Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Silver är 35-39 p, där 35-37 räknas som klass 2 och 38-39 är klass 1Vad betyder silver i utställningssammanhang? Båda mina blivande shettisar är utställda med silver
Just fått reda på att en av mina små har trånga luftvägar, någon annan som har shettis med det problemet?
Jag har förstått det som inte helt ovanligt.
Vad betyder silver i utställningssammanhang? Båda mina blivande shettisar är utställda med silver
Silver är 35-39 p, där 35-37 räknas som klass 2 och 38-39 är klass 1
Guld är 40 p och däröver.
Trakea kollaps är tyvärr inte helt ovanligt.Men obehagligt då luftstrupen faller i hop och det kan bli problem att syresätta sig och få luft vid ansträngning.
Det märker du ganska snart.Men utan ansträngning är det helt acceptabelt? Tolkar jag det rätt så?
Den här ponnyn kommer mest vara mys-barnponny med promenader och liknande.
Det är olika klasser indelat på ålder och kön, föl - 3 år går årgångsvis, sen är det 4-14 resp 15 o äldre som är indelningen.Tack!
Är det någon idé att ställa ut en äldre häst? Eller hur funkar det med utställningar, har man olika klasser?
Jag hade inte köpt en sådan häst, om det är det du menar när du skriver att de inte flyttat hem än. Ångesten av att inte få luftDet var min tanke också, men inte fått det hela klart för mig ännu. Hästen ska funka bra med lättare arbete men lätt bli andfådd.
De har inte flyttat hem till mig än så inte kunnat undersöka saken vidare.
Tack!
Är det någon idé att ställa ut en äldre häst? Eller hur funkar det med utställningar, har man olika klasser?
Men utan ansträngning är det helt acceptabelt? Tolkar jag det rätt så?
Men utan ansträngning är det helt acceptabelt? Tolkar jag det rätt så?
Den ponnyn ska inte köras in som det skrivs i tidigare in lägg. Men man kan promenera och ha mycket roligt ändå.
Men det borde veternär kunna se med koll med kamera hur lite eller mycket det är.
Och @cambodia och @ameo , kanske?
Tack för alla svar och en uppdatering Ponnyn hade besvär när den gick på ridskola för kanske 5-7 år sedan, funkat fint som lättare barnponny sedan dess. Inga problem i vardagen men ett dammigt ridhus blev för jobbigt.
Det är kompisen som gillar att bli körd
Visa bifogad fil 51799
Shettisar är underbara små stora hästar
Det är oerhört mycket häst i behändig förpackning.Shettisar är underbara små stora hästar
Erfarenheten jag har är att vill man ha en stereotypisk shettis ska man skaffa en ung haflinger. Shettisarna jag träffat är hyfsat samarbetsvilliga och alla utom en är ganska pigga. En av våra shettisar är utlånad till en ridskola och är väldigt uppskattad för att han är så snäll och okomplicerad.Det är oerhört mycket häst i behändig förpackning.
Jag blir så frustrerad över folk som fortsätter sprida fördomen att de är feta, lata, tjuriga och envisa. För det är inte fler shetlandsponnyer som stämmer in på det än andra ponnyraser. Jo, möjligen "feta" då, men om de bara hanteras rätt från början - som de hästar de är och inte som leksaker - så är min erfarenhet att de är positiva, glada och arbetsvilliga.