Wiiii, idag dök vagnen upp, cavaletti sport edition. Har skruvat på den hela kvällen. Lite bristfällig instruktionsbok, små bilder, och text på engelska och holländska enbart. bromsoken hade dom bytt sida på så jag kliade mig i huvudet ett tag. Sen bestämde jag mig hur som helst för att inte sätta dit dem alls, har läst att de är svåra att ställa in/kommer in grus etc. och vi har inte mkt backar just här ändå. Orkar inte hålla på och mecka med det. Sen hade dom klätt in sitsen i nån slags genomskinlig plast över galonet, hade ett helsike att få bort den. Den kändes spröd i kylan så jag antar att det inte är meningen att den ska vara där. Får väl klä om dynorna om jag sliter ur galonet, som förresten var mjukt och lite grippigt så man halkar nog inte omkring. Nån skruv var där två brickor på ena sidans skruv men bara en på den andra, vet inte vilket som var rätt men det håller nog oavsett. Sen kunde jag bara sätta på fronten (som gör så att tömmarna inte kan glida åt sidan antar jag), för där var hålen borrade snett, fick i en skruv på var sida dock och det verkar hålla bra ändå.
Verkar vara stadig och bra. Mkt stadigare än den jag har, som jag tror är en äldre cavaletti. Skaklar och allt är i helt annan tjocklek på materialet. Kuskkilen var i smalaste laget för mig men jag kan nog bredda den lite med nya vinkeljärn. Har bara provsuttit i vagnen men den känns bekväm, helt okej till mig som är kort. Stötdämpningen verkar toppen!
Glad att jag bestämde mig för denna och inte en ännu tyngre (men finare) ex 016L, det tror jag hade blivit för mkt för min shettis nu i början. Tror tom att jag fortsätter med den gamla megalätta lite till i ridhuset där det är så pass tungt att köra. Hon har ju bara precis börjat introduceras till att dra.
Lite smådetaljer alltså som var sådär men på det hela taget är jag mycket nöjd! Rejälare material än jag trott! Hoppas den funkar bra att köra med också, lär dröja innan vi är varma i kläderna och kan sätta den på lite hårdare prov :-)