Senast tagna bilden VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
När vi gjorde staketet så var det dimensionerat för två terriers, inte för en chihuahua, som är så liten att den slinker igenom maskorna- så vi ...åtgärdade problemet

13179237_10153823300283323_2771928730665793988_n.jpg

Fikafokus. Jag gissar att det är svårt att säga nej :love:

(Har pälsen nästan vuxit ut?)
Jag antar att du menade mig ;) Men ja, det är mycket svårt att säga nej (vilket också innebär att jag alltsom oftast delar med mig av fikan när den är hundvänlig :o ) för han är så himla fokuserad och ihärdig och har längre uthållighet än mig :D

Nja, skulle den få växa fritt så skulle den bli sisådär 5-10 cm längre på sina håll, så vi kan väl kalla det halvväxt :) Det är bara svanssen som är mer än otrimmad och överväxt :o (han ska klippas ner igen nästa vecka) Såhär ser han ut i torrt tillstånd just nu
k1Zr2lm.jpg

Vi var till havet igår, så härligt!
6i8YzZX.jpg

D7Lmk8v.jpg

J1nm2ER.jpg

(Bilderna är som vanligt urusla, men hunden är ju fortfarande bäst och vackrast, så det jämnar ut sig. :angel:)

Så härligt med sommarvärmen, synd att jag varit en sådan fegis att jag missat att havet blivit så varmt fram till nu när det är sommarlov och trängsel om en vecka...

Åååh! Vi ska bada imorgon när jag äntligen är ledig! Ska slänga ut min badkruka så hon får svalka sig lite för simma kan hon iaf!

Det är helt otroligt skönt i vattnet! Visst, rätt vad det är hamnar man i någon kallare ström, men det är inte iskallt ändå. Hoppa i bara!

Tyvärr är jag livrädd för djupt vatten (vatten där jag inte kan se vad som är under mig), jag vet att det är skitfånigt men jag känner de ondskefulla vattenmonstren komma simmande emot mig... :o :nailbiting: :o
Så jag simmar nästan inte alls, och med ojämna mellanrum har jag vadat för djupt också (helt plötsligt - kan vara helt OK på axeldjupt vatten i fem minuter, sen slår panikswitchen till av ingen anledning alls :banghead:) och försöker springa in till grundare vatten. Vilket Monster för all del tror är en rolig lek. Fram till för ett år sedan kunde Monster inte simma, han sjönk som en sten så han måste ha flytväst och långlina ifall han skulle råka försvinna under ytan, då var det ju inte så illa att jag inte kan förmå mig till några simturer heller. Men nu lärde sig kräket en dag att simma, mer eller mindre ur tomma intet, så nu skulle jag så gärna vilja simma ordentligt med honom! :arghh:

Det är helt otroligt skönt i vattnet! Visst, rätt vad det är hamnar man i någon kallare ström, men det är inte iskallt ändå. Hoppa i bara!

Tyvärr är jag livrädd för djupt vatten (vatten där jag inte kan se vad som är under mig), jag vet att det är skitfånigt men jag känner de ondskefulla vattenmonstren komma simmande emot mig... :o :nailbiting: :o
Så jag simmar nästan inte alls, och med ojämna mellanrum har jag vadat för djupt också (helt plötsligt - kan vara helt OK på axeldjupt vatten i fem minuter, sen slår panikswitchen till av ingen anledning alls :banghead:) och försöker springa in till grundare vatten. Vilket Monster för all del tror är en rolig lek. Fram till för ett år sedan kunde Monster inte simma, han sjönk som en sten så han måste ha flytväst och långlina ifall han skulle råka försvinna under ytan, då var det ju inte så illa att jag inte kan förmå mig till några simturer heller. Men nu lärde sig kräket en dag att simma, mer eller mindre ur tomma intet, så nu skulle jag så gärna vilja simma ordentligt med honom! :arghh:
Jag är oxå livrädd för djupt vatten så jag simmar bara där jag kan bottna. :nailbiting:

Husse badade i förrgår och sa att det var skönt. Han är en riktig mes så jag tror nog jag ska överleva!

Åååh! Vi ska bada imorgon när jag äntligen är ledig! Ska slänga ut min badkruka så hon får svalka sig lite för simma kan hon iaf!
Valpus vill inte vara i vatten alls. Det är ju superdumt när det är såhär varmt och jag har en å precis här. Hur har du gjort med din badkruka?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 121
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 215
Senast: Hermelin
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 526
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 886
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025