött. Är rakt fram grönt brukar högersvängens trafikljus vara släckt (och man går då efter det andra trafikljuset).

Men antar att du tittade till extra noga pga den andra bilen, men lika bra att inte utelämna möjligheten. ;)

Detta var en egen fil som var just bara högersväng (med ett sånt trafikljus med pil i, som väl ska innebära att ingen annan har grönt utom pilfilen?) så jag tittade väldigt noga :)

Synd men tur för föraren av den bilen att det inte fanns en polisbil i närheten. Stackaren kanske bara just hade varit på semester i USA...

Hej hej tråden! Nu är jag installerad i Lund och lyssnar på fågelsång/bilar som härjar utanför fönstret. Höll på att dö svettdöden efter att ha burit upp mina grejer till tredje våningen... Känns fint att Lund är litet och för tillfället ungefär heldött, mysfaktorn är mycket hög.

Så om det finns nån snäll bukare i närheten som vill leka med mig nån kväll är jag öppen för förslag! :D

Trevligt! Verkar det vara vettiga människor du ska bo med också?

Själv ser jag på den ytterst tragiska fotbollsmatchen. Har inte ens några snygga tyskar att trösta mig med. Det gör mig faktiskt lite kluven i det där med om jag ska flytta till Prag eller Berlin, Tjeckien spelar ju sämre fotboll än Sverige. :p Kanske borde flytta till München..? :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 669
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 931
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 404
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Tvillingar!?
  • Uppsättning