Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Red_Chili Vad ska man ha för hundbil då? Du som kan. ;)

Jag skulle vilja få plats med typ två aussies och en dalmatiner, en sambo och så lite plats för packing i baksätet i alla fall. Får kosta runt 100 000 kr, så det blir ju begagnat.

Jaha. Vi snackade den prisklassen! Då tar jag tillbaka allt prat om Volvo. Jag glömmer bort att andra människor har pengar! Eller kan ta lån :D

Jag har förövrigt blivit utsedd till den som ska hjälpa en vän med bilköp sedan. Hon vill gärna ha V70 och anser att min bilsmak är förskräcklig :p Det känns väldigt skumt att söka efter annonser på bilar som jag inte vill ha. Hon är nöjd bara bilen är bekväm och det går in minst en vuxen greyhound i den, och om den inte har för stark motor eller är "för häftig" O_o
Klok kvinna! Gör som jag, Dacia Logan. Billig, stor, pålitlig, praktisk och inte ett dugg häftig!

Hehe. Jag har sammanställt åsikter från besiktningsteknikern och min svåger som är bilmek på Opel-verkstad. Enligt som får jag inte köpa: Ford, Opel, allt som är franskt eller amerikanskt, ingen riskokare och inget italienskt.
Vilket lämnar Volvo, Audi, BMW, VW, Skoda och Seat typ. Min karl tycker dock inte Skoda eller Seat.. Såatteh.
Volvo.

Köp BMW bästa bilen ju ;)

Klok kvinna! Gör som jag, Dacia Logan. Billig, stor, pålitlig, praktisk och inte ett dugg häftig!
Ska kolla om det finns någon i hennes prisklass, tror också att de hade kunnat passa henne bra, men eftersom hon inte gillar bilar så har hon bestämt sig för att inte lägga speciellt många kronor på bilköpet. En snabbkoll på blocket igår visade mest Volvo, Peugeot och någon annan liknande. Så ja, någon häftig bil kommer hon slippa :D

Ska kolla om det finns någon i hennes prisklass, tror också att de hade kunnat passa henne bra, men eftersom hon inte gillar bilar så har hon bestämt sig för att inte lägga speciellt många kronor på bilköpet. En snabbkoll på blocket igår visade mest Volvo, Peugeot och någon annan liknande. Så ja, någon häftig bil kommer hon slippa :D
Det skall vara 2014 års modell, de tidigare är inte bra.

Oh, har hittat en webbshop som säljer Alacs fina läderhalvstryp (svart/cerise) och där dom finns i några halvstorlekar ! Alltså inte bara 30,35,40 osv utan den finns även i 32,5 och 37,5 cm. Den på 37,5 cm den storlek som mina större heeler har i dom egensydda halsbanden dom har nu. Nu mailat för att kolla hur lång kedjan är, för att få veta måttet när halsbandet är stängt.....oftast är kedjan så jäkla lång. Få se vad det blir för svar :)

Ja! Maltes nya sele är här!! Skitsnabb leverans av posten och perfekt snabbt köp av @russinbulle! Rekommenderar starkt, 11/10! :bow: Malte är snyggare i
gzhvSf5.jpg

Tyvärr hade jag ett matchande koppel, men det är en liiten liiten nyansskillnad va? Snälla? Det betyder att jag måste köpa nytt koppel också :angel::rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka