Semester 2016

Gotlandskryssning nästa vecka och sedan hela 6 dagars sommarsemester, något mer än de senaste åren!

(Jag brukar sprida semesterdagarna över hela året.)

Jag sade upp mig så jag har ingen semester i år förutom Irlandsresan i augusti :eek:

Visserligen var sista anställningsdagen igår och jag börjar plugga först 13/6 men ska jobba i familjeföretaget :)

Bergen, Norge nästa vecka, Belgien och norra Frankrike i månadsskiftet mars/april, Skottland i april, cykla genom Spanien norr till söder i maj/juni, norra Finland i juli, Estland, Lettland, Litauen i aug/sept, bergsklättring i Nepal i okt/nov och sedan någon rolig vinterresa, men den har jag inte bestämt när den blir av än, kan lika gärna bli i januari.

Cyklingen nu i månadsskiftet verkar bli Kroatien, Slovenien och Italien istället pga svårigheter att få hundvakt, så vi kan inte vara borta riktigt så länge som vi hade tänkt. :-/

Det blir Island i mitten av juni, extra dag kring midsommar som ska spenderas i Grundsund med ett stort gäng vänner, extra dag kring ett bröllop i Växjö, och sen tar jag 3-4 veckor i slutet av juli-mitten av augusti. Då blir det nog resa runt i Sverige, vara i familjens stuga norr om Grebbestad, åka på Way out west och även njuta av Malmö :)

Jag har semester v28-31, maken är föräldraledig hela sommaren så han är hemma ändå. Under de veckorna finns det risk för att vi kör in hö, som vanligt :D Annars blir vi mest hemma och pysslar och umgås. Tar någon dagstur med barnen.

I juni åker vi till Kolmården. Det blir vår minisemester för i år :)

Jag har redan haft en del semester i år och då varit i Madrid och på Madeira. I sommar ska jag vara mest i Madrid på semestern - åker både vid midsommar och i augusti.

Jag har redan varit ledig ca 2 veckor fördelat på 3 omgångar. Ska till Rhodos 1 vecka i juni och sen har jag bara planerat in en fjällvandring på några dagar i augusti och en tripp till Skåne över en långhelg i september. Ska inte vara ledigt nåt annars i sommar utan jobba.

(Jag brukar sprida semesterdagarna över hela året.)
Så föredrar jag egentligen också att göra. På mitt ganska nya jobb vill de dock helst att man tar ut fyra veckor sammanhängande i juli. Känns jättekonstigt och ovant. Hade dessutom tur som överhuvudtaget får sällskap - lyckligtvis var det sambons tur att välja på sin arbetsplats så han fick samma veckor trots att de är väldigt populära där.

Troligen hade hela den här grejen med att tvingas "slösa bort" merparten av semestern på ett bräde en stor del i att det blev en ganska stor resa.*

* Menar här safarin och inte Kolmården. Även om det också blir roligt på sitt sätt.

Jag ska vara ledig 28/7-24/8. Maken har i stort sett samma men 2 dagar förskjutet.
Vi har inga speciella planer än utan det beror på väder och så.

Min ena lediga vecka i början på juni ska jag spendera på Gotland. Min andra vecka i slutet på augusti kommer jag vara hemma i Umeå tror jag, beroende på ekonomi och ork kanske jag åker på en sista minuten.

Resterande sommar ska jag jobba men ska vara på min kära ö Gotland så det är helt okej ändå. :love:

Eftersom jag byter jobb om några veckor är det synnerligen osäkert om jag får någon semester över huvud taget.....

Jag får helt enkelt försöka utnyttja långa sommarkvällar till att göra roliga saker tror jag.

En vän föreslog en resa norröver för att titta på några saker hon var sugen på. Vi brukar göra en kortare "kulturresa" emellanåt. Senast var vi i Värmland, och såg konst, Mårbacka och Västanå Teater.
Får se hur allt utvecklas.
Nu vet jag.
Jag får ingen semester det här året. De har inte förskottssemester på företaget och jag har inte riktigt råd att ta ut mer än någon enstaka dag...
Får försöka vila ut på alla helger...

Fan - jag som tänkt renovera mina fönster i sommar.

Sedan länge är High Chaparral Horse Show (f d RHC) emotsedd, som litet sommarhöjdpunkt. Fast nu ska en av mina äldsta vänner ha 50-fest på lördagen... det är förstås jättekul och naturligtvis skall jag gå på festen, men det är snullet när roliga saker sammanfaller i kalendern.
Får tävlingströsta mig med La Fiesta.

Jag har som student ingen semester eftersom jag får jobba hela sommaren... Men två veckor fick jag till så vi är lediga hela familjen i slutet av augusti. Då blir det en tripp till min bror som kommer bo på Åland då och sedan en sväng upp till mina föräldrars sommarstuga i Dalarna. Ekonomin tillåter inte så mycket mer än, och dessutom gillar vi allihopa att vara hemma och ta det lugnt på ledigheter. :up:

Liknande trådar

Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
834
Senast: Mia_R
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 128
Senast: escodobe
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 646
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
814
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama