Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Mli REKLAMERA REKLAMERA REKLAMERA! Skriv på deras facebook, trustpilot, pricerunner, you name it!
Dokumentera allt via skärmdumpar, kvitton, bilder på skadorna osv. Du har konsumentköpslagen på din sida! PM:a om du behöver hjälp med något. Så får det inte gå till.
ÅF ska ansvara för transport av vagnen tillbaka till dem, byte av vara/fixa skadorna om detta är möjligt.
/En som jobbat som kundservice chef och fått hantera sånna här ärenden från "andra sidan"
Och glömde.. FY så surt för dig
Det är reklamerat, prisjusterat och färdigt. Jag har själv arbetat mycket med Kkl och har ett par högskolepoäng i juridik. Fel person att bråka med. Men tack för att du engagerar dig! Jag brukar säga att det inte finns något solklart fall, men här var det inget annat än just det. Sista slantarna (ett delbelopp) det bråkades om var hela 300:- Ett prisavdrag som de inte ville göra (Motiveringen: deras granne skulle laga skadorna för 200:- istället för 500:-), och tydligen hellre tänkte ta risken att jag antingen häver köpet (andra väsentliga fel, tex skaklarna) och då få tillbaka en defekt, monterad, provkörd vagn + fraktkostnad a 1 800:- Eller att de lagar vagnen och går back 1500:- pga fraktkostnaden.
Känns som ett seriöst företag..
Nu är allt klart med köpet av min Oxer Sport Edition. Köpet gick bra, vagnen kom i tid. Upptäckte lackskador på den från fabrik, samt att måtten inte stämde med hemsidan. Det var för att det bara är angivet mått på Oxer, och inte Oxer SE. Står bara att det är en sportigare modell av Oxer. Enligt återförsäljaren, Äd...son, så kunde jag absolut inte bara anta att det var samma mått. (Fel, det är ett rimligt antagande). Måtten är dock samma, men återförsäljaren hade angett fel mått på Oxern på sin hemsida... Så här står jag med en vagn med lackskador, repor i metallen från fabrik, och fel mått så den inte går att använda till ponnyn. Och krav på att prisavdrag för skadorna bara sker om jag lämnar in till verkstad och får verkstadskillarna att fotodokumentera hela sin arbetsprocess (orimligt krav, helt utan förankring i Kkl) och att skaklarna kan jag beställa nya med annat mått. Efter ett tag så kom återförsäljaren på bättre tankar och ersatte mig enligt mina mycket rimliga krav på egen reparation/ombyggnad.
När jag då börjar bygga om vagnens skaklar upptäcker jag att vagnen inte är symmetriskt byggd. Fästen sitter olika (vilket gör skaklarna olika höga!!) och andra detaljer som är sneda. Lacken är så pass tunn att den går att repa med naglarna. Så det blev lite till att fixa med. Nu är det bara lite lackarbete kvar, och balansering, sen är det dags att träna på riktigt!
Summa summarum: Jag kommer aldrig att rekommendera återförsäljaren till någon, men helt klart vagnen om man är beredd att bygga om den det första man gör. För det är en trevlig vagn, som mycket enkelt kan göras bredare både i skaklar och i spårvidd.
@HannaZ Jag har hört fler som har haft problem med Cavaletti SE, är glad att Oxer SE inte har samma problem med axeln. Så jäkla surt att det ska bli problem direkt med en ny vagn.
Jag har lite samma problem med kuskkilen men det räckte att jag satt i den en gång så hade den anpassats.
Jag och några kompisar ska åka till Ullared Inte för shopping, utan bara som en kul grej. Men sen hörde jag att det finns hästtjejer där! Vad kan man fynda där?
Ska du köpa hästtjejer....? Tror inte det är lagligt.... 
Då helt plötsligt dök rätt vagn upp! Visserligen 35 mil bort men en roadtripp kan ju vara rätt kul . Gav ett bud, säljaren sa ja så på onsdag ska den hämtas, en svart 016i med vinröda stripes.
Shoppat lite :-D
Jag har varit utan hästar i några månader. Både Cosan och Pippi är sålda. Höll på å bränna ut mig i höstas och bestämde mig för att ha hästpaus... den blev dock inte så lång...går ju liksom inte att vara utan häst. Cosan fortsätter sin körkarriär hos en vän till mig så det känns väldigt bra. Var superjobbigt då jag sålde men nu känns det som att allt blivit så rätt. Björkhems Dalex är min nya vän, en urgo fjording som jag bara älskar utan och innan från första ögonkastet. Supercool Han är fyra år och inriden och nu ska jag köra in honom :-) Jag har bara en häst nu, superskönt, också bor en kompishäst i mitt stall stället för att ha två. Himla kul med mer sällskap också!
Oxå fick jag hem min nya Driveout Duo igår, skitsnygg!
Jag har tröttnat på att tvätta däckeln och tänkte köpa selunderlägg nu. Min bruna ardenner får ett rött eftersom det passar både färg och matchar med hennes vagn (gul med röda fälgar). Men ponnyn, Lillan, vad ska hon ha för färg? Svart vagn, svart/london sele och hon är brunskäck med mest vitt. Tänkte att hon också skulle ha rött, men sen blev jag osäker. Rött känns så "juligt" om man inte har matchande detaljer på vagnen. Vill ha en klassisk färg. Tävlar inte, men tanken är ändå att vi snart ska lämna gården för mer träningar. Förslag?