Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ska Tage bli en "selhund", vare sig han vill det eller inte (sist jag försökte ville han INTE, det där med remmar runt magen var ett jäkla påhitt :p) :D Vi börjar med en alltiallo-sele och så kan det förhoppningsvis bli en riktig dragsele vid ett senare tillfälle.
11515-f726a20dc3a1410da3b17a747a54d346.jpeg

Senaste inköpet blev en munkorg till fröken, en Baskerville Ultra.. Vore det "bara" bajs hon åt är det väl en sak, men hon kan sätta i sig lite diverse som hon hittar ute och nu på våren är det som värst. Hon är så himla snabb att vi inte alltid hinner stoppa henne och jag vill inte att hon äter något hon blir sjuk utav.

Nu är jag hemma efter födelsedag och påsk i Halland!

Saker hundarna fick från Gekås:
Kycklingfilé i hink (400 gram): 70 kronor
Glucosamin (150 gram): 70 kronor
Sjöbogårdenhink (400 gram): 20 kronor
Let's bite (kyckling): 20 kronor
Dreamies (60 gram): 11 kronor
Slips (ja, en himla slips): 20 kronor

De har ju typ allt de behöver redan... :cautious:

På Engelsons blev det ett par skor :o till matte (:o pga fick ett par terränglöpningsskor i födelsedagspresent dagen innan och jag råkade hitta ett par Salomon XA PRO 3D GTX på rean som jag inte kunde låta bli...) och en skön varm tröja att ha på träningarna nu under våren.

Jag provade deras Helagsbyxor, skulle påstå att de är rätt normala i storlek. Jag ska ha 42K på dem, och har 42 i vanliga fall. Är 169, och korta modellen funkade fint. Ska beställa ett par - frågan är bara vilken färg? Gröna? Gula?

Slips och toppluva:rofl::love:

4A6C3030-CD23-4050-A485-859CE3074F91_zpsod1wxxdu.jpg

Nu tillskotten i nördsamling har anlänt! Woop! Just nu läser jag dock Lugn och fokuserad hund (på förkommen anleding..). Såklart med överstyckningspenna och anteckningsblock i högsta hugg! Något ska man ha lärt sig i studieteknik efter 3,5 år på högskola :D

Jag köpte ett till jakttäcke igår, från Paw, gick förbi ett reaställ i djuraffären och där hängde ett som var nedsatt till halva priset:up: lite stort, men jag dammade av sykunskaperna och kortade det i bogen så blev det perfekt.

Hundskrället firade nyinköpet genom att äta upp ett av mina kaninskinn medans jag sydde:banghead:

Jag skulle bara in på Apoteket och hämta ut Bravecto (Nästan 1800 kr, det är dyrt ibland att vara flockägare :p ), men så råkade jag slinka in på Hööks hundavdelningsrea också :D !

12916821_10153618962932582_458746912156313161_o.jpg

Ny dyna till bilburen, ny dyna till canvasburen och två nya flytvästar med magplatta till aussiesarna. Mycket nöjd :up: !

Jag skulle bara in på Apoteket och hämta ut Bravecto (Nästan 1800 kr, det är dyrt ibland att vara flockägare :p ), men så råkade jag slinka in på Hööks hundavdelningsrea också :D !

12916821_10153618962932582_458746912156313161_o.jpg

Ny dyna till bilburen, ny dyna till canvasburen och två nya flytvästar med magplatta till aussiesarna. Mycket nöjd :up: !
Avis! Vill ha den där rosa dynan ju! Men min bilbur har fel mått:rage:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka