Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

ja det förra kändes inte helt rätt, så hoppas jag kommer trivas bättre med detta :)

Bokade för övrigt båten igår, det är inte gratis att ta med hela familjen på semestern när ens barn väger 600 kg och kräver ett extra släp att åka i :angel: får gå upp vid 04:00 den dagen som vi ska åka, men bättre det och vara i Visby vid 14-tiden än att köra på färjan vid 21:00 på kvällen och inte vara framme förens vid midnatt.

Men åh! Det bokningssystemet har jag suttit och nötat i... Nästan en arbetsdag. Kan nu nästan ALLT om hur man bokar släp på si och så många meter, trailers, handikappkupé, djurkupe och fantombiljetter till kupé :D

Jag håller med om att priserna är i ett slag för sig. Tänkte att vi skulle försöka flytta över så mycket som möjligt av våra saker till Stockholm under sommaren så att vi kan utnyttja min personalrabatt, för så fort man lägger till bilen så sticker ju priserna iväg till en helt ny nivå :crazy:

Och vi kanske till och med kan hitta lite bubbel att fylla glasen med! :angel:

Personalrabatt låter bra det. Nu blir ju inte semestern ruinerande för oss ändå med tanke på att vi bor gratis (i egen sommarstuga), har hästen gratis och delvis äter gratis under tiden (och det här är den enda längre semestern vi kommer iväg på i år). Men ändå, över 4000:- för att åka fram och tillbaka till den där lilla kobben :angel:

Nä, får nog kasta planerna i soptunnan... Två dagar med först 12 h jobb i fält, sedan upp och vara på jobbet 8 på morgonen daen efter. Vid fyra åkte vi till sjön och fiskade i några timmar, kom hem halv elva. Stelfrusen! Hade massa kläder på mig men tja, vissa hade fem lager kläder, så man får väl lära sig av de rutinerade inför nästa gång...

Nu måste jag vila, har lite ont i halsen igen. Imorn är det barnkalas. På måndag ska jag ut själv i fält och vittja fiskfällor, potentiellt fulla med hundratals småfirrar som ska räknas;
395695_10151404018290163_297081405_n.jpg

Klockan åtta på måndag kväll ska jag sitta på tåget till skåne. Två fullspäckade dagar med fisk/musslor/labb/nya människor/endast prat på engelska. Sen ska jag hem och jobba på röda dagar, antingen bara torsdag, eller både tors-fre. Ut i fält med mina småfirrar och trevlig sällskap!

Need not to say, att det här med att få jobba ute i naturen (och att ha ett fullspäckat schema) med dessa människor gör mig så sjukt glad. Hela tiden. Även när det regnar.

mvh, glad tjej i flytväst från 80-talet :D
946421_10151405364320163_237867032_n.jpg

kl*

Har inte haft tid att sitta framför datorn på senaste men här verkar det ju vara fullt upp med en massa dejter och trevliga planer.Härligt!:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 753
Senast: lilsan
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 972
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 441
Senast: Bison
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 711
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka