Shoppingtråden körning

xsH4RO214JB_dHAcQWAXf-plj-LLf_yZNi1b8c085rXV=w145-h259-p-no

Rosa bröstludd inköpt. Den lilla till höger är skydd under maggjorden. Nu har jag även lite ludd för bröstan:p
Hon behöver egentligen inte ludd, men det är ju så gulligt. Samt att jag kommer att fästa några små lampor för mörkerkörning i luddisets karborreband.

Jag har nu bestämt mig för att köpa en Oxer Sport Edition. Har ju egentligen vagnar som fungerar, men vill ha en lättare att dressyrköra lite med. Har mailat lite olika återförsäljare, det är ju inte så många här i Sverige.

Sen prövade jag min Ideal Maraton Lux på Lillan, och den är fasiken på gränsen till för liten. Tar emot att sälja den eftersom den inte är komplett med draglinor, huvudlag och tömmar. Men hade ju kunnat tänka mig att sälja den för att köpa en brun Duo från DO... Hon hade varit såå mycket snyggare i brun sele än i svart/london.

Dåliga bilder tyvärr.. Men ett sidepull köpt på tyska ebay kom idag. Ska användas till tömkörning & kanske även till körning i framtiden. (Har beställt en Ideal-sele i svart med brunt foder - tror att detta kan passa bra till selen. :)
10959714_10204608495629626_8095081184571588945_n.jpg
10917041_10204608498069687_7467455369028365371_n.jpg

Idag köpte jag också en ny longerlina. Inte så speciellt kanske med själva longerlinan, den är ju exakt likadan som den som jag har - och som fortfarande fungerar. Även fast jag köpte den våren -93...

Åh, jag har varit och köpt en släde idag :bump:. Gammal släde med en bänk och "kuskbock" bakom. Nu hoppas jag bara att skaklarna räcker, de var aningens korta, men annars får jag försöka låna skaklar så jag får köra innan snön försvinner.

Nu söker jag en pisk den jag har får jag ont i handleden av.
Så en som är lätt letar jag efter, piskmakaren har vet jag men vill känna och klämma innan köp så får invänta tills han besöker "globen" eller Strömsholms tävlingarna. Han var där för nått år sedan vet jag!=)

Nu söker jag en pisk den jag har får jag ont i handleden av.
Så en som är lätt letar jag efter, piskmakaren har vet jag men vill känna och klämma innan köp så får invänta tills han besöker "globen" eller Strömsholms tävlingarna. Han var där för nått år sedan vet jag!=)

Piskmakaren ska till Göteborg Horse Show har jag sett. ;) Tänkte själv klämma & känna lite när jag är där..

Det här vagnsköpet har ett visst underhållningsvärde.

Om Oxer står med alla mått, men Oxer Sport Edition står utan mått men angivet att det är en "sportig variant av Oxer", tycker ni att det är rimligt att anta att den har samma mått som Oxer?

Det här vagnsköpet har ett visst underhållningsvärde.

Om Oxer står med alla mått, men Oxer Sport Edition står utan mått men angivet att det är en "sportig variant av Oxer", tycker ni att det är rimligt att anta att den har samma mått som Oxer?
Det hade jag antagit.

Nu är allt klart med köpet av min Oxer Sport Edition. Köpet gick bra, vagnen kom i tid. Upptäckte lackskador på den från fabrik, samt att måtten inte stämde med hemsidan. Det var för att det bara är angivet mått på Oxer, och inte Oxer SE. Står bara att det är en sportigare modell av Oxer. Enligt återförsäljaren, Äd...son, så kunde jag absolut inte bara anta att det var samma mått. (Fel, det är ett rimligt antagande). Måtten är dock samma, men återförsäljaren hade angett fel mått på Oxern på sin hemsida... Så här står jag med en vagn med lackskador, repor i metallen från fabrik, och fel mått så den inte går att använda till ponnyn. Och krav på att prisavdrag för skadorna bara sker om jag lämnar in till verkstad och får verkstadskillarna att fotodokumentera hela sin arbetsprocess (orimligt krav, helt utan förankring i Kkl) och att skaklarna kan jag beställa nya med annat mått. Efter ett tag så kom återförsäljaren på bättre tankar och ersatte mig enligt mina mycket rimliga krav på egen reparation/ombyggnad.

När jag då börjar bygga om vagnens skaklar upptäcker jag att vagnen inte är symmetriskt byggd. Fästen sitter olika (vilket gör skaklarna olika höga!!) och andra detaljer som är sneda. Lacken är så pass tunn att den går att repa med naglarna. Så det blev lite till att fixa med. Nu är det bara lite lackarbete kvar, och balansering, sen är det dags att träna på riktigt!

Summa summarum: Jag kommer aldrig att rekommendera återförsäljaren till någon, men helt klart vagnen om man är beredd att bygga om den det första man gör. För det är en trevlig vagn, som mycket enkelt kan göras bredare både i skaklar och i spårvidd.

@Mli REKLAMERA REKLAMERA REKLAMERA! Skriv på deras facebook, trustpilot, pricerunner, you name it!
Dokumentera allt via skärmdumpar, kvitton, bilder på skadorna osv. Du har konsumentköpslagen på din sida! PM:a om du behöver hjälp med något. Så får det inte gå till.

ÅF ska ansvara för transport av vagnen tillbaka till dem, byte av vara/fixa skadorna om detta är möjligt.

/En som jobbat som kundservice chef och fått hantera sånna här ärenden från "andra sidan"

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 846
Senast: Lyan
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
341
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
499
Senast: Emma-pemma
·
Hästmänniskan Hade varit kul att komma i kontakt med andra hijabis som håller på med häst.. Hade egen häst när jag började med hijab men sålde något...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 643
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38