Shoppingtråden körning

@Nielaa
Jag såg att Hansbo fått in neonfärgade piskar (kör- eller longerpisk är jag dock osäker på) i bland annat orange! Tänkte på dig när jag såg dem. Jag ska ner och kolla närmare på dem i eftermiddag, kanske blir en reflex-gul till mig :)

Åhhh=) om du är nere kan du ta en bild på de orange och om de finns i grönt??=)

19003_10153251220972380_1881044189071566324_n.jpg

@Nielaa

För att kompensera för, och såklart fira, den betydligt lägre veterinärkostnaden på klinik idag beställde jag ett nytt huvudlag, ett liverpoolbett och däckelunderlägg till världens bästa ponny. Det är något vi behövt ett tag, men ponnyn har varit lite knackig. Nu gjorde vi en stor utredning och fann inget annat än hennes redan kända problematik i länden, rejäla låsningar pga hennes muskelsjukdom. Så.. Nu är det vara till att ut och köra! Mycket, länge och rakt fram. Och då behövs ju nya grejer...

Tycker att det shoppas lite dåligt här! ;)
Själv har jag precis beställt draglinor av armémodell (rep & kätting) samt en svängel från Floby Överskottslager.

Jag har storshoppat några spikbitar, ett par tömringar och selpinnar :p
Sen är en silettdäckel och baksele på g för att kunna använda rockard.

Alltså måste jag köpa en rockard i sommar:angel: Är inne på en oxer sport edition, inte så dyr men bra modell tills jag vet hur intressant körningen är.

Jag har storshoppat några spikbitar, ett par tömringar och selpinnar :p
Sen är en silettdäckel och baksele på g för att kunna använda rockard.

Alltså måste jag köpa en rockard i sommar:angel: Är inne på en oxer sport edition, inte så dyr men bra modell tills jag vet hur intressant körningen är.

Kan rekommendera den vagnen, speciellt för att den så enkelt går att bygga om till tävlingsgodkänd. I övrigt är ju den vagnen som allt annat, man får vad man betalar för.

Jag själv är shoppingtagen på en till ponny, och då behöver jag lite ny utrustning ifall den inte passar den nya.

Har köpt mig en parsele till killarna och en nylonsele till unghästen. Unghästen har också fått en kapson då han tydligt visade att bett är inte att tänka på just nu...

Igår var jag i Vaggeryd och tittade på maraton. Piskmakaren var där med sina alster, så nu har jag en 240 cm kolfiberpisk =). Är den för lång (har en "vanlig" 210 som är aningens för kort) räknar jag kallt med att kunna sälja den till någon klubbkompis.

Igår var jag i Vaggeryd och tittade på maraton. Piskmakaren var där med sina alster, så nu har jag en 240 cm kolfiberpisk =). Är den för lång (har en "vanlig" 210 som är aningens för kort) räknar jag kallt med att kunna sälja den till någon klubbkompis.

Några körvänner till mig köpte också pisk åt oss av honom i helgen. Längtar tills jag får hem den!

Vad bra att ni påminner mig om körpisk! Nu när D-ponnyn ska köras in måste jag ju ha en längre pisk :). Går ju inte att använda de korta (175 cm) som jag har till shettisen. Beställde just precis nu en 205 cm lång pisk från Piskmakaren, fick med vändande mail svaret att den skickas om några dagar. Snabbt och lätt.

Givetvis är den i kolfiber, det skiljer inte så mycket i vikt på shettisens vanliga spö och kolfiberspöet (båda från piskmakaren) men med mina artroshänder så är den mindre vikten mycket värt.

Fasiken... Jag var sååå nära att klicka iväg en beställning av en Zilco Classic i brunt. För mitt sto skulle vara så snygg i brun sele och jag orkar verkligen inte smörja selar... Men så tvekade jag. 10' är ändå rätt saftigt för en sele... Speciellt som jag faktiskt har en (svart) syntetsele som jag skulle kunna ha till vardags i alla fall. Var jag dum? Borde jag köpt? :arghh:

Fasiken... Jag var sååå nära att klicka iväg en beställning av en Zilco Classic i brunt. För mitt sto skulle vara så snygg i brun sele och jag orkar verkligen inte smörja selar... Men så tvekade jag. 10' är ändå rätt saftigt för en sele... Speciellt som jag faktiskt har en (svart) syntetsele som jag skulle kunna ha till vardags i alla fall. Var jag dum? Borde jag köpt? :arghh:

Har du råd så köp :)

Äntligen har jag shoppat sele. Det blev en DO Classic i slutändan.Jag köpte till linbärare och satte dit. Den är lite stor på sina håll men hästen har lite växande kvar att göra, hon är precis fyllda tre år. Ryggstycket är lite långt så det får jag kanske göra ett extra hål. Jag har varit ute och tömkört med den och kontrasten mot travseln och de gamla långa och sladdriga tömmarna är enorm. Efter att bilden togs har jag justerat brösta och baksele, båda har höjts lite. Jag har också shoppat en svängel från Floby som hon ska få börja släpa framöver.

DSC_0513_zpsanhdrigr.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 846
Senast: Lyan
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
341
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
499
Senast: Emma-pemma
·
Hästmänniskan Hade varit kul att komma i kontakt med andra hijabis som håller på med häst.. Hade egen häst när jag började med hijab men sålde något...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 643
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Secret Santa 2024