Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gah - jag är purken på Hööks efter att ha sett den reflexen. Jag ville ju ha till mina, men det går icke. Hur tusan tänkte dom när dom gjorde storlekar ? Kolla här på storlekarna small och medium:
S - hals 32-36 bröstkorg 36-42
M - hals 38-44 bröstkorg 60-68

Men vi med hundar som har ett bröstkorgsmått på runt 46-50 då (till halsmått 33-40) :( Vi kan inte skaffa någon :(
Jag tycker att det låter som utmärkta mått :p
(Måste kolla närmare på dem på riktigt...)

Gah - jag är purken på Hööks efter att ha sett den reflexen. Jag ville ju ha till mina, men det går icke. Hur tusan tänkte dom när dom gjorde storlekar ? Kolla här på storlekarna small och medium:
S - hals 32-36 bröstkorg 36-42
M - hals 38-44 bröstkorg 60-68

Men vi med hundar som har ett bröstkorgsmått på runt 46-50 då (till halsmått 33-40) :( Vi kan inte skaffa någon :(
Jag har liknande problem :( (hals, 27-28cm bröstkorg ca 50cm...)

Haha, din hundtyp tillhör kategorin pinnsmala hundar så det kan nog gå vägen ;) men för oss med mindre, men rejält kraftiga hundar så blir det helt galet :D
Haha! Ja, det är väl inte mer än rätt om det äntligen(!) dyker upp något som faktiskt passar. Vanligtvis är allt mer än dubbelt så stort i halsen som det skulle behöva vara...

Beslutsångest! :wtf:

Fluffet måste ha ett nytt regntäcke nu till den regniga hösten. Velar mellan Hurttas Torrent och Helsitars regntäcke. Men nu har hööks 15% på back on track så då kanske hon ska få ett bot täcke istället. Någon som vet hur tjockt det är?

Eller så får hon bara ett nytt billigt från hööks.. :cautious:

Fluffet måste ha ett nytt regntäcke nu till den regniga hösten. Velar mellan Hurttas Torrent och Helsitars regntäcke. Men nu har hööks 15% på back on track så då kanske hon ska få ett bot täcke istället. Någon som vet hur tjockt det är?

Är toknöjd med Hurttas Torrent! :up: Milou är inte lika nöjd, men han finner sig i det otroligt bra och det är stilla trots massa spring och bus!

Matleverans! 4 säckar för 1350:- , älskar att beställa från utlandet :D Sverige tar över 600 för en.
IMG_20161003_095448_zpstrybgvad.jpg

Beställt en 4,5 kg påse av Magnussons nya spannmålsfria foder!
Beställde ett gratis smakprov från hemsidan som nu är slut men behöver ge minst en-två månader för att kunna utvärdera effekten.
Vore så bra om hundarna fungerade på det då jag helst vill köpa svenskt foder men undviker spannmål då jag inte har lust att betala dyra pengar för en säck mjöl eller majs (hundarna fungerar bra även på foder med spannmål).

Jag tycker inte BoTs är särskilt regntätt, så är det viktigt hade jag valt bort det.

Väldigt tjocka och ej regntäta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
802
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka