Senast tagna bilden XV

Tack ❤️ Skönt med uppmuntrande ord faktiskt! Lapphunden var fullkomligt neutral, han låg på rygg i ens knä och ba ”jaja, visst, om du måste!” Denna jycke screams bloody murder. Det är en balansgång, vill inte göra det värre genom att tvinga men man kommer ju till en punkt då klorna är obehagligt långa (typ nu) och det bara måste göras…

Men jag håller tummarna för (och jobbar på) att vi kommit till en plats om ett år eller så då han åtminstone accepterar läget.

Det finns förmodligen tusen tips och du har säkert redan läst de flesta :) Tex funkar omvänt lockande väldigt bra på rottisen i massor av situationer, säg spruta öronrens som hon tycker är uäk (men kloklipp bryr hon sig som sagt inte om). För staffen har vi kommit på att det är bäst att jag lägger honom lugnt men stadigt och någon annan i familjen kliar honom medan jag klipper — då mår han ändå rätt gott.

Men jag tror det bästa citatet för MIN EGEN del var när rottisens uppfödare sa att hon ”gärna säljer hundar till hästmänniskor, för vi är inte så pjåskiga — är det dags för hovslagaren så kan man inte gärna säga nej, jag känner inte för det idag”. Det har för gjort att jag känner mig mindre taskig när staffen är drama queen, och det i sin tur har ändat mitt kroppsspråk och sinnesstämning. Lugnt, tryggt men bestämt.

För att vara en ras från ett såpass varmt land, så trivs de löjligt bra i snö och kyla 😁

FB_IMG_1703678890676.jpg

I måndags var det underbart vinterväder med - 5 grader och strålande sol (även om man inte kan tro det på bilden med Tilda, som är tagen kanske 10 min efter att vi hade gått igenom första bilden), sen har vi hunnit med tisdag: kräksnö typ 1,5 dm, onsdag: - 18 grader och idag snö på tvären, grått exakt hela dagen och - 3 grader 🙃 det är ju så kul med vinter 🤦🏼‍♀️
IMG_20231228_212731.webp

I måndags var det underbart vinterväder med - 5 grader och strålande sol (även om man inte kan tro det på bilden med Tilda, som är tagen kanske 10 min efter att vi hade gått igenom första bilden), sen har vi hunnit med tisdag: kräksnö typ 1,5 dm, onsdag: - 18 grader och idag snö på tvären, grått exakt hela dagen och - 3 grader 🙃 det är ju så kul med vinter 🤦🏼‍♀️
Visa bifogad fil 135603
Jag byter gärna med dig! <3 Så ljuvligt!

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
4 752
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 848
Senast: Lobelia
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 522
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föräldrar till barn som rider