Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hoppar in här! För en dryg månad sen blev vi med shettis En valack på 14 år, ca 1m hög. Annelunds Assim. Agerar barnponny, körhäst och sällskap här på gården. Fantastisk liten kille!
Visa bifogad fil 47102
Fenix som också flyttade från mig idag är som din e Almnäs Etapp och dessutom uu Annelunds Assmila som din Bra pållar!
Fina Mummisen!
Hon är din uppfödning har jag fattat som?Fina Mummisen!
Hos oss har yngsta sonen fått draghjälp ut till hästarna ett par gånger, hans ena kompis har börjat på ridskola och tycker det är skitkul och jag är bara glad om sonen blir "tvingad" att rida lite mer. Han tycker ju att det är kul när han väl rider, men det är såååå trögt att få med honom ut... Men två 10-åriga grabbar på varsin shetlandsponny, det blir rätt mycket flams och bus. Men vad sjutton, så länge man ser att hästarna inte lider av det så kan de väl få busa lite. Vem har inte gjort det på ponny, liksom?
Jajjemen! Det finns nog några foton på henne som ung tidigare i den här tråden.Hon är din uppfödning har jag fattat som?
Hur länge hade du kvar henne?
Jajjemen! Det finns nog några foton på henne som ung tidigare i den här tråden.
Hon var 5 när jag sålde henne.
Kan tänka mig att hon inte bryr sig nämnvärt om att flytta. Hennes mor och kvarvarande halvsyster med samma mor är av det extremstabila slaget. Hon brås mycket på dem, men har en lite känsligare ådra från sin far. (halvbrorsan med samma far och känsligare möderne är mycket känsligare...)
Hon hade haft föl sen såg jag.
Tror jag såg nån bild på henne som ung.
Dock inte läst tråden så noga.
Kul att ha henne här.
Hon ska få lite lagom med motion är planen.
Hon verkar ta flytten bra än så länge.
Jag, har märkt i vissa situationer att hon har en känslig sida också, men hon är otroligt söt. Hon har inte gjort så mycket hittills men skött sig i box och hage. I morgon ska hon få träffa grabbarna "på riktigt".Kan tänka mig att hon inte bryr sig nämnvärt om att flytta. Hennes mor och kvarvarande halvsyster med samma mor är av det extremstabila slaget. Hon brås mycket på dem, men har en lite känsligare ådra från sin far. (halvbrorsan med samma far och känsligare möderne är mycket känsligare...)
Visa bifogad fil 47159
Haha. Vilken bild.@lil-sis
Idag fyller Mumma 7 år - blev jag påmind om på Facebook...
Ge henne en extra morot och en puss på näsan (som hon förmodligen inte vill ha... )
Visa bifogad fil 29281
Kan tänka mig att hon inte bryr sig nämnvärt om att flytta. Hennes mor och kvarvarande halvsyster med samma mor är av det extremstabila slaget. Hon brås mycket på dem, men har en lite känsligare ådra från sin far. (halvbrorsan med samma far och känsligare möderne är mycket känsligare...)
Visa bifogad fil 47159
Jag är ju som sagt ganska nybliven shettis-ägare, har bara haft d-ponny och storhäst tidigare. När ni motionerar era shettisar, hur mycket rör de på sig då? Om en shettis går samma sträcka som ett halvblod känns det ändå som shettisen ”tränas mer”? Kortare ben liksom, fler steg.
Jag vill försöka undvika att vår kille blir smällfet det första han blir, därav tankar i denna riktning. Idag har han fått dra vagn 3km, ganska backigt och en del trav!
Visa bifogad fil 47193
(Och ja, jag är på jakt efter en bättre sele med lös brösta och baksele)