Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

*kl*

Iiiih! På tisdag åker jag! :D Då går tåget till Stockholm. Det blir spännande! Ni som är i Stockholm, om ni ser en vilsen norrlänning strosa omkring så är det säkert jag.. Har inte varit där på tusen år känns det som och det kommer bli extremt spännande att resa ensam för första gången - och att hitta överallt.

Någon som har nåt tips på resturang/café/pub/bar som man måste besöka som inte kostar multum och som ligger centralt? :)

Brukar äta brunch/lunch/whatever på Bagel Deli. Jättetrevlig personal och grymma bagels! Ligger på S:t Göransgatan 67 (Fridhemsplan) :)

Själv åkte jag därifrån idag :(
Känns sjukt trist att jag inte kommer få träffa min engelsman på tre veckor nu, även om det beror på roliga orsaker...

Fridhemsplan? Haha, måste googla vart det ligger någonstans. Drottninggatan hittar jag till, hoppas jag. :o Men tack för tipset! Ska absolut testa det om jag har vägarna förbi!

Evvan: Vad tråkigt! :(

Kl

Låter som att det är mestadels bra med er! :)

Här går det lite upp och ner, men mest upp! Har landat lite efter flytten men är väldigt glad att snart sluta på mitt ena jobb och samtidigt börja nästa, gör bredvidgång på hemtjänsten här i stan nu.

Lika singel som vanligt, såklart ;).

Händer nåt kul här som jag missat?

Du måste gå på fotografiska! Grym utsikt från deras café högst upp.
Boulebar har ju öppnat nere i Rålis nu också :)

Är det stallet som du har slutat jobba i?

För mig går det lite upp och lite ner. Hästen är igång och utvecklas inom alla grenar för tillfället och i stallet fungerar det bra. Jag är mitt i en tentaperiod med lätt panik och har lite väl svårt att säga nej för att få tid till det som är viktigast. Har jobbat ganska mycket senaste månaden och försöker nu dra ner för att få skolan färdig i tid. Har haft lite motivationsdippar och mått sisådär och är väldigt tacksam för att fina mannen stöttar och hjälper mig då. Nu längtar jag mest till terminsslut och min sommarledighet. Nästan fem veckor, så länge har jag inte varit ledig sammanhängande sedan 2008.

Låter lite jobbigt. Det är svårt det där med att säga nej, märker det själv också. Fast för mig handlar det mest om det privata och inte så mycket om jobb och skola. Men ja, det är jobbigt. Och man VILL ju så mycket, det kan vara svårt att acceptera att man Inte klarar hur mycket som helst...
Skönt att hästen och mannen är fina i alla fall. Är det de 5 veckorna ni ska till ön? Lyxigt att vara helt ledig, efter allt.

Ja, det är stallet. Men det är inte slut riktigt än, är där till 31 Maj. Sökt ett annat jobb som jag vart på 2 intervjuer för (utöver hemtjänsten då) och som skulle ringt förra veckan men inte gjort det än... Vet inte vad det betyder riktigt. De var sena första gången de lovat att återkomma också.

Neej, skippa drottninggatan! :p Fridhemsplan tar 3 minuter med tuben från centralen med blå linje. Men ska du till Bagel Deli rekomenderar jag grön linje (då hamnar man vid en annan utgång). Nära till Västermalmsgallerian där det finns en del trevliga butiker, ligger även ett Åhléns ett stenkast ifrån.

Råkar även veta att en fantastisk och charmant bukefalist bor bara två minuter därifrån, även om hon just nu huserar på en kobbe i Östersjön :angel:

Vi ska till ön i två veckor (åker dit dagen innan midsommarafton och stannar till 7/7) eftersom mannen inte har mer semester än så i sommar. Övriga veckor ska jag försöka att inte jobba och bara ta det lugnt.

Övriga veckor ska jag försöka att inte jobba och bara ta det lugnt.

+ 1 på det...

Jag har 8 veckor jobb inbokat redan men lär lik förbannat jobba innan och efter de veckorna också :p Tur att det blev ett vikariat på 80 % där jag då inte får gå in extra så det lär bli en relativt lugn sommar ändå kanske!

Låter härligt med 5 veckors semester :).

Lorden:Spännande med nytt jobb :).

Själv jobbar jag mest & försöker få klar min historia.Satt 19 maj som slutdatum fast har egentligen ända till 31 maj på mig.Efter historian blir det att börja plugga körkortsteori & försöka övningsköra mer.
Min morfar ligger tyvärr på sista hemmet nu & jag vet inte när han går bort men det är inom det närmaste tyvärr :(.

Tack för tipset om fotografiska, det låg ju nära (promenadavstånd) och verkade himla trevligt! Kanske går dit och spanar lite imorgon!

Jaulgreis: Haha! Tack för tipset, jag tror jag tar tuben och gör ett besök på Bagel Deli någon utav dagarna!

*kl*
Alltså, jag är så sjukt klantig. Jag var ute och sprang, musiken på högsta volym i hörlurarna. Kutar som en idiot genom skogen (!!), tror det blev ca 4 km totalt. När jag är 10 meter från bilen ska jag plocka fram bilnycklarna. Först då känner jag att fickan (som var stängd när jag började springa) är öppen och TOM!! :eek:

Det var bara att vända och gå samma runda tillbaka. Dock hade det gått fortare om jag börjat från början på rundan, eftersom jag hade tydligen tappat nycklarna tidigt. Suck alltså..!

Dessutom snubblade jag X antal gånger, trodde jag såg en björn en gång (men jag tror att det var en trädstubbe eller nåt, den flydde inte när jag tog till den extremt vackra sångrösten..) och nu tar jag igen mig i soffan. Om jag har börjat packa inför morgondagen? Nej. Tåget går 08 imorgon bitti. Det här kommer bli en låååång natt...

(och jag slår nästan vad om att rubrikerna i aftonbladet dessa dagar kommer vara: "Vilsen norrlänning i Stockholm försvunnen.." - jag är van vid min lilla by och centrum som består av en huvudgata som tar ca 5-7 min att gå igenom. ;))

kl

Alltså, vet att jag är som en sprucken skiva i den här tråden, men:

JAG ÄR SÅ TRÖTT På ATT VARA SINGEL!!!! Har tom återupplivat mitt letande på HP, men alla jag mailar till dissar mig, och alla som mailar till mig dissar jag :( Känns som den eviga leken detta. Vill ju egentligen inte internetdejta (utan bara träffa nån på jobbet/bussen/promenaden/etc) men jag TRÄFFAR JU INGEN NÅGOINSTANS, så vad skall jag göra?

Sjukt deprimerande att känna att alla som tycker man är snygg verkar vara ägg, och alla man själv tycker verkar vettiga (och se bra ut :angel: ) tycker att man själv ser ut sån ett mäk. (Någon som förstod den väldigt tydliga härledningen?)

är väl bara att fortsätta vänta helt enkelt, HP verkar ju bara göra mig mer frustrerad...

Förstår din frustration, håller tummarna för att du träffar någon snart. Kram!!

(och gillar ditt nya nick! :) )

Här känns livet mer än okej, har varit lite trögt de senaste veckorna. Pratade med en kennel igår, där allt kändes jättebra. Hanen de ska använda är en av mina två favoriter, och tiken ser också väldigt trevlig ut. Parningen har skedde för ett tag sedan och nu är det fyra veckor kvar till ultraljud, PIRR!!!! :bump: :banana:

Går allt som det ska med den kullen och allt stämmer med uppfödaren så hämtar vi hem en valpbebis i slutet av augusti :love:

Jag förstår dig så väl. Har ju inte så mycket konkreta råd eller pepp att komma med, tyvärr. Du är så fin och förtjänar verkligen att träffa någon att bli lycklig med snarast! Önskar att jag hade någon bra kandidat åt dig...

:(

Svårt...

Jag trodde verkligen inte att jag skulle trilla dit, verkligen inte så här snart. Önskar att det fanns någon för dig, du förtjänar det.

Varför dissar du alla, har du provat att prata trots det är nåt som inte riktigt är där? Kanske försöka vara lite mer öppen?

Jag hade ju en sjukt jävla lång lista på krav. Lammet uppfyller inte alla kraven :D Jag höll stenhårt i den dära listan tills han dök upp och charmade undan benen på mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 689
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 971
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 437
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 711
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka