Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

Jag hade nog min ålderskris i höstas, men den var också mycket blandad med mitt framtidstänk rent ekonomiskt. Jag var supersuperorolig för detta år, hur ska allt finansieras, tänk om jag inte får nåt sommarjobb, vad ska jag göra till hösten, mina csn-veckor tar snart slut blablabla. Alltså inte så nervös för att bli äldre, utan mer brist på stabilitet och slutet-på-utbildningen-ångest.

Känner igen det där, trots att jag inte ens börjat plugga på allvar än...
Har ingen ångest över att bli äldre, men det är så mycket jag vill göra, och kunna finansiera. Jag menar, ska jag på egen hand kunna köpa hus när jag är 30 så är det till att börja spara igår. Och sen vill jag ha häst. Också helst igår. Saknar det som fan. Och då behöver man dels pengar för att köpa, plus en buffert för oförutsedda (gigantiska, som alltid med hästar) kostnader. Sen ska jag ha råd att plugga? Och alla resor jag vill göra sen?
Gah.
Då får jag kris och panik för att jag tjänar typ inga pengar, måste vänta minst till hösten -14 och troligen mycket längre till PHS, gör inget seriöst med livet och skäms lite för att svara när folk frågar vad jag gör. Hoppar jag på juristprogrammet är det 5 år... Och tänk om jag läst 3 eller 4 år på juristen och sedan kommer in på PHS, då kommer jag antagligen tycka att det vore "slöseri" att inte läsa klart juristen när jag ändå lagt så mycket tid och energi på det. Så släpper jag min dröm. GAH.

Ja. Ekorrhjul i huvudet. Behöver ingen ålderkris, krisar nog som det är... ;)

Kl

Hej alla!
Nu har jag ingen aning om vad som hänt här de senaste dagarna men hoppar in lite snabbt och säger hej från Turkiet. Sitter på en bar med en drink och wifi och väntar på att Eurovision ska börja på storbildsskärm. Ska bli spännande att se hur de gjort med allt! Åh, är så pirrigt att vi anordnar detta i år. Ska bli kul att se vilka som går vidare till lördag som jag kommer få se live! :)

Skulle varit asfint, men de hade såna problem med signalen så det gick inte :( får titta imorgon när jag kommer hem...

Jaa precis, men jag hade verkligen ingenting för att hetsa upp mig så över framtiden..! Det blev inte alls som jag hade planerat - det blev mycket bättre!

Nej jag har ingen häst, fastän jag sparat ihop till köpesumman av en. Den vardagliga finansieringen har jag inte i det långa loppet, eftersom jag inte har fast jobb eller liknande. Jag skulle absolut ha häst vid det här laget, men det har jag inte. Jag har inte tid för det, och helt ärligt så saknar jag det inte just nu. Har haft häst hela mitt liv och nu för första gången kan jag göra nåt annat..! Jag kan t.ex. satsa 110% på min karriär, vilket är vad jag gör för tillfället. Och jag har så otroligt kul samtidigt.

Trodde faktiskt att jag skulle vara djupt, djupt olycklig utan häst. Att det var det som saknades för att göra mitt liv helt. Så var det inte. För tillfället har jag planer för ett år framöver, sen får vi se vart i livet man står då. :)

Men jag är lagd åt ditt håll och om det gäller pengar kan jag bli otroligt hetsig i mina tankar. Jag vet inte riktigt varför men allt vad gäller osäkerhet i ekonomin ger mig handsvett. Jag har inte längre sluta-plugga-ångest, vill snarare kastas ut i arbetslivet nu! Helst igår. ;) För några månader sedan var jag livrädd och kände den där fejk-känslan som många beskrivit i pluggtråden, att utomstående förväntar sig expertis när man har en examen medan man själv känner att man inte kan nånting. Den känslan försvann liksom vårisarna smälte bort.

Skickar en stor kram till dig!

Det ska bli fint! Jag hyr än så länge, har dock hittat en bostadsrätt jag är bra sugen på så det blir bara tillfälligt jag bor i huset om jag får köpa bostadsrätten.

*kl*
Jag har då trevlig utsikt från sovrumsfönstret:

:love:

(Dock var hon billig idag när hon lyckades sparka mig på knät. Mitt knä som redan var svullet och ömt. Det är tur att hon är söt! ;))

Nej, jag tänker inte sluta ålderskrisa om det är att ålderkrisa när man fluktar efter en 20 åring :angel:

Det låter härligt att du är såpass tillfreds med detta trots tidigare ångest. Jag hoppas att jag blir det också såsmåningom, det blir jag nog när jag väl bestämt mig för att ta ett rejält kliv i någon riktning; bara det händer nåt liksom. Men det är så svårt när jag inte är säker på något alls i livet.
Är som sagt inne i en väldigt eftertänksam period - det kanske märks? ;)

Vet inte om jag skrev det här men jag kände också att jag hade lite 25-årskris när de fyra (!!) senaste män jag "umgåtts" med var födda på 90-talet.

Den mer seriöst potentiella jag nu har på G är dock närmare 30 så jag tror min kris var intensiv men kortvarig...

edit: Därmed inte sagt att de skulle vara sämre på något sätt! Jag säger go for it! :)

Det låter som om någon har trillat dit.

:D

No shit ;) Jag har sagt det till honom, jag är såld i honom :love:
Jag förnekar inte mina känslor för honom, det är underbart att titta på honom, i hans ögon och se hur han ler med hela ansiktet och känna hans hand smeka min kind, hur han tar bort hårstråna från mitt ansikte. Och hur han kysser mig.

AHH. Jag saknar honom. Redan. Fast jag åkte från honom imorse. :love:

Vet inte om jag skrev det här men jag kände också att jag hade lite 25-årskris när de fyra (!!) senaste män jag "umgåtts" med var födda på 90-talet.

Den mer seriöst potentiella jag nu har på G är dock närmare 30 så jag tror min kris var intensiv men kortvarig...

edit: Därmed inte sagt att de skulle vara sämre på något sätt! Jag säger go for it! :)

Haha, jag har mest tittat på de närmare 30-strecket. Jag har haft svårt för yngre länge. Jag tittar inte ens åt det hållet. Mitt enda yngre ligg var så jävla misslyckat att jag avbröt och gick hem mitt i allt :rofl:
Men Lammet. Det är en heeeelt annan femma där. Jag ser som sagt inte ens åt det hållet och jag vet TUSAN inte varför jag lät honom åka till mig första gången, men det var nog lika bra att det hände. Det var mycket som skulle hända som inte skulle låta det hela hända. T.ex skulle jag vara i Skåne den natten, jag skulle inte ens säga ja till någon kollega, jag skulle inte vilja vara med någon yngre. Men likt förbannat hände det här och det har varit lite resor fram och tillbaka, för oss bägge. Men nu känns det mer och mer stadigt. Det är en riktigt genuint fin kille!

Så det här med att jag har ett lammkött för jag ålderskrisar är inte riktigt sanningen, jag är kär i honom :D

haha, en av "mina" bet mig i rumpan häromdagen, snacka om att bli sur och snopen :devil:

Åh vad härligt det låter! :love:
Fint att du har gått och blivit kär! Och att han verkar så bra :)

Ceta: Inte en chans att vi glömmer dig! :) Börjar bli dax att ses snart igen tycker jag! Sist var ju när semlorna huserade på caféerna = alldeles för längesen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 676
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 939
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 416
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V