Senast tagna bilden XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle ta en gullig selfie på oss när vi var på picknick, fick en puss attack istället 😂🙈Visa bifogad fil 121213

Har också ett par sånna! 😁
IMG_3086.webp

Min gamling har haft det jobbigare och jobbigare med värmen de sista somrarna och jag har rakat honom på magen för att lufta.
Men idag tänkte jag äsch! välmående är viktigare än utseende så det blev en helrakning.
Det blev…… eh, tja…. han lär inte vinna pris för snyggaste hunden iaf :rofl:
Tur vi bor på landet :D

IMG_5356.webp

Min gamling har haft det jobbigare och jobbigare med värmen de sista somrarna och jag har rakat honom på magen för att lufta.
Men idag tänkte jag äsch! välmående är viktigare än utseende så det blev en helrakning.
Det blev…… eh, tja…. han lär inte vinna pris för snyggaste hunden iaf :rofl:
Tur vi bor på landet :D

Visa bifogad fil 121361
Han ser väldigt glad ut i sin snagg. :up:

Visa bifogad fil 121243
Under promenaden på fm såg Lova ett rådjur. Det ville hon tugga på. Rådjursben är goda, har vi lärt oss på viltspårskursen. 🤪
Men den rackaren hoppade iväg!
Upprörd snuzze morrade åt den och ville springa efter.
Idag när jag var ute med dårarna så fick de syn på TVÅ harar på nära håll, som sedan sprang iväg och på typiskt harvis sådär sicksackigt och ryckigt i tempo. Ebrah studsade runt och morrade lite, men Lily alltså... Herregud så hon skriker! Hon vrålade och skrek och tjöt så att bilar på vägen bredvid saktade in som för att kolla att jag inte misshandlade hunden :cautious: Hon har sån extrem röstkapacitet att det gör ont även i mina öron. Helt galen. Intressant nog så är det trots detta betydligt lättare att få kontakt med henne och så än vad det är med Ebrah. Det gäller dock att jag är med på noterna och inte går och halvsover pga värmen som jag gjorde idag...

Hundarna säger att de vill ha en egen liten tomt. Fast helst vill de ha en där man kan se lite av vad som händer utanför också. Den här är så tråkig att det lätt blir att framförallt Lily försöker gräva upp den eller leka bäver på träden :o
352872473_210369491951472_228654737202040984_n.jpg

Med det sagt så älskar Ebrah ändå det här stället. Hon kan ligga såhär i gräset och njuta i timmar! Även nu när det är 25-30 grader varmt. Och ja, hon lägger sig i solen trots att det finns möjlighet till skugga. När solen flyttar sig så att hon hamnar i skugga, då flyttar hon efter en liten stund så att hon hamnar där det är som varmast igen.
353677237_3414129052175942_6970402138629078902_n.jpg
Och ja, Lily vill mest bara busa. Här ligger hon med munnen öppen, redo att "bita" mig i armen och ha brottningsmatch :rofl:

353128888_1364893730753508_3347068230910323462_n.jpg

Plötsligt blev han väldigt mycket huvud :D🙈

Visa bifogad fil 121362
Vet man inte hur han ser ut med päls (jag har bara vag koll) så ser han helt okej ut i amatörögon, möjligen tunnpälsad då färgen är annorlunda på huvud och kropp. Men annars ser det "normalt" ut. Så du behöver inte tänka på att du kanske får sneda blickar, utan det syns inte så mycket i en utomståendes ögon :up:
Utifall du funderar på det :heart

Vet man inte hur han ser ut med päls (jag har bara vag koll) så ser han helt okej ut i amatörögon, möjligen tunnpälsad då färgen är annorlunda på huvud och kropp. Men annars ser det "normalt" ut. Så du behöver inte tänka på att du kanske får sneda blickar, utan det syns inte så mycket i en utomståendes ögon :up:
Utifall du funderar på det :heart

Tack vad snällt sagt :heart
Lade ut bild på instagram och de närmsta vännerna sa han ser ut som en kinesisk nakenhund (med glimten i ögat och vetandes att jag inte tar illa upp) :D
Men de känner ju honom så de ser ju en helt annan hund :)

IMG_1832.webp

(Skulle visst tagit en före-bild för jag hittar verkligen ingen posera-bild 🙈)

Tack vad snällt sagt :heart
Lade ut bild på instagram och de närmsta vännerna sa han ser ut som en kinesisk nakenhund (med glimten i ögat och vetandes att jag inte tar illa upp) :D
Men de känner ju honom så de ser ju en helt annan hund :)

Visa bifogad fil 121376

(Skulle visst tagit en före-bild för jag hittar verkligen ingen posera-bild 🙈)
Illustrerar bra hur han har det som helpälsad i värmen! 😄

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 561
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 495
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 883
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa I morgon har det gått en vecka sen kastreringen av vår hanhund. Tycker att läkningen ser fin ut och han verkar inte ha ont, slickar inte...
Svar
17
· Visningar
1 100

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka