Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

KL

Dagens i-landsproblem: Kunde min nuvarande dejt inte väntat ca 1 vecka med att helt ta över min hjärna så jag kunde fått bli klar med all opponering först? Jag har stora koncentrationssvårigheter just nu!! :angel:

Ha ha, ja med facebook, birthday och sådant har det ju blivit rätt lätt att ta reda på iaf lite om folk man vill veta mer om ;)

Åh men vad mysigt med dejten ändå, även om jag fattar att det är lite frustrerande när koncentrationen behövs till annat...

kl
Värsta babyboomen här, igår fick jag ett sms från en av mina allra bästa vänner att hon också fått en son. Från noll till två bebisar i bekantskapskretsen på ett dygn alltså, känns mycket konstigt! Jag har aldrig varit så fascinerad av bebisar, men kommer nu på mig själv att tänka på dem jämt och bli alldeles lycklig.

Åh så mysigt! Jag ska åka till min älskade favoritbebissysterdotter imorgon och det gör mig helt lycklig. Bara jag, syrran och lillpluttan! :love:

Åh, men oj. Så spännande! Jag försöker förbereda mig lite mentalt på babyboomen framåt hösten i familjen. Känns lite läskigt, och då kommer bäbisarna inte ens att vara i närheten. Men lite kul på samma gång, eftersom jag är ensambarn så kan jag inte komma närmare att vara moster än så. Vet inte hur legitimt det är heller, men i min släkt så har ingifta alltid kallats faster, morbror etc. också.

Och jag hann inte kommentera på förra sidan, men det känns så tråkigt i lillhjärtat när jag läser om hur du mår. Och hur tråkigt och förutsägbart det än känns så frågar jag, har du funderat på att få prata med någon? Det känns som om ditt mående bottnar i något mer fundamentalt än till exempel jobbet (även om det även kan vara ett jobb som helt enkelt inte passar dig som person heller) och då kanske det skulle hjälpa att få prata med någon som är kompetent och kan komma med andra tankar. Det kanske redan har avhandlats utan att jag sett det, men skriver ändå. Stor kram i alla fall!

Du är så fin och har absolut rätt, jag borde söka hjälp. Jag vet om det och har nog tänkt det rätt länge (och har fått rådet här när jag ventilerat tidigare). Det känns som ett oändligt stort projekt, även om det är det bästa för min egen skull. Det är ju egentligen bara att boka tid, sätta ena foten framför den andra och komma iväg. Samtidigt är jag lite rädd att få någonting på papper om det nu skulle vara så. Eller kanske än värre - att inte få det. Att få diagnosen lat och oduglig...? Urk, ingenting är logiskt i min hjärna. Den jobbar inte alltid med mig...

Går man till rätt terapeut är det en otrolig lättnad. Nån som förstår vad man pratar om och förstår hur man funkar. Även om det är asmycket jobb så är det SÅ värt det. Jag saknar min terapeut. Trots att jag var ett school book example av mina två issues och hon förmodligen kunde läsa innantill på en checklista så kändes det alltid som att hon såg rakt in i mitt hjärta när hon frågade mig saker.

Gör det är det mitt råd. Sök hjälp och ta det därifrån.

Det är inte lätt, för det är ett stort steg att ta när man är i sitsen där man behöver ta det. Jag vet, för mig tog det nästan tio år att ta det beslutet. Men det gör också att man måste våga känna sig jävligt stark och duktig när man väl tar steget. Sedan så finns det så många sorters hjälp att be om, det kan vara alltifrån handfast KBT till djupgående psykoterapi eller en samtalskontakt. Spontant så känns det som en samtalskontakt skulle vara bra för dig, inte att gå in för att få en diagnos och en behandlingsplan utifrån det, utan snarare för att få prata av sig om allt och inget för någon som kan se saker ur ett annat perspektiv och kanske kan bidra med konstruktivare tankesätt och vinklar som gör att man lite kommer underfund med vad som är vad.

Men om du orkar ta tag i det och be om hjälp så är det oerhört starkt, och jag tror också att det verkligen skulle kunna hjälpa dig och möjliggöra en helt annan livskvalitet. Och på det får du en kram till.

KL

Det här med att stänga av känslor gick ju sådär. Träffade en kille för några veckor sedan. Blev alldeles knäsvag. Och jag vet så väl att jag inte borde hålla kontakten med honom för det kommer inte sluta bra :(

Om den här killen inte är någon bra kille så får du sätta på lite självdisciplin även om det kan vara otroligt jobbigt & säga upp kontakten med honom.

Om den här killen inte är någon bra kille så får du sätta på lite självdisciplin även om det kan vara otroligt jobbigt & säga upp kontakten med honom.

Alltså det inte är det att han är en dålig kille (vad jag vet), det är bara det att jag har extremt dålig erfarenhet av killar i allmänhet, och därför borde jag inte ha kontakt med honom.

Just nu är jag inte stark nog för att gå igenom något sådant igen. Jag har fortfarande inte återhämtat mig från min senaste dejt som gick under jorden i tre veckor och fick alla att tro att han var död, eftersom han var för feg för att avsluta saker med mig öga mot öga.
Det har gått väldigt bra att stänga av mina känslor sedan dess - ända tills jag träffade den här killen.

Fast ska du ge upp alla killar för all framtid? Man kan vara försiktig men ändå ge dem en chans!

Det håller jag med om! Gud så försiktig jag har varit med min engelsman. Vågade inte alls tro på att han var seriös och faktiskt tyckte om mig, och vågade inte släppa fram för mycket känslor. Men har vågat släppa de där spärrarna allt eftersom och det har ju gått bra hittills... Snart ett halvår sen vi träffades första gången nu!

kl
Har precis bakat onsdagsfika (eftersom det är så få som jobbar på fredag när det är klämdag så tog vi onsdag istället :)). Skitvarmt i köket nu! Tror jag måste gå ut på promenad och få lite luft. Innan det eventuellt börjar åska också.

Ja men det är ju en helt annan sak än hur jag tolkade det förra inlägget! Jag kan förstå att du inte är redo, jag har varit i det läget själv. Jag trodde att du menade att du inte skulle ha kontakt med någon du blev intresserad av typ någonsin! Och du, det är okej att inte vara redo. Och det är okej att ta det försiktigt!

Evvan: Är så glad att du träffade din engelsman! Tror verkligen på er! :)

Jag tror också på oss, om man kan säga så :D Det känns väldigt bra!
I juli ska jag träffa hans föräldrar. Är sjukt nervös inför det haha!!

Japp de bor utanför London, men de kommer till Sthlm i juli! Sjukt pirrigt.
Jag är rätt bra på engelska, men är ändå nervös att jag inte ska kunna prata ordentligt. :p Eller att de ska vara hemska. Men inget kan vara värre än mitt ex föräldrar (som i stort sett tyckte jag tog deras son ifrån dem och fick deras lilla gullepojk att flytta hemifrån), så det borde vara lugnt... Är nog mina dåliga erfarenheter av svärföräldrar som spökar :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 669
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 936
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 410
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII