Senaste utställningsresultat!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare DuploBit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 216
  • Visningar Visningar 11 390
D

DuploBit

Vill starta en tråd där man kan skriva in sina senaste utställningsresultat! :)

samtidigt vill jag skryta lite med min lilla beagle, Ådis första utställningsresultat :love:
det var en inofficiell utställning och han skötte sig jättefint, vi fick åka hem med
1, HP, BIR och BIS-6

Kan inte alla berätta lite, vill veta eftersom jag är nybörjare :bump:

Sv: Senaste utställningsresultat!

För Leia var det följande:

SKK Sundsvall 07.10.07 Elina Tan-Hietalahti, Finland
32cm. Prima storl.Fem tik, vackert uttrycksfullt huvud, bra bett, bar öron, bra hals och rygglinje.Lagom vinklad, kunde ha bättre f-bröst, bra kropp, bra svans. Mkt bra p/s färg, mkt väl & vackert & korrekt sätt trimmad. Kunde röra sig något bättre fram till. Bra temprament.
Ökl 1 Ökk 1 CK Btkl 2 CACIB

Första officiella uts för "valparna" Nat.VNÄK
Jag är supernöjd med resultatet, Gro började löpa några dagar innan så hon var superlåg o Jänta hade börjat fälla som bara den.Båda skötte sig som vanligt mkt lugnt o fint på utställningen o det var det många som INTE gjorde
GRO 10 mån
1:a Jun.kl., 3:a Jun kk.
Mkh: 60 cm. Typ: Mycket god. Bra huvud, mörkbruna ögon. Stora öron. Bra hals, rygg, kors o svans. Bra bröst. Rak i front. Bra vinklar bak. Bra ben men stramare tassar önskas. Rör sig bra.
th08-02-10041.jpg

Jänta 1år 2:a Jun.kl.
Mkh: 59 cm. Typ: God. Bra juniorhuvud, mörka bruna ögon. Stora på gränsen till mjuka öron.Bra hals, kors o rygg. Mkt öppen svans. Bra bröst. Rak i front. Tillräckliga vinklar bak. Grövreben o tassasr önskas. Rör sig bra från sidan men mkt lös i front.
janta.jpg

vad fina hundar du har :) :love: min kompis har en vit älghund, ganska lik dina, en vit såklart :P och mindre.

Ja, det är verkligen många som inte sköter sig, på utställningen jag var på så var det en matte som fick dra sin pointer på rygg ut ur ringen, den va halvt rabiat, låg och sprattlade och skulle busa, det var en valp.
tack och lov så stod Ådi still.

superbra med bilder, hade kunnat lägga in bilder men dom blir så himmla små.. :(

Min lille var på sin första i lördags. Han skötte sig över förväntan & vi blev 2a i klassen med HP!! Hästtjej som jag är blev jag ju kär i de GIGANTISKA rosetterna :love:

2 kkl HP

(Men undrar, är det verkligen god ton att låta sin hund nosa på andra? En tjej bredvid mig lät sin hund gå fram till min hela tiden & jag sa ifrån men hon fortsatte låta den komma fram ändå. Jag hade ju liksom fullt upp med att kolla hur de före mig gjorde & försöka få min hund att stå snyggt & vara glad.. Jag är verkligen inte kinkig annars.. Brukar man göra så på shower?)

Senast ändrad:

Det är superlängesen vi ställde ut, det var i våras men då gick det bra! BH-R på en rasspecial.

Nästa helg ställer jag på en stor vinthundsspecial, rapport kommer!

I Skogås, södra Stockholm. :) Och den är ganska stor för det är 81 whippar anmälda.

Diesels senaste utställning var My Dog i januari. Han blev 4:e bästa juniorhane och tog ett CK :bump:

Excellent breed type. Excellent head and proportions. Very good expression. Very good neck into shoulders and depth of chest. Very good hindquarters, bone and feet. Very good movement.

Domare: Sandra Mashford

Nila o jag var på årets första utställning igår:

Inoff. i Timrå 24/2-08, Matfors BK
Junior 9-15 mån, Domare: Charina Fäldth

HP och BIR

"1 år, tilltalande tik. Ganska bra huvud där man kunde önska aning mer utfyllt under ögonen och nosen.
Mörka bra ögon, bra öron, tillr. hals. Bra rygg, ngt avfall. kors. Bra förbröst, tillr. bröstdjup.
Ok vinklar fram o bak, pass. bernstomme, lätta effektiva rörelser.
Trevlig bekantskap."

Foto från i höstas, 7 mån
Starlight-Nilastende.jpg

Grattis till det fina resultatet! Utställningbiten nu? ;)

Jag kommer tyvärr inte ens ihåg den sista utställningen vi var på... Men om jag chansar så gick det inte så bra :p

JAAA va kul då MÅSTE jag få skryta! :D:banana:
Senaste uts var på HUND 07 kom bh-2 efter SONEN som blev just ÅRETS HUND ALLA RASER 2007!!! Måste ju få peta in lite fint att det i stort sett alltid stått mellan sonen och min hanhund:D.
Grattis till alla andra vi kanske ses på ngn uts snart jag ska till sthlm i helgen (svvk) sedan malmö den 15e å sen den 23 på lilla sthlm :bump:

Första (och enda) gången jag (eller mamma var det) ställde ut våran lilla Stella var i Oktober 2007. Vi kom 4:a av 10 st och fick något slags hp. Jag är inte ett dugg insatt i det där och fattar inte vad allt betyder. Men är det bra och få hp:p?

I alla fall hade vi kul och hon fick en grön rosett och sen stor leksaksboll!:D

Vi är inte så mycket för det där med uställningar.
Senaste var i somras med denna kritik, öppenklass.

"Good size. Feminine head. Correct bite. Parallell front. Topline could be better. In movement a bit narrow on the floor."
Kv 2, ett snyggt blått band i plast :D

Vi var väldigt nöjda i alla fall, för min hund har varit otroligt reserverad mot folk och hon var jätteglad mot domaren, som fick göra vad hon ville.
En tvåa räcker även för ev. championat i andra hundsporter också.

de flesta brukar inte låta sin hund hälsa på någon hund över huvud taget, på hela tiden, men jag tycker det är ok så länge man har konstaterat mellan ägare att det är ok.

väldigt fel av tjejen tycker jag.

kul att det gick så bra :D

Diesels senaste utställning var My Dog i januari. Han blev 4:e bästa juniorhane och tog ett CK :bump:

Excellent breed type. Excellent head and proportions. Very good expression. Very good neck into shoulders and depth of chest. Very good hindquarters, bone and feet. Very good movement.

Domare: Sandra Mashford

ååh! vilken fin bedömmning! :bump:

ojoj, det var verkligen inte illa! det är så himla roligt när det går bra för alla :) va det den utställningen när faraohunden vann:bump:?

HP brukar vara lila?

HP delas ut till "lovande hundar" så visst är det bra :) :bump:

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 843
Senast: Otherside
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 626
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 582
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 726

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka