Shoppingtråden körning

Äntligen tagit mig i kragen och beställt en French Coller (stavas det så?) till Isak. Hoppas verkligen den sitter bra! Svårt med storlekarna (han brukar ha mini) men valet föll på shetland. Han har ganga brett ansatt hals så hoppas den ska funka! Vill att den ska komma nu :bump:

Och visar det sig att dom inte passar alls så rekommenderar jag varmt chimacum tack/comfy fit harness i USA. Enklast är att beställa via mejl hos dom, deras hemsida är lite knasig... Har dom inte en brösta som passar så fixar dom det. Och ja sen också... gör inte samma misstag som mig och köp en fransk brösta i sådana fall, satsa på en helcoller direkt! ;)

Fan då!!! Återförsäljaren trodde på shetland. Jaja får byta om den inte passar :)

Märkligt. Mina överväxta shetlands som är ganska grova, hade sin i storlek shetland, inspänd på sista hålet. Den var dessutom för bred för en av dem, hans bogspetsar kom nästan ut ur hålet.

Märkligt. Mina överväxta shetlands som är ganska grova, hade sin i storlek shetland, inspänd på sista hålet. Den var dessutom för bred för en av dem, hans bogspetsar kom nästan ut ur hålet.

Hmm. Mailade dem nu! Hoppas de hinner byta storlek. Annars får jag somsagt bara byta den :) Tack för input!

Äsch ringde istället och de byter till mini. De hade den till och med på lager så borde ha den imorgon eller senast måndag :love::love::bump:

Nu har jag fått hem den och provat! Tack @Shetlandskusk för du skrev om storleken! Mini var nästan för stor, men jag ska padda upp den under manken lite och se om jag kan lyfta den lite grann. Eller lämna in den till sadelmakare. Den satt jättebra men liiite för långt ner. Men märkte VERKLIGEN skillnad på denna och vanlig brösta. Han var jättefin framför vagnen. Hur tycker ni den sitter?

isakc.jpg

I drag men tom vagn:

isakc2.jpg

Jag har beställt en Cavaletti Sport Edition till min maxade mini. Hon har dragit matte i ridhuset (med ledare) för första gången häromdagen. Hoppas, hoppas jag hinner få den innan jul!

Wiiii, idag dök vagnen upp, cavaletti sport edition. Har skruvat på den hela kvällen. Lite bristfällig instruktionsbok, små bilder, och text på engelska och holländska enbart. bromsoken hade dom bytt sida på så jag kliade mig i huvudet ett tag. Sen bestämde jag mig hur som helst för att inte sätta dit dem alls, har läst att de är svåra att ställa in/kommer in grus etc. och vi har inte mkt backar just här ändå. Orkar inte hålla på och mecka med det. Sen hade dom klätt in sitsen i nån slags genomskinlig plast över galonet, hade ett helsike att få bort den. Den kändes spröd i kylan så jag antar att det inte är meningen att den ska vara där. Får väl klä om dynorna om jag sliter ur galonet, som förresten var mjukt och lite grippigt så man halkar nog inte omkring. Nån skruv var där två brickor på ena sidans skruv men bara en på den andra, vet inte vilket som var rätt men det håller nog oavsett. Sen kunde jag bara sätta på fronten (som gör så att tömmarna inte kan glida åt sidan antar jag), för där var hålen borrade snett, fick i en skruv på var sida dock och det verkar hålla bra ändå.

Verkar vara stadig och bra. Mkt stadigare än den jag har, som jag tror är en äldre cavaletti. Skaklar och allt är i helt annan tjocklek på materialet. Kuskkilen var i smalaste laget för mig men jag kan nog bredda den lite med nya vinkeljärn. Har bara provsuttit i vagnen men den känns bekväm, helt okej till mig som är kort. Stötdämpningen verkar toppen!
Glad att jag bestämde mig för denna och inte en ännu tyngre (men finare) ex 016L, det tror jag hade blivit för mkt för min shettis nu i början. Tror tom att jag fortsätter med den gamla megalätta lite till i ridhuset där det är så pass tungt att köra. Hon har ju bara precis börjat introduceras till att dra.

Lite smådetaljer alltså som var sådär men på det hela taget är jag mycket nöjd! Rejälare material än jag trott! Hoppas den funkar bra att köra med också, lär dröja innan vi är varma i kläderna och kan sätta den på lite hårdare prov :-)

Tydligen hade jag inte visat upp selen jag köpte till D-ponnyn redan i september...
20140927_185449.jpg

Dessutom fick jag ett selunderlägg i födelsedagspresent av mina barn. Det beställdes i början av oktober och levererades nu i veckan. Att det var lång leveranstid visste jag om, men inte trodde jag att det skulle ta flera månader...

Beställde ett rosa underlägg eftersom det är W:s färg men inte är det lätt att från den lilla provbiten kunna inse hur det blir färdigt. Vi kan säga som så att det är ... ... ... ROSA!
DSC_0083.jpg

Som väl är så beställde jag ett svart samtidigt så att W inte behöver skämmas om vi nu skulle ut bland folk.

@marti130 älskar det rosa :D Vad är det för sele? Och häst? Såg riktigt fin ut :)
Selen är en Drive Out Classic storlek full. Ponnyn är en New Forest av gammal hederlig stam med bl a. Silverlea Buckskin och Smedhults Cavat. Hon är diplomsto och har fått tre avkommor, en som fyraåring hos Börje på Fredriksberg och så två här hos mig (Stuteri North Hill).

Det som är lite kul med henne är att alla, verkligen alla, som ser henne live utbrister; Vilken vacker ponny! Själv ser jag bara min överviktiga D-ponny :) som snart inte ens får lukta på gräs under sommaren...

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 846
Senast: Lyan
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
341
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
499
Senast: Emma-pemma
·
Hästmänniskan Hade varit kul att komma i kontakt med andra hijabis som håller på med häst.. Hade egen häst när jag började med hijab men sålde något...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 643
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38