Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
JAg har försökt i flera år att köp en sådan, men har aldrig funnits i storlek large - alltid slut och aldrig kommit in igen. Hittar du, så hojta och ge mig länk :)
Kolla om Träningsglädje (Katrin Hardstål) har i large!
Det var mitt problem också, så mamma tog mönstret från min kompis addpocket och anpassade den sedan efter mig! :)

Jag har shoppat idag. 1600 kr fattigare blev jag. :o Lite av shoppingen på bild nedan. Men Malte behöööver verkligen mer grejer så det så! Plus blått halsband @dobbis ;)
13321179_634544650035773_1587114487_o.jpg

Promenad, men han drar som en idiot imellanåt så blir som en dragsele ;)

Okej ;)
Otis Zero DC Short sitter likadant, och även om han drar en del på promenad så får han inga problem av den. Däremot kan jag inte låta honom dra-dra med den, typ framför kicken eller när jag springer, för då hör jag att den ligger åt på halsen och att andningen blir lite ansträngd. Dock betydligt mindre än motsvarande drag i halsbandet.

Okej ;)
Otis Zero DC Short sitter likadant, och även om han drar en del på promenad så får han inga problem av den. Däremot kan jag inte låta honom dra-dra med den, typ framför kicken eller när jag springer, för då hör jag att den ligger åt på halsen och att andningen blir lite ansträngd. Dock betydligt mindre än motsvarande drag i halsbandet.

Är det inte bättre att jag byter till en större direkt då? Det skadar väl inte menar jag? Han lär ju växa lite till med!

Är det inte bättre att jag byter till en större direkt då? Det skadar väl inte menar jag? Han lär ju växa lite till med!

Jag tycker att det ser ut som att en större skulle bli för stor, men det är svårt att se bara på bild :) Hur mycket större blir han?

Du har ingen större i närheten som du kan prova? :) Vart bor du? Bor du i närheten av mig kan du få testa en av mina.

Well done!
Själv höll jag mig nästan till planen, blev bara ett Espree glansspray till hinden förutom kyltäcket jag skulle ha.
Sen var jag en av de 30 första så jag fick en påse med ett grimskaft och en ryktsen också!
Åh, var så sugen på att köpa deras glansspray men vet ingen som har testat den. När du har testat den kan du väl uppdatera om hur den var? :D

Jag tycker att det ser ut som att en större skulle bli för stor, men det är svårt att se bara på bild :) Hur mycket större blir han?

Du har ingen större i närheten som du kan prova? :) Vart bor du? Bor du i närheten av mig kan du få testa en av mina.

Om jag jämför med andra vuxna whippar så är ju de betydligt muskligare, men det lär ju ta ett tag för honom. Längre eller högre tror jag knappt han blir.

Bor utanför Malmö, men dogmania har fria returer så chansar på det, tack ändå :)

Om jag jämför med andra vuxna whippar så är ju de betydligt muskligare, men det lär ju ta ett tag för honom. Längre eller högre tror jag knappt han blir.

Bor utanför Malmö, men dogmania har fria returer så chansar på det, tack ändå :)

Ja, har de fria returer är det ju bara att köra på :) Hoppas att den större storleken passar :up: Risken är nog att den blir lite vid i halsen om man jämför våra hundars mått. S sitter som en smäck på Ladda som har 38 i halsvidd och lite tight på Otis som har knappt 40.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
811
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka