Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min sambo vägrar Volvo. (Han är Britt....)
Du verkar ha en så bra sambo :D

Jag har förövrigt blivit utsedd till den som ska hjälpa en vän med bilköp sedan. Hon vill gärna ha V70 och anser att min bilsmak är förskräcklig :p Det känns väldigt skumt att söka efter annonser på bilar som jag inte vill ha. Hon är nöjd bara bilen är bekväm och det går in minst en vuxen greyhound i den, och om den inte har för stark motor eller är "för häftig" O_o

Du verkar ha en så bra sambo :D

Jag har förövrigt blivit utsedd till den som ska hjälpa en vän med bilköp sedan. Hon vill gärna ha V70 och anser att min bilsmak är förskräcklig :p Det känns väldigt skumt att söka efter annonser på bilar som jag inte vill ha. Hon är nöjd bara bilen är bekväm och det går in minst en vuxen greyhound i den, och om den inte har för stark motor eller är "för häftig" O_o
Tycker din kompis verkar bra! Min karls enda kommentar när jag gnäller över min bil är "Köp en Volvo". Allt annat är mög, enligt honom. Och eftersom han är besiktningstekniker så har jag inte så mycket att sätta emot! Så jag har helt enkelt fått acceptera att Volvo är det enda rätta. Om man vill ha en bil som funkar och inte är plastig.. Och inte blåser av motorvägen i Skåne!

(@Tonto, vad du än gör - köp INTE en Ford!! Eller en Renault heller för den delen.)

Tycker din kompis verkar bra! Min karls enda kommentar när jag gnäller över min bil är "Köp en Volvo". Allt annat är mög, enligt honom. Och eftersom han är besiktningstekniker så har jag inte så mycket att sätta emot! Så jag har helt enkelt fått acceptera att Volvo är det enda rätta. Om man vill ha en bil som funkar och inte är plastig.. Och inte blåser av motorvägen i Skåne!

(@Tonto, vad du än gör - köp INTE en Ford!! Eller en Renault heller för den delen.)

Jag kommer köpa i princip vad som helst bara det inte är en Volvo :D (inte en Toyota heller för den delen) Då var min gamla Nissan Micra bättre. Fan att jag sålde den! (Fast min nuvarande Subaru är bättre. Bara... Tråkigare)

Jag kommer köpa i princip vad som helst bara det inte är en Volvo :D (inte en Toyota heller för den delen) Då var min gamla Nissan Micra bättre. Fan att jag sålde den! (Fast min nuvarande Subaru är bättre. Bara... Tråkigare)
Alfa Romeo 156 lr 159 i kombivarianten kanske?
mvh Alfafantast

Hehe. Jag har sammanställt åsikter från besiktningsteknikern och min svåger som är bilmek på Opel-verkstad. Enligt som får jag inte köpa: Ford, Opel, allt som är franskt eller amerikanskt, ingen riskokare och inget italienskt.
Vilket lämnar Volvo, Audi, BMW, VW, Skoda och Seat typ. Min karl tycker dock inte Skoda eller Seat.. Såatteh.
Volvo.

Hehe. Jag har sammanställt åsikter från besiktningsteknikern och min svåger som är bilmek på Opel-verkstad. Enligt som får jag inte köpa: Ford, Opel, allt som är franskt eller amerikanskt, ingen riskokare och inget italienskt.
Vilket lämnar Volvo, Audi, BMW, VW, Skoda och Seat typ. Min karl tycker dock inte Skoda eller Seat.. Såatteh.
Volvo.
Du tänker fel! Du kan ju köpa Audi, BMW eller VW :D
Hade jag haft råd så skulle jag ha shoppat BMW.

Du tänker fel! Du kan ju köpa Audi, BMW eller VW :D
Hade jag haft råd så skulle jag ha shoppat BMW.
Haha, jaa, men Volvo är smidigast att äga! Billiga reservdelar då det finns en miljon volvos och typ alla mekaniker kan meka med en volvo! Och sen är bagaget i volvon helt klart bäst för att få in en MIM XXL. (Som Alice uppenbarligen behöver! :D ) Och volvon är billigare att köpa!

Hade jag INTE köpt en Volvo hade det nog blivit en Passat. Det är trevliga bilar. Men jag känner mig tryggare i en pansarvagnsvolvo.

@Red_Chili Vad ska man ha för hundbil då? Du som kan. ;)

Jag skulle vilja få plats med typ två aussies och en dalmatiner, en sambo och så lite plats för packing i baksätet i alla fall. Får kosta runt 100 000 kr, så det blir ju begagnat.

Snicksnack. Jag älskade min Renault, bästa bilen ever, ångrar så att jag sålde den. Och Volvokillen som servade den (på Volvo, utbildad Volvo-meckare) sa att Renault var billigare att äga än en Volvo, väljer att lita på honom. Och jag fick in en MIM XXL;) (som btw är skramligaste skitburen ever)

Snicksnack. Jag älskade min Renault, bästa bilen ever, ångrar så att jag sålde den. Och Volvokillen som servade den (på Volvo, utbildad Volvo-meckare) sa att Renault var billigare att äga än en Volvo, väljer att lita på honom. Och jag fick in en MIM XXL;) (som btw är skramligaste skitburen ever)

Min Renault var inne på verkstan i snitt en gång i månaden under det året jag hade den. Sista veckan tappade jag avgasröret, bromsarna gick och sen rasade motorn. Det blev skroten för den bilen.. Men när den funkade var den himla trevlig! Forden har hittills funkat, men den är däremot hemsk att köra.

Äger en Renault nu och den är så jäkla skön att köra och så är den snorbillig att äga. Men den är för liten! Jag skulle kunna fälla ner baksätena och köpa en specialgjord bur, men då finns det ingen plats för någon packning för oss folk!

Min Renault var inne på verkstan i snitt en gång i månaden under det året jag hade den. Sista veckan tappade jag avgasröret, bromsarna gick och sen rasade motorn. Det blev skroten för den bilen.. Men när den funkade var den himla trevlig! Forden har hittills funkat, men den är däremot hemsk att köra.
Det har väl med modell/årsmodell att göra också, men för min del köper jag gärna en ny Renault. Billig, tyst, trevlig att köra. Och hundvänlig! Stör mig så på att nya bilar skär i bagageutrymmena så att man inte får in burar på ett bra sätt:rage:

Min sambo är rätt bra, men emellanåt visar jag honom den här tråden så han inte ska klaga på mig :angel:
Tex beställde vi förlängningstunnel till nya kattluckan idag. Och då beställde jag en ny klotång. Hans tanke om det "du köpte ju en på hööks häromdagen". Mitt svar "den var inget bra, stor klumpig vit sak i vägen". Sen sa vi inget mer om det....:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
805
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka