Senast tagna bilden VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Älskar denna tråden, så många vackra hundar! :D

Från förra veckans träning på klubben. Instruktören fotade min lilla prins som tuggar korv frenetiskt så att han ska ha hunnit svälja allt tills matten ber honom kuta till rutan igen. :D

13254798_10201609984409631_2904843778500239977_o_zpsfklbad8v.jpg

Tillägg: jag inser förstås att jag måste köpa rosa band till rutan... och rosa koner...

Åh, så snygg! Har en liten förkärlek till collie.. :love:

Jag hade en colliemix i jour en gång, såg istortsätt ut som en renrasig collie förutom att den var lite mer grå i pälsen, hade ståndöron (sorry @Nux , Riley är bedårande :love:) och kunde ibland ringla svansen lite. Men tanke på bara utseende skulle jag säga typ 90% collie 10% husky typ. Men såååå jäkla trevlig hund alltså! :bow: En bra collie skulle jag kunde tänka mig alltså, helst en BM :love:

• Gilla
Reactions: Nux
Tack! Om man får tag i en bra collie så är det rasande trevliga hundar. :)

En barndomskompis till mig hade en colliehane, sobel har jag för mig... Han var gudasnäll, lugn och vilken päls.. :love: Vi har kikat lite på collie faktiskt men det gäller ju att få tag i en bra uppfödare.. Känns inte helt lätt..

Värst vad många av er verkar bo i Skåne :p vi bor i Karlskrona så det är ju inte hiskeligt långt faktiskt! Typ 2,5 timmes bilkörning

Haha! Nej, inte alls superlångt.. :up: Var rädd att du skulle skriva typ Dalarna eller något... :grin:

En barndomskompis till mig hade en colliehane, sobel har jag för mig... Han var gudasnäll, lugn och vilken päls.. :love: Vi har kikat lite på collie faktiskt men det gäller ju att få tag i en bra uppfödare.. Känns inte helt lätt..
Nej, man behöver vara lite detektiv, och lägga tid på att läsa in sig på MH-spindlar och Mentalindex. Rasklubben arbetar aktivt för att främja aveln på friska, mentalt stabila hundar, och man kan alltid höra av sig till valphänvisningen. På www.svenskacollieklubben.se finns massor av bra information om sånt som är viktigt att kolla upp. Men det går att hitta bra hundar!

Klockan 04:00 på morgonen: Är det ett sjöodjur? Eller en and? Nej det är en simmande dalmatiner :D
image_zps1ivgoibc.jpeg

Tiken hänger med.....i säkerhet med fast mark under tassarna den mesen :cool:
image_zpsfqjak9v2.jpeg

Lite bus:
image_zpsbzffju8v.jpeg

Så här ser det ut innan Dalmatinerstormen drar förbi:
image_zps9ehhhbtg.jpeg

Klockan 03:30 är det mörkt fortfarande så då måste man ha sina blink-blink halsband:
image_zpscedpiymv.jpeg

Haha! Nej, inte alls superlångt.. :up: Var rädd att du skulle skriva typ Dalarna eller något... :grin:

Nä, det är verkligen det där med att få tag i bra uppfödare. Och även då är det inte alltid garanti tyvärr. Men colliesar Är jättemysiga! :heart

Haha :p nä, det är rätt "nära" och Riley har inget problem med bilfärder så om det är så kan jag tjoffa in honom i bilen :p

Har du flytväst på honom när ni simmar, eller går det ändå? Vår corgi har inte vågat släppa botten ännu...

Har flytväst ibland. Igår hade vi det efter som det var första simturen för iår. Han är väldigt ur form efter att ha haft sjukledigt under våren så han får nog använda västen ett tag nu i början. Sen kör vi utan eftersom han gärna fusksimmar med bakdelen när västen är på. :cautious:

Vår ville inte heller släppa botten till en början, har helt enkelt fått lära honom att det inte är farligt! Då är västen guldvärd, lätt att stöda dem genom att hålla i handtaget. Nu tycker han simningen är helt okej, så länge han får simma efter sin flytande pipleksak. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 121
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 216
Senast: Hermelin
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 530
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 890
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar