Semester 2016

Roligt att läsa om allas planer!

Jag har kommit lite längre än vid trådstarten eftersom jag i alla fall kommit på att jag vill åka till Kolmården och antingen Furuvik eller Skara Sommarland. Har inga barn men Kolmården var kul när jag var där för några år sedan. Furuvik och Skara Sommarland har jag dock inte besökt sedan jag var liten så jag är osäker på hur kul det vore.

Jag ska skriva klart två artiklar som ingår i min avhandling i sommar, så det blir nog max två veckors semester. Ena veckan ska jag till Jämtlandsfjällen; kommer troligen att hyra en lägenhet i Åre och göra utflykter därifrån. Veckan avslutas med att springa ett fjällmarathon.

Förhoppningsvis/kanske kommer jag även att åka på betäckningsresa (!) till Tyskland eller kanske Polen. Vill låna magen på ett sto av en ovanlig ras av vilken det inte finns några hingstar i Sverige och det finns mig veterligen heller ingen semin att få tag på, så vill man ha en renrasig avkomma blir det att ta med sig berget till Muhammed sas. Detta är dock inte spikat.

Dåligt med planer hittills.
Minisemester till Berlin i juni, och sen har jag den riktiga semestern i augusti. Då blir det bröllop iaf, och sen får vi se.
En längre bröllopsresa blir nog svår att få ihop i år tyvärr men någon vecka efter bröllopet kanske :)

Kommer åka på fotosafari till Kenya i slutet på augusti/början av september vilket jag ser fram emot jättemycket. Sedan kommer bli några dagar kring valborg då jag kommer förbereda kolonin för sommaren igen och sedan blir det väl två veckor i början på juli som än så länge är ganska så oplanerade.

När ska ni vara lediga och vad ska ni göra? Själv har jag ingen aning så all inspiration är välkommen!

Jag är ledig kring juli-augusti, samt en sväng i september. Det blir Gotland, Jämtlandsfjällen och Berlin. Sedan är resten av semestern vigd åt hundtävlingar samt en konferens på orten med det roliga namnet Bad-boll.

I slutet på maj åker jag en vecka till island!
Ska nog vara ledig tre veckor i sommar, helst i augusti men Jobbet har inte ens börjat med semesterplanerna än. Då vill jag fjällvandra i Norge.
Jag, sambon och plånboken behöver komma överens om vintersemestern. Just nu vill jag till sri lanka men sambon är skeptisk.

Nästa vecka åker vi till Jamaica för en vecka. Sommarsemestern har vi inte bestämt än riktigt. Är sugen på att bila längst östra kustremsan i USA så det kanske det blir. Eller bila runt i Toscana (gjorde det förra sommaren men känner mig inte färdig med det). Eller Portugal. Eller kanske jag kan få något kul uppslag i den här tråden? Ska i alla fall försöka komma iväg några dagar i vår och hälsa på min faster som bor i Provence också.

Planen var att besöka Auschwitz i sommar men med en mor som inte fått tummen ur och börjat spara för sin biljett får det skjutas upp till nästa år... Istället tar hon och jag en tur ner till Stockholm, och så planerar jag en dagstur ner på egen hand. Därtill har jag Peace & Love ibokat men som boende i stan så är det väl inte riktigt semester kanske :D
Får förmodligen räcka så för min del, skulle vilja åka iväg något mer men jag kommer ha fullt upp med att snickra och greja. Möjligtvis att jag drar till Rockstad Falun om jag får fatt i sällskap och skjuts :)

sommaren är ju den årstid som känns hyfsat uthärdlig här i Sverige så jag brukar inte åka på några längre resor då. Var nyss i Mexico så har fått en rejäl dos av sol. Kommer dock att åka till Palma och Rhodos i April, därefter troligen en tripp till Paris i Maj. Sommaren blir nog ganska lugn såvida vädret blir ok. Kommer åka ut till skärgården nån tur osv. I höst planerar jag att åka till Grekland eller likn typ i sept/okt.
Sen blir det en långresa igen i Februari nästa år!

Planen var att besöka Auschwitz i sommar men med en mor som inte fått tummen ur och börjat spara för sin biljett får det skjutas upp till nästa år... Istället tar hon och jag en tur ner till Stockholm, och så planerar jag en dagstur ner på egen hand. Därtill har jag Peace & Love ibokat men som boende i stan så är det väl inte riktigt semester kanske :D
Får förmodligen räcka så för min del, skulle vilja åka iväg något mer men jag kommer ha fullt upp med att snickra och greja. Möjligtvis att jag drar till Rockstad Falun om jag får fatt i sällskap och skjuts :)

Jag var till Auschwitz nu i helgen! Rekommenderas verkligen. En guidad tur kostar nästan ingenting och då blir du upphämtad på hotellet och får också skjuts tillbaka. Vi hade en jättebra engelsktalande guide, rekommenderar att gå med guide.

Jag var till Auschwitz nu i helgen! Rekommenderas verkligen. En guidad tur kostar nästan ingenting och då blir du upphämtad på hotellet och får också skjuts tillbaka. Vi hade en jättebra engelsktalande guide, rekommenderar att gå med guide.
Åh, lyx! Känns definitivt som ett ställe alla borde åka till någon gång, har velat åka i en herrans massa år själv men inte kunnat förrän nu.
Ja mor min hittade nån paketresa med hotell och guide och allt som verkar väldigt smidigt så vi tänkte köra på det. Fattas bara att hon ska sluta skjuta upp sitt sparande så vi kommer iväg också... Kommer vi inte iväg nästa sommar får jag väl åka själv :p

Åh, lyx! Känns definitivt som ett ställe alla borde åka till någon gång, har velat åka i en herrans massa år själv men inte kunnat förrän nu.
Ja mor min hittade nån paketresa med hotell och guide och allt som verkar väldigt smidigt så vi tänkte köra på det. Fattas bara att hon ska sluta skjuta upp sitt sparande så vi kommer iväg också... Kommer vi inte iväg nästa sommar får jag väl åka själv :p

Gört!
Kombinera med att hänga nån dag i Krakow också! Det är en billig stad att vara i och god mat! Vill du ha tips på restauranger innan du åker, PMa mig om du vill! :)
Här är några bilder jag tog i Krakow (staden är nog från sin allra bästa sida när det är grönt och lummigt dvs om några veckor eller framåt sommaren): www.odalisquemagazine.com/articles/2016/03/07/krakow

Gört!
Kombinera med att hänga nån dag i Krakow också! Det är en billig stad att vara i och god mat! Vill du ha tips på restauranger innan du åker, PMa mig om du vill! :)
Här är några bilder jag tog i Krakow (staden är nog från sin allra bästa sida när det är grönt och lummigt dvs om några veckor eller framåt sommaren): www.odalisquemagazine.com/articles/2016/03/07/krakow
Ja Krakow blir det definitivt! Har jag inte fattat helt fel är det där vi kommer bo när vi åker ner :D Därtill en visit till Zakopane om jag lyckas övertyga morsan om ett lite dyrare alternativ :angel:

Har en semestervecka direkt efter påsk, då ska vi till Barcelona. :) Inget planerat där utan vi ska nog mest hänga omkring, käka mat. Typ.

I sommar väntar vi vårt första barn, (juli) så vi har inte planerat något annat än att vara hemma, sen föda barn, sen vara hemma. :D

Planerar att gå hem i mitten av juni, bebisen är beräknad till mitten av juli.

Vi åker till Dubai i påsk, och till Sardinien i månadsskiftet maj/juni. Stockholm och Gotland i augusti och Stockholm igen i december, kanske även på höstlovet. Utöver det några kortare turer till svärföräldrarna i Devon men det räknas inte känns det som eftersom det är såpass nära

Jag får fyra veckors semester.
Planer?
Förhoppningsvis kunna tränga in en tredagars ridkurs hemma.
Definitivt åka till Fjorhäst SM i Örebro men lite osäkert hur många och vilka dagar.

I övrigt blir det väl möjligen till att måla om stugan (misstänker att det ligger på pappas agenda och om han kommer och målar, så får jag måla) och få åtminstone köket omtapetseras (ligger helt säkert på mammas agenda).

Liknande trådar

Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
834
Senast: Mia_R
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 128
Senast: escodobe
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 645
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
814
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama