Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha, nu råkade jag ju hetsa Tinja så pass med yogabollen (gjorde lite benövningar med bollen mellan fötterna, Tinja trodde visst det var världens roligaste lek) att lilla räven lyckades punktera den.

Nu fick man visst plötsligt anledning att leta efter en ny, bättre balansboll till vovven :angel:

Några tips? :D

Fick hem ett nytt vardagshalsband till "valpen" nu, ett vädertåligt biothane-halsband med reflex. Frank har haft sitt i över 1 år nu och det är inte en repa på det och reflexen är kanon. Förhoppningsvis kan Morris ha sitt när han är fullvuxen också.
17991343-origpic-f67603.jpg

Den andra hunden fick ett vgw-sele, framförallt tänkt att ha när mina föräldrar är hundvakt. Mardrömmen är ju att han skulle råka dra omkull dem nu när vintern kommer. Testade på en promenad här hemma och verkar funka bra, hoppas han inte lär sig att dra ändå :cautious:

Testade reflexväst till herr pudel också, Small var på gränsen till för litet och medium alldeles för stort under magen :mad:

Så var det för mina hundar också. Jag satt dit en liten extra bit självhäftande kardborrband så att det gick att dra åt mer. Blev hur bra som helst!

Så var det för mina hundar också. Jag satt dit en liten extra bit självhäftande kardborrband så att det gick att dra åt mer. Blev hur bra som helst!

Att jag inte tänkte på det, stod bara och blev mer och mer frustrerad :D
Han har en gammal reflexväst, men tänker att reflexerna börjar bli lite gamla och inte syns lika bra..

Råkade gå in på Tugg Mästaren. Så nu har jag beställt hem lite godis åt kinkiga damen. Om hon inte gillar det, så kan syrrans jycke Gipsy få det...
Har fått sms om att mitt paket från Tugg Mästaren har kommit.
Attans att inte farsan är hemma och kan skjutsa mig dit. Paketet är nog för tungt för mig att bära...

Kära Bukes shoppingfantaster.
Jag köpte en ny variant av Kong häromdagen, ett helt nytt område för mig. Åkte hem, tryckte i lite färskfoder och stoppade alltihop i frysen, idag var det så premiär. Hundarna hade hur kul som helst med att försöka få ut maten. Tills ena hunden piper, då ser jag att hennes underkäke är fastkilad i hålet i leksaken. Efter mycket möda får jag loss henne, sen var det slut med det roliga:meh:

Nu funderar jag, ska jag gå tillbaka och returnera de här grejerna? De kostade ändå typ 165 spänn stycket. Så som de är utformade är det liksom en kant på insidan, där fastnade hennes hörntänder. Samtidigt kanske jag har missförstått helt storlek, syfte etc på de här mojängerna och kanske bara gör bort mig om jag går in med dem:angel::D

Hur hade ni gjort?

Edit: denna varianten är det, hålet sitter på undersidan
895CE96D-39ED-4FE0-AE2A-F7391CF856FD_zpsufvktjgv.jpg

Jag behöver ett regntäcke till bedlingtonen. Han drar storlek 47. Helt värdelöst! Allt i 45 blir för kort, och i 50 blir det påtok för stort pga nätt hund. Någon som har tips på modeller/märken som täcker ordentligt? Han hatar att bli blöt...

Jag behöver ett regntäcke till bedlingtonen. Han drar storlek 47. Helt värdelöst! Allt i 45 blir för kort, och i 50 blir det påtok för stort pga nätt hund. Någon som har tips på modeller/märken som täcker ordentligt? Han hatar att bli blöt...

Har inte de lite liknande vinthundskropp? Kikat på dg doggear eller sofa dogwear?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
802
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka