Shettisföl

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Insanity
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 075
I

Insanity

Hur brukar de vara i storleken när de föds?
Vikt och höjd?

Har ju aldrig sett ett shettisföl under 4-5 månader så jag vet inte vad jag har att vänta :)

Sv: Shettisföl

Minishettisföl brukar vara drygt 50 cm höga, standardshettisarna kanske 60-70 nånting.
De väger inte mer än att man bär dem vid behov... :angel: typ 15-25 kg.

Åhh, mindre än våra hundar då iaf :)

Så sött :)

Mitt sto vankar av och an här igen så det blir nog en vakande natt igen....

hehe.. Jag ska ut och kolla min tant strax. Hon borde vänta till efter midsommar, enligt regelboken. Men eftersom hon inte är läskunnit så litar jag inte riktigt på det... :D

Jag får panik här hemma alltså.

Hon är så tjock så tjock och orkar knappt röra sig och har mest stått still de senaste veckorna.

Men så igår, vankar av och an, stannar och kliar sig överallt och är allmänt grinig. Hon höll på att vanka fram tills 5.30 imorse, först då stannade hon upp och började slappna av och äta längre stunder.

Hon är väldigt mjuk och slapp vid slidan, slemhinnorna skiftar i färg men det är mer mörkrosa än ljusrosa.

Mjölken är något mer åt det grumliga hållet och börjar bli mer trögflytande.

Hon skiftar i humöret, ena stunden vill hon vara nära fullblodet i nästa blir hon vansinnig på henne, och hon beter sig allmänt skumt.

Bäckenbanden är släppta.

Inga vaxproppar, ingen vit mjölk, inga röda slemhinnor och ingen tjock mjölk.

Nu ikväll är hon igång och vankar igen...

Åhh, så störande att inte veta när hon är beräknad :crazy::D

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 741
Senast: ildiko
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 769
Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste... 2 3
Svar
52
· Visningar
1 918
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer
  • Uppdateringstråd 31