Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Flygande aussies!Nyplockade skuttburkar, så pälsvård resten av vintern blir att kamma igenom vid behov
Visa bifogad fil 135409
Har samma "problem", blir mest bilder i soffan typ.Det blir liksom alltid antingen såna här bilder eller tråkiga när han bara sitter och glor… nästa år vill jag lära mig fotografera min hund!
(Förra hunden var ju blind de sista åren så han såg inte om man hukade sig och tog en bild i rätt höjd, den här jycken tycker det är skitkul om man sätter sig ner och kommer kutande i full kareta )Visa bifogad fil 135426
Exakt samma sak härHar samma "problem", blir mest bilder i soffan typ.Visa bifogad fil 135427
Exakt samma sak här
(Vänligen ignorera de långa klorna, vi kämpar hårt med att få hanteringen att funka, det är en jätteångest för mig att han har så långa klor just nu Förra hunden fick klorna klippta varje vecka, denna jycke har varit en kamp att ens få röra tassarna…)
Visa bifogad fil 135428
Tack Skönt med uppmuntrande ord faktiskt! Lapphunden var fullkomligt neutral, han låg på rygg i ens knä och ba ”jaja, visst, om du måste!” Denna jycke screams bloody murder. Det är en balansgång, vill inte göra det värre genom att tvinga men man kommer ju till en punkt då klorna är obehagligt långa (typ nu) och det bara måste göras…Kämpa på! Vissa har det svårare än andra Rottisen ligger och myser. Staffen goes total drama queen. (men han accepterar allt, trots stort LIDANDE)
Får ni röra eller peta på tassarna utan att klotången är med? Vi körde mycket "hålla tassen" vid mys i soffan när vi fick vår omplacering och tittade på klorna för att vänja honom.Tack Skönt med uppmuntrande ord faktiskt! Lapphunden var fullkomligt neutral, han låg på rygg i ens knä och ba ”jaja, visst, om du måste!” Denna jycke screams bloody murder. Det är en balansgång, vill inte göra det värre genom att tvinga men man kommer ju till en punkt då klorna är obehagligt långa (typ nu) och det bara måste göras…
Men jag håller tummarna för (och jobbar på) att vi kommit till en plats om ett år eller så då han åtminstone accepterar läget.
Ja, nu får vi gosa med tassen, ”rycka” (mjukt såklart!!) i klorna och trycka på trampdynorna när vi gosar i soffan. Han älskar det inte men accepterar det, det gjorde han absolut inte för ett halvår sedan! Så lite framsteg har vi gjort. Jag kan även, under rätt förutsättningar, klappa själva tassen med klotången. Men så fort man liksom behöver hålla fast tassen lite (för att inte klippa fel) och klipper så blir han rädd, både av fasthållandet och själva klippandet.Får ni röra eller peta på tassarna utan att klotången är med? Vi körde mycket "hålla tassen" vid mys i soffan när vi fick vår omplacering och tittade på klorna för att vänja honom.
Det tog ett år med mycket träning och beröring men nu går kloklippningen smärtfritt, om än att någon är en stor drama queen och kräver oerhörda mängder beröm, pussar och godis för att inte visa att han kan härma en siberian husky.