Sexuella trakasserier i skolan.

Den där kuratorn slår ju alla rekord i inkompetens. De verkar ju helt skräckslagna över att skolan skulle kunna ha ett problem och att de har agerat fel. Det är ju klarlagt att det är pojkarna som varit på din dotter och ändå försöker de vända bort blickarna till att problemet ligger någon annanstans. Helt fruktansvärt.

Det är jätte, jättebra att ni har en kontakt på soc. Hoppas att de kan hjälpa er och hoppas att de utreder pojkarna så att de får den hjälp som de uppenbart behöver

Jag hoppas verkligen att dom utreder pojkarnas beteende men det verkar inte så. Fokus verkar tyvärr hamna på att felet ligger hos dottern på något vis.

Åh vad jag mår dåligt av det här :(

Jag känner att jag vill anmäla kuratorn/skolan eller vem det nu ska vara efter det här. Det är INTE okej att komma med såna anklagelser och tro att vi inte kommer agera.
Och om dom misstänkte något sånt här så borde väl dom i allra högsta grad anmäla misstanke om det till socialen typ pronto?

Ni kan inte prata direkt med den psykologen? Det blir ju ruskigt svårt att veta om hen är något bättre när psykologen får sin information från kuratorn, i vilken vinkling kuratorn nu väljer att lägga fram den. Och beroende på den vinklingen får råd vad som sägs på mötet.

Nu är ett bra tillfälle att tänka på att andas!

Om de utreder männen i hennes liv gör ju rent tekniskt ingenting. Antagligen så kommer de fram till att inget hänt, och då är det inte så mkt mer med det, ellerhur? En undersökning är ju inget att frukta!

Att det har hänt dottern något vet vi ju, men försök att slappna av och strunta i kuratorn.
Tur att ni tog tag i det!

Dom får mer än gärna utreda männen i dotterns liv, och övriga om dom känner för det. Vi har absolut ingenting att vara oroliga för.

Andas var det ja, det slutade jag med för några timmar känns det som...

Du kanske kan ringa anonymt och höra med Skolinspektionen om vad du bör göra. Skolan borde vid det här laget ha lämnat in två orosanmälningar till soc, dels på pojkarna men nu även på er med tanke på kuratorns uttalande. Så bra att ni redan har en tid med soc inplanerad.

Och med det menade jag inte att ni ska känna er skyldiga... Utan mer om skolan gör det som den är skyldig att göra.

Förresten så kom skolans handlingsplan på posten för någon vecka sen:

Handlingsplan för elever åk 1 efter incident på xskolan 2015-09-17

#Samtal med pedagoger om händelse och bakgrund tillsammans med barnen. Information ges till föräldrarna. Rektor informeras.
#Elevhälsan konsulteras, samtal rektor, kurator, skolsköterska 2015-09-18
#Samtal med föräldrarna till de inblandade barnen, skolsköterskan och kuratorn håller i samtalen, dessa sker 2015-09-18 samt 2015-09-21. Skolkurator erbjuder samtalsstöd till barnen.
#Konsulation till skolan av skolpsykolog x.
#Extra tillsyn av de berörda eleverna under skoltid och fritidstid.
#Uppföljning i elevhälsan och återkoppling till föräldrar sker vecka 44.

Jag har ju hela dagens samtal inspelat. Vet inte om någon är intresserad av att lyssna på det för att se om det är vi eller kuratorn som är dum i huvudet.
Vet dock inte hur man överför en sån fil? Det blir isf via mail. Lägger inte ut det offentligt på nätet.
Det pratas en del annat privat så jag ger inte ut till vem som helst men det finns vissa här som jag har lite mer koll på och kan tänka mig låta lyssna.

Jag har ju hela dagens samtal inspelat. Vet inte om någon är intresserad av att lyssna på det för att se om det är vi eller kuratorn som är dum i huvudet.
Vet dock inte hur man överför en sån fil? Det blir isf via mail. Lägger inte ut det offentligt på nätet.
Det pratas en del annat privat så jag ger inte ut till vem som helst men det finns vissa här som jag har lite mer koll på och kan tänka mig låta lyssna.
Kanske kan vara bra att spara filerna på någon usb-sticka, iall något skulle hända mobilen.

Bara en liten varning, skicka det INTE via mail. Mail är inte säkra någonstans, det är som att skicka vykort ungefär. I så fall är någon krypterad filöverföringstjänst bättre (eller ett krypterat mail, då).

Bra att du spelat in!
Vilket jävla ärkepucko! Är killarna fortfarande på dottern i skolan?

Trivs hon där i övrigt?

Nu har jag faktiskt gjort så att jag klippt i inspelningen och tagit med den biten jag tycker låter helt rubbad.
Känner ni igen rösterna så kan ni ju hålla det för er själva, för min dotters skull.

Men här borde ni kunna lyssna på det.
Jag kommer dock ta bort filen senare.
Hoppas det funkar!

http://speedy.sh/QCUxp/Rost-002-001.m4a

Välj limited download.

Vad jag känner att jag inte fixar det här just nu.

Kunde inte somna ikväll. Har legat och vridit mig i sängen länge och nu gick det inte för en stund sen. Fick en panikattack och sitter nu och gråter och skriver här i ett försök att lugna mig själv.

Det är ju meningen att JAG ska vara den starka i den här situationen men det känns som jag faller :cry:

Allt jag tänker på är min stackars lilla tjej. Jag vill bara krama om henne och aldrig släppa taget. Hon ligger rofyllt och sover i sin egna säng nu och inatt är det jag som har lust att krypa ner hos henne istället och ligga nära och bara få hålla om henne.

Ni kan inte prata direkt med den psykologen? Det blir ju ruskigt svårt att veta om hen är något bättre när psykologen får sin information från kuratorn, i vilken vinkling kuratorn nu väljer att lägga fram den. Och beroende på den vinklingen får råd vad som sägs på mötet.

Sant. Vi vet ju faktiskt inte alls hur kuratorn har lagt fram det men troligen inte så som jag hade önskat, eftersom det verkar vara min dotters fel alltihopa på något vis nu.

Jag har god lust att be om namnet på den där skolan så att jag kan anmäla den till skolinspektionen. Ev nästan en polisanmälan på kuratorn för förtal! :rage::rage::rage:

Jag hade gärna ringt och anmält helst igår men min man har sagt att han ville avvakta lite så vi inte gör något förhastat. Nu sa han detta igår och han ville sova på saken och få smälta dagens samtal.

Den där kuratorn är smått galen på andra vis med. Tex så har hon ju fortsatt med att skicka sms och "beordrat" tider då vi ska komma till henne. Nu frågade min man denna gången när vi skulle ses nästa gång och svaret var att hon skickar ett sms. Då sa min man att men vi kan väl preliminärboka in en tid men det ville hon inte för hennes barn var tydligen sjukt så ofta att hon inte ville vara uppbokad, ens på sin arbetstid O_o
Och så säger hon att därför är det bra om vi kan komma på dom tider hon vill. Men som att vi kan dansa så efter hennes pipa :crazy:
Och då är det alltså att hon skickar ett sms kvällen innan bara och så ska vi kunna inställa oss. Nej, jag har inget övrigt liv eller så :crazy:
Detta har jag givetvis inspelat med och hennes chef kanske kunde tycka det var intressant att VI VILL boka tid istället för smsbeordring men det går hon inte med på :confused:

Bra att du spelat in!
Vilket jävla ärkepucko! Är killarna fortfarande på dottern i skolan?

Trivs hon där i övrigt?

Dottern sa bara häromdagen till sin pappa att nu har dom inte frågat på ett tag och han svarade bara lite lätt att det var väl bra och det tyckte hon ju.

Ja, saken är väl att hon trivs. Hon tycker om att gå i skolan och få lära sig saker men hon blir dessvärre mobbad på andra plan. Oftast av pojkarna i klassen. Senast idag rabblade hon upp 4-5 st som sagt till henne att hon är tjock. Namnen som dök upp var även dom två pojkarna som tafsat på henne.

Sedan har hon ändrat beteende i skolan på sista tiden. Senaste två veckorna enligt kuratorn (nä, inte alls hänt något som kan ha orsakat det liksom :grin: ) så nu anses hon vara en "bråkstake". Vill inte komma in från rasterna, stör i klassrummet, gör en sak när dom ska göra en annan..

Pust!

Lite lugnare i huvudet nu och tårarna har slutat rinna så ska bara ta mig en huvudvärkstablett eftersom det verkar vara på inkommande nu efter panikattacken och sen ska jag försöka få lite sömn.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 865
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 818
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
11
· Visningar
2 799
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 070
Senast: soom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama