Shopping TV

Voeux

Trådstartare
Eftersom jag precis köpt en ab-roller som jag skrev om i träningstråden så kom jag och tänka på alla hemska, roliga och värdelösa reklamer och prylar som sålts genom shopping TV genom åren. Jag minns det där bältet som skulle svetta bort fett? :rofl: Vilka minns ni?

Samt varför är alla fullkomligt tappade:

 
Jag minns någon sorts köksredskap som var dels som en mandolin som väl är ganska vanligt idag, men hade en massa spännande insatser och tillbehör som gjorde helt fantastiska saker med grönsaker! Till den fick man en sådan där japansk kniv som de demonstrerade genom att såga i ett städ eller något liknande minns jag.

Sedan kommer jag ihåg ett sy-redskap som man kunde brodera med genom att sticka ner det hela i fält med olika färg på tråden, som i en målarbok ungefär, och så blev det jättefint.

Och Luxurious Hair, som frontades av Priscilla Presley, någon sorts hårförlängningar (extensions heter det väl numera). Minns dock inte hur de sattes fast men jag minns att hon hade röd slät page och uttalade "luxurious" så väldigt vackert.

Minns förstås även diverse löpband som man kunde förvara under sängen och sådant också.
 
Åhh älskade TV shop! Farmor och farfar hade kabel TV och hade helt andra kanaler än vi hade (1,2 och 4 + två danska kanaler). Magic bullet kommer jag ihåg att jag var väldigt fascinerad över.
 

Liknande trådar

Kultur Jag är mycket historie- och arkeologintresserad på hobbynivå, och har precis läst boken Vikingatidens härskare av arkeologen Anna...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 152
Senast: Stinaelin
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 902
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 148
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
765
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp