Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Passade på att köpa ett nättäcke från Back on Track till gammelhunden när det ändå var lite billigare på Hööks. Ett reflexkoppel och ett reflexhalsband fick följa med hem också :)

Och nyss så råkade jag beställa två kampleksaker från Dogmania. Som tur var så fanns inte mina favoriter i lager, så blev ingen stor beställning och snällt mot plånboken! Nu ska jag försöka hålla in lite på hundsaker ett tag, planerar att shoppa loss på två stora mässor i vinter... :angel:

Fast sen råkar jag ha 20% rabatt på hela köpet hos en djurbutik i närheten... Är väl slöseri att inte använda den? :D

Jag har beställt hem 12kg torrfoder att ha som godis, en canvas bur, ett nytt antiglid koppel och ett nytt halvstrypshalsband. Nästa månad måste jag köpa ett nytt hösttäcke till Ammo, lär bli ett Hurtta Outdoors Summit Parka - känns som lagom mycket värme :)
Sen blir det ingen mer shopping innan jul tror jag, om jag inte åker till MyDog och kollar ;)

Jag har beställt hem 12kg torrfoder att ha som godis, en canvas bur, ett nytt antiglid koppel och ett nytt halvstrypshalsband. Nästa månad måste jag köpa ett nytt hösttäcke till Ammo, lär bli ett Hurtta Outdoors Summit Parka - känns som lagom mycket värme :)
Sen blir det ingen mer shopping innan jul tror jag, om jag inte åker till MyDog och kollar ;)
En canvas bur?? :nailbiting:

Efter att ha följt tråden sen start är det väll dax för även mig att kliva in i denna tråd, speciellt efter senaste dagarna :D

Bilbobus var hos veterinären häromdagen och skötte sig exemplariskt = då MÅSTE han ju få en ny repleksak som han älskar ;) Sen har har växt ur sin sele så var TVUNGEN att köpa en ny. Vi råkade även ha vägarna förbi crt idag också, för har blivit sugen på flexikoppel igen då det är så smidigt (Går numera varje promenad med löplina sen gamla flexit gav upp), så det fick följa med hem, han tittade även på mig med stora ögon och undermedvetet berättade att han ville ha senaste Hurtta torrent täcket så det fick han såklart. Sen tycker han att det är väldigt kul med prassel leksaker så även en sån fick följa med hem.. och två läderkoppel är påväg hem till oss från hemsidan :angel::angel:

Efter att ha följt tråden sen start är det väll dax för även mig att kliva in i denna tråd, speciellt efter senaste dagarna :D

Bilbobus var hos veterinären häromdagen och skötte sig exemplariskt = då MÅSTE han ju få en ny repleksak som han älskar ;) Sen har har växt ur sin sele så var TVUNGEN att köpa en ny. Vi råkade även ha vägarna förbi crt idag också, för har blivit sugen på flexikoppel igen då det är så smidigt (Går numera varje promenad med löplina sen gamla flexit gav upp), så det fick följa med hem, han tittade även på mig med stora ögon och undermedvetet berättade att han ville ha senaste Hurtta torrent täcket så det fick han såklart. Sen tycker han att det är väldigt kul med prassel leksaker så även en sån fick följa med hem.. och två läderkoppel är påväg hem till oss från hemsidan :angel::angel:

Med andra ord - julafton kom alltså tidigt i år? :D:D

Hämtade ut mitt paket från Tugg Mästaren idag. Väl hemma så öppnar jag det. Det fattades en vara:devil:
Har mailat dem. Allt är redan betalt

Senaste är nog en päls-leksak, läderkoppel och en reflexväst. Köpte även att par kängor till mig själv att ha under våra promenader :angel:

Jag vill köpa nya bäddar till hundarna, båda gillar runda mjuka korgar med höga kanter. Jag vill gärna ha i något rutigt tyg, i typ grönt, brunt, vinrött, senapsgult osv. Tycker det är svårt att hitta! Någon som har tips?

043123-30-16205-upp-fra-01.jpg

058005-00-13200-upp-fra-02.jpg

051147-00-16100-upp-fra-01.jpg

051081-26-10200-upp-fra-01.jpg

Nu har jag shoppat loss på Hööks.... :angel: Två av leksakerna nederst, vi har haft en sån och den var väldigt populär (när han väl vill bli belönad med lek) så tänkte det var lika bra med två. Likaså två reflexvästar till honom, en att ha hemma och en hos mamma.

043123-30-16205-upp-fra-01.jpg

Nu har jag shoppat loss på Hööks.... :angel: Två av leksakerna nederst, vi har haft en sån och den var väldigt populär (när han väl vill bli belönad med lek) så tänkte det var lika bra med två. Likaså två reflexvästar till honom, en att ha hemma och en hos mamma.

Gah - jag är purken på Hööks efter att ha sett den reflexen. Jag ville ju ha till mina, men det går icke. Hur tusan tänkte dom när dom gjorde storlekar ? Kolla här på storlekarna small och medium:
S - hals 32-36 bröstkorg 36-42
M - hals 38-44 bröstkorg 60-68

Men vi med hundar som har ett bröstkorgsmått på runt 46-50 då (till halsmått 33-40) :( Vi kan inte skaffa någon :(

Gah - jag är purken på Hööks efter att ha sett den reflexen. Jag ville ju ha till mina, men det går icke. Hur tusan tänkte dom när dom gjorde storlekar ? Kolla här på storlekarna small och medium:

Men vi med hundar som har ett bröstkorgsmått på runt 46-50 då (till halsmått 33-40) :( Vi kan inte skaffa någon :(
Skaffa och klipp och klistra? Eller klipp och sy, snarare?

Satt sjukt dåligt på herr pudel.

Small kunde jag knappt knäppa under magen nedanstående medium gick typ ett varv runt O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
802
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Härnösand

Hund, Katt, Andra Djur