Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Köpte en ny (begagnad) vagn idag
Vet inte, men dansk köpt begagnad här i DK.Fin! Vad är det för en?
Har beställt en empathy-brösta idag till min shettis. Blev av ÅF rekommenderad att ta den med fasta draglinor eftersom jag har så liten ponny. Spännena är annars en förlängning av bröstan och det är risk att de hakar upp sig/går i däckeln och remmarna till den. Lät logiskt så det fick bli en sån även om jag gärna haft en med lösa draglinor så jag kunnat använda de bruna jag har till Ideal-selen.
Ska bli spännande att testa!
Beställde i onsdags och hade den redan på fredag. Tyvärr bortrest i helgen så jag har bara hunnit klämma på den. Är så nyfiken på att testa att köra med den.
Fått hjälp av ett proffs att kolla så den passar och det verkar som att det kommer att bli bra! Har tyvärr inte kunna provköra än för draglinorna är alldeles för långa. Trist att behöva lägga 5-600 kr på att korta dem men det är ju som det är med det.
Köpte en ny (begagnad) vagn idag
Men gör mer hål och klipp av draglinorna framtill istället.. värre när de är för korta=)
Den har fasta draglinor och där hålen sitter är det dubbelsytt men jag behöver korta så mkt att hålen i så fall hamnar i innanför det dubbelsydda.
Det var bästa alternativet då spännena inte hade hamnat så bra i förhållande till däckeln om jag valt den med lösa draglinor. Dessutom är det ju enkelt att lämna t sadelmakaren om det behövs nya. Har en sadelmakare ansluten t SBO bara en dryg mil hemifrån vilket är toppen.Ahhhaa.. ja då blir de svårt=).. gillar inte fasta draglinor blir så dyrt att behöva byta ut hela bröstan varje gång draglinorna blir dåliga och behöver bytas=()
Någon som vet var man kan få tag på selunderlägg i gult?
Är inte intresserad av Zilcos.
Äntligen har pytteponnyn fått prova att dra med empathybröstan och det verkar som att hon trivs med den. Ffa märkte jag att hon sträckte sig bättre neråt, går mer i en lägre form.
Bröstan är trevlig men de dubbelsydda draglinorna var nästintill omöjliga att trä i genom öglorna och delen av bröstselen som ligger över halsen, behöver man vara hulken (eller ha vaselin) f att få ändarna på plats.
Hur liten ponny har du?
Vår ponny (105) kunde utan problem ha Zilco Empathy med lösa draglinor, och även kompisens lilla på 90 cm... Vi fick dock korta av våra draglinor också.