Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
@GardenAngel Haha, no hard feelings! Vi hade faktiskt inga nya Hurtta-selar på rea, så det var tur att du åkte till Falun :)

(PS. Har aldrig fått en reklamation på att spännet släppt på sele, bara på täckena och då har det ofta varit för att matte/husse varit för våldsam och tryckt sönder mittenpinnen ;))

Detta är enbär! :up: :love:

18757127-pUxcn.jpg

(bild tagen från google)
Ahaaaa - det hade inte jag förstått :D

(PS. Har aldrig fått en reklamation på att spännet släppt på sele, bara på täckena och då har det ofta varit för att matte/husse varit för våldsam och tryckt sönder mittenpinnen ;))
Inte spännet som släpper - utan själva tyget som ringen för koppelfäste sitter i. Det är inte sytt igenom hela selen på gamla modellen utan bra i kanten. Det vet jag, vis av erfarenhet när min förra hund ville till hundrastgården och jag stog kvar med bara koppel i handen..
Selen gick iofs att använda ändå, jag fäste bara lina/koppel genon att dra det ett varv runt krysset på ryggen - men trasig var den ju.
Orkade aldrig reklamera för den var köpt en mässa.

Inte spännet som släpper - utan själva tyget som ringen för koppelfäste sitter i. Det är inte sytt igenom hela selen på gamla modellen utan bra i kanten. Det vet jag, vis av erfarenhet när min förra hund ville till hundrastgården och jag stog kvar med bara koppel i handen..
Selen gick iofs att använda ändå, jag fäste bara lina/koppel genon att dra det ett varv runt krysset på ryggen - men trasig var den ju.
Orkade aldrig reklamera för den var köpt en mässa.

Ah, då fattar jag! Har inte sett det själv, men jag kan tänka mig med tanke på hur de är sydda.

Ah, då fattar jag! Har inte sett det själv, men jag kan tänka mig med tanke på hur de är sydda.
Nej alltså, om inte hunden drar mkt eller gör sånna explosiva starter som mina gör så håller den säkert men risken finns ju. De nya är kanske bättre - har inte kollat på dem i verkligheten :)

Jag har egentligen gett mig shoppingförbud ett tag framöver, men råkade beställa en hundbädd häromdagen... Till halva priset, så då räknas det ju inte :angel: Passade på att köpa en ny apportbock också, sen får vi hem en beställning hundfoder imorgon... Och skulle verkligen behöva ett lite längre läderkoppel, och en ny sele till valpen :nailbiting:
137930.jpg

Den här fick det bli. Inte jättepraktisk färg kom jag på i efterhand, men får väl slänga i ett fårskinn eller någon pläd också som fångar upp all smuts!

Jag har egentligen gett mig shoppingförbud ett tag framöver, men råkade beställa en hundbädd häromdagen... Till halva priset, så då räknas det ju inte :angel: Passade på att köpa en ny apportbock också, sen får vi hem en beställning hundfoder imorgon... Och skulle verkligen behöva ett lite längre läderkoppel, och en ny sele till valpen :nailbiting:

Vi har väl kommit överens i tråden om att ifall något är på rea så räknas det inte som shopping? :angel:

Detta är enbär! :up: :love:

18757127-pUxcn.jpg

(bild tagen från google)
Den där färgen är så fiiiiin. Sådär så att jag vill ha den till Aysu, men jag vet att det inte är någon idé att jag köper en :( Ebrah kan ha vanliga selar, men då den där "spårsele-modellen" eller vad alla nu vill kalla den. Ett band runt kroppen och ett fram över bogen. Jag hittar dock INGEN sådan sele i en färg som gör att jag vill betala för den :cautious:

Den där färgen är så fiiiiin. Sådär så att jag vill ha den till Aysu, men jag vet att det inte är någon idé att jag köper en :( Ebrah kan ha vanliga selar, men då den där "spårsele-modellen" eller vad alla nu vill kalla den. Ett band runt kroppen och ett fram över bogen. Jag hittar dock INGEN sådan sele i en färg som gör att jag vill betala för den :cautious:
D-sele

Jag fick en Novafon i julkapp av föräldrarna, och hujedamig så bra den är :love: ! Jag har ju mängder av vänner som sagt att den är svinbra, men jag är alltid lite skeptisk till sånt som låter FÖR bra :D !

15774999_1212056095551187_5773319110625675507_o.jpg

Men några dagar efter jag fått den så fick jag asont i höger biceps, så jag körde en omgång med Novafonen. Och efter bara 10 minuter var 90% av smärtan borta :eek:! Och min man har använt den på sin fot som krånglat jättemycket, och efter det har har han för första gången på ett halvår kunnat gå promenader utan att tejpa foten :banana: !

Och hundarna älskar den, vi använder den både som prehab och nu som rehab när Pu har sträckt sig :up:

15994423_1229990537091076_3708599000476465000_o.jpg

Ibland är jag riktigt nöjd med att bli överbevisad med något jag inte riktigt trott på :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
811
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
935
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix