Okej, jag fattarShettisarna har nya hem men är kvar hos mig så länge vi bor på gården (logiskt va? Det är goda vänner som tar över den ena och den andra blir typ långtidsfoder).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Okej, jag fattarShettisarna har nya hem men är kvar hos mig så länge vi bor på gården (logiskt va? Det är goda vänner som tar över den ena och den andra blir typ långtidsfoder).
Fina Mummisen! Jag är säker på att hon överlever även om du bara tittar på henne hela vintern.Tappat all form av motivation. Klappar och pratar och mutar med morötter dagligen men mer än så mäktar jag inte med. Har gått några promenader med tömkörningsdäckel och träns.
Visa bifogad fil 38062
Idag var hovis här och tog av skorna. Om det blir en isig vinter åker de på igen. Jag hoppas att jag hittar lite ork också!
Filmerna fungerar tyvärr inteMin tur att hjälpa till att hålla tråden vid liv då. Jag följer den och läser men är dålig på att själv göra inlägg
Jag presenterade min kille långt bak i tråden, men eftersom det är så många år sedan så gör jag en snabb repris.
Valack född 2012, egen uppfödning, som heter Stenbackas Safir. När han var 5 veckor gammal miste vi hans mor så livet var lite turbulent ett tag, men det gick överlag bra.
Det har varit väldigt upp och ner med motivation från min sida ( dels pga ensamhet i hästeriet så det blir lite trist att vara ensam så mycket och dels pga mkt arbete) så han har blivit igångsatt många gånger men vi har aldrig varit i någon toppkondition....
Han blev inkörd som treåring, men tyvärr har jag inte hållit igång körningen då vi har problem i trafiken efter att han blev ordentligt skrämd en gång. Så som jag bor så är det min egna lilla gräspaddock eller ut på vägar för att nå skogen som gäller, och eftersom jag inte har någon i närheten som kan hjälpa mig med trafikträning (han blir så pass rädd att det blir farligt att prova själv), så har vi hållit oss till tömkörning och lösarbete.
När vi är igång och jobbar är han riktig stjärna med några rävar bakom varje öra
Tyvärr har han en extrem förmåga att bli smällfet på ingenting så nu jobbar vi stenhårt på fläsket och är inne i en bra period och har jobbat effektivt ca en månad.
I maj förra året fick han för första gången prova att ha en ryttare på ryggen och han var superduktig, vi var jättenojiga hur det skulle gå och garderade med longerlina och ett par extra händer som hjälp men den superduktiga ryttaren fixade allt galant så efter ett tag både skrittade och travade de helt ensamma i paddocken.
Nu i helgen tog jag mig äntligen i kragen och vi åkte iväg för en ny ridtur. Filmerna här är alltså från hans andra ridtur någonsin och det är då dessutom 1,5 år sedan sist.
Ja, han är fet..... (han har gått med munkorg på begränsat bete men ser ändå ut så här), men vi jobbar som sagt på det.
Hoppas nu länkarna fungerar, det är inte min starkaste sida....
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/ROE_4gmz2mU" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen>
Ett litet skutt:
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/2NhG8Nl45F8" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen>
Och lite galopp till slut, här börjar han bli trött :
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/-fMazYADqFM" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen>
Måste ju protestera lite också förstås
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/DPhvFDxVWdE" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen>
Ber om ursäkt ifall videorna är suddiga hos er också, vi har liksom inte fått fiber här ute i ödemarken
Många filmer, jag vet, men jag är faktiskt lite stolt över min lilla stjärna
Och snart är det återigen dags för utställning.
Filmerna fungerar tyvärr inte
@KesoNeso Du har bara ett par minuter på dig att ändra ett inlägg, sedan låses det.
Söt ponny!
Fina Mummisen! Jag är säker på att hon överlever även om du bara tittar på henne hela vintern.
Jag har ponnyputor av den vanligaste modellen, plus en wintec puta som ger lite mer stöd åt de minsta barnen.Vad har ni för små sadlar på era shettisar?
Vi har prövat både ponnyputa och bomulls westernsadel men barnen trivs inte i dem, de tycker att de lutar framåt. De rider med barbackagjord bara men skulle vilja ha stigbyglar till dem.