Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Orättvist tycker jag:mad::D
Jag har en hel frysbox fullt med ruttet vilt... sladden pajade, vilket vi upptäckte för sent, lagade den, men nu vet jag inte vart jag ska göra av allt så det ligger däri, fruset:banghead:

Fy fan :laugh:
Gräv ner det? Åtla med det?

Jag har inget ruttet vilt i min, har hittat en prima leverantör så jag behöver inte ens frysa om längre :D

Jag, den fattiga studenten, har införskaffat mig en dogofax (längtar tills den kommer hem!), en leksak med kaninskinn och från hööksrean ett par friluftsbyxor. De måste vara rejält stora i storleken :crazy: har i normala fall 36-38 och i dessa har jag 34. Det som gör det är väl att de är höga i midjan och jag har smal midja. De är väldigt sköna dock :)

Och sen har jag shoppat massa tävlingsstarter :angel:

Köpt detta :)
158044_58838558ddf2b36eecd6bd67.jpg

Perfekt längd, men lite tjorvigt att få på och av..

Ärade shoppingtråd :angel:
Jag är på jakt efter rundsydda läderkoppel, det ska helst finnas i svart och någon fin brun färg.
Jag vill inte ha tjocka koppel! Jag tycker att tex. de Hööks har (har haft?) är för tjocka och jag tror att de är 8mm. Längden spelar ingen roll men helst ska de vara 180 cm iaf. Hålla för mina dårar (antar att det är haken som är svagaste punkten) och inte kosta skjortan! :D
Såå..några förslag?

Jag är på jakt efter rundsydda läderkoppel, det ska helst finnas i svart och någon fin brun färg.
Jag vill inte ha tjocka koppel! Jag tycker att tex. de Hööks har (har haft?) är för tjocka och jag tror att de är 8mm. Längden spelar ingen roll men helst ska de vara 180 cm iaf. Hålla för mina dårar (antar att det är haken som är svagaste punkten) och inte kosta skjortan! :D
Såå..några förslag?
Brunt :o När det finns så himla fina färger ;) 6 mm är minsta storleken och jag vill så haaa :D
279 kr om man vill ha 180 cm långt
31052897-origpic-aa1ac8.jpg

Såå..några förslag?

På dogmania finns brunt rundsytt läderkoppel i 6 mm x 180 cm. Edit: såg att de var slut/ej tillgängliga i brunt och den storleken.

Annars skulle jag vända mig till sadelmakarna. De hade koppel upp till 300 cm på mässan.

Har ni tips på en bra sele för hundar som drar? Alltså så dom inte blir lika starka? Hurtta är ju hemskt i det avseendet.
Jag tycker de billiga typ trixie är bäst - på Ammo la sig VGW bara i armhålan och det kändes inte snällt. Det har säkert med kroppsformen att göra dock.
Metizio ska vara bra.

Köpt detta :)
158044_58838558ddf2b36eecd6bd67.jpg

Perfekt längd, men lite tjorvigt att få på och av..
Har ett sånt till Qarusell och hon älskar det :) Jag skulle gärna ha ett vintertäcke i samma modell :) Tycker det är lätt att få på och av, speciellt av, då tar jag tag baktill på täcket och sen när jag drar det över ryggen och över huvudet så går Qarusell upp på bakbenen då följer det med, det blir ju i o för sig ut och in men det tycker jag inte är så besvärligt :)
20161022_160239_58849fb39606ee6781be89e4.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
811
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
935
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg