Jaha, då har vi träffat kuratorn idag.
En något speciell människa känner jag.
Det började med ett sms på morgonen som löd så här;
Var snäll och kom strax före 10 istället, ok?
Jag har fått annat akut att göra senare på fm.
Tack, X.
Det är ju helt okej att byta tid, men jag kände mig snarare beordrad att komma tidigare än att hon frågade vänligt om jag ens kunde byta tid
Å ringer man inte?
Det slutar med att hon får ringa mig ändå när jag är på skolan och väntar för då är hon sen och väldigt stressad
Hennes kontor var verkligen "barnvänligt". Det var en skrubb typ. Inga fönster, inget på väggarna, kaos på skrivbordet och ingen ordning på något. Hon jobbar på en annan skola med och detta är väl "extraskolan" då men lite trevligare kan det ju se ut tycker jag!
Vi var där i 40 min och gjorde ingenting i princip. Hon bad dottern rita en teckning. Hon fick rita vad hon ville så hon gjorde en regnbåge. Under tiden satt kuratorn och fyllde i ett papper som hennes chef hade bett henne lämna in senast idag sa hon, och var således upptagen med det.
Hon ställde någon fråga här och var under tiden men inget mer än så. Bara lite flyktiga frågor sådär.
Nu är inte jag någon expert på området, men borde hon inte visat lite mer intresse för dottern? Eller "ska" man lämna henne ifred så här första träffen och pyssla med annat medans hon målar?
Att hon inte frågar om pojkarna förstår jag. Först måste dom ju lära känna varandra lite, men det gör man väl inte om man sitter och fyller i andra papper nästan hela tiden
Hon skulle höra av sig när vi ska träffas nästa gång. De blir väl samma igen. Hon skickar ett sms och frågar om jag kan en timma senare
Det känns som att situationen inte blir tagen på fullt allvar?