Semester 2016

Jag funderar på en slags inrikessemester några dagar, Karesuando-Kilpisjärvi-Alta-Kautokeino-Hetta eller något sådant. Hänger på om jag får med mig någon eller inte.

Vi har inte börjat planera semesterperioden på jobbet än så har ingen aning om när jag kommer ha semester, vet inte riktigt när jag skulle vilja ha heller. Tidigare har jag alltid tagit midsommarveckan och framåt för att spara en semesterdag på midsommarafton. :angel: Men de sista två? åren har jag tagit månadsskiftet juli/augusti vilket faktiskt varit trevligt. Men mina kollegor har barn och respektive som de behöver ta hänsyn till och eftersom jag förtillfället inte har det så känner jag att jag gärna anpassar mig. Det är så flexibelt på jobbet med ledighet osv i övrigt så det brukar bli bra för alla i slutändan. :up:
Sen beror lite på när vi får hästen såld, om jag har den kvar under sommaren eller inte.

Det jag vet är att (om jag får tummen ur och anmäler mig) jag ska springa lite Toughestlopp, bla Malmö och Oslo, ev Stockholm och Göteborg.

Har ansökt om semester 4v + föräldradagar 2 v i sommar, så blir det som jag vill är jag ledig v 27-32.

Det enda jag me säkerhet vet att det bli är: en vecka till Grekland (Parga alt Zakynthos, bokas direkt när jag får mitt semsterschema) och en vecka till Halmstad (svärmor och svägerska m fam bor där).

Båda grejerna har blivit tradition ;-) resten av ledigheten tar vi som den kommer, försöker göra mkt utflykter, djur/nöjesparker med dottern mm.

Jag kommer att ta 4 veckor semester i sommar, när dessa blir låter jag vara osagt. Jag är hyfsat självständig på så sätt att jag inte är i en direkt relation och behöver planera utifrån det. Jag är anmäld till en veckas läger med hunden. Tredje året i rad som vi åker dit. Blir det som jag tänkt så går jag på semester fredagen innan avfärd. Men det beror lite på om jag lyckas få ledigt som jag vill, annars går jag på ledighet veckan efter midsommar och är ledig 4 veckor sammanhängande. I övrigt har jag tänkt spendera ledigheten mellan stugan och min gamla hemstad. Men det är allra skönast att bara vara hemma.

Åh, ska du åka med Brutus Östling? Det ser fantastiskt ut! Jag gjorde nästan samma resa själv i november. Om du vill läsa vår reserapport så finns den här, http://www.club300.se/Files/TravelReports/Kenya_2015.pdf. Jag har inte skrivit något, men jag har tagit alla bilder
Det stämmer, det är med Brutus Östling som jag ska åka :)

Vilka underbara bilder du tagit :love:
Jättetack för länken, nu är jag ännu mer förväntansfull inför min resa :)

Får jag fråga vad du hade för objektiv? Att jag ska ta med mitt 70-300 är ju helt klart men jag velar om jag ska orka släpa på mitt 150-600, det känns lite som överkurs...

Vi har inte börjat planera semesterperioden på jobbet än så har ingen aning om när jag kommer ha semester, vet inte riktigt när jag skulle vilja ha heller. Tidigare har jag alltid tagit midsommarveckan och framåt för att spara en semesterdag på midsommarafton. :angel: Men de sista två? åren har jag tagit månadsskiftet juli/augusti vilket faktiskt varit trevligt. Men mina kollegor har barn och respektive som de behöver ta hänsyn till och eftersom jag förtillfället inte har det så känner jag att jag gärna anpassar mig. Det är så flexibelt på jobbet med ledighet osv i övrigt så det brukar bli bra för alla i slutändan. :up:
Sen beror lite på när vi får hästen såld, om jag har den kvar under sommaren eller inte.

Det jag vet är att (om jag får tummen ur och anmäler mig) jag ska springa lite Toughestlopp, bla Malmö och Oslo, ev Stockholm och Göteborg.
Det stämmer, det är med Brutus Östling som jag ska åka :)

Vilka underbara bilder du tagit :love:
Jättetack för länken, nu är jag ännu mer förväntansfull inför min resa :)

Får jag fråga vad du hade för objektiv? Att jag ska ta med mitt 70-300 är ju helt klart men jag velar om jag ska orka släpa på mitt 150-600, det känns lite som överkurs...

Tack! Jag är ingen riktig fotograf (än så länge). Så jag kör bara med en kompakt-kamera (Canon Powershot) med bra zoom, 65 ggr. Kenya är fantastiskt, det går nästan inte att misslyckas med att fota. Du kommer att få en underbar resa!

Eftersom jag byter jobb om några veckor är det synnerligen osäkert om jag får någon semester över huvud taget.....

Jag får helt enkelt försöka utnyttja långa sommarkvällar till att göra roliga saker tror jag.

En vän föreslog en resa norröver för att titta på några saker hon var sugen på. Vi brukar göra en kortare "kulturresa" emellanåt. Senast var vi i Värmland, och såg konst, Mårbacka och Västanå Teater.
Får se hur allt utvecklas.

Min semester får antagligen fokus på husfix, därefter på hästsamvaro. Nån clinic eller två, och åka som publik på ett par större tävlingar (RHC:s La Fiesta på Jultorp och HCWR:s "mini-RHC"). Blir det utrymme i kalender och plånbok så försöker jag nog sticka iväg på en kortare mc-semester nån vecka, längtan är stor. :)

Tack! Jag är ingen riktig fotograf (än så länge). Så jag kör bara med en kompakt-kamera (Canon Powershot) med bra zoom, 65 ggr. Kenya är fantastiskt, det går nästan inte att misslyckas med att fota. Du kommer att få en underbar resa!
Wow 65x zoom, det är ju typ 1300mm - varför köpte jag en systemkamera :p ;)

Tack :)

Jag kommer vara ledig ett par veckor i juli och planen är att vi ska åka till västkusten och till Göteborgs skärgård :)

Eventuellt så åker vi även ner till Ystad Saltsjöbad, deras spa verkar fantastiskt.

Som student är ju detta med semester rätt vagt. Men i år har jag faktiskt lyckats få en rätt vettig fördelning på jobb vs. ledigt. I början av juni sticker jag till Serbien och sen snirklar vi oss därifrån vidare till Bosnien, Koratien, Slovakien och Österrike för att avsluta i Tyskland över midsommar. Sen är jag hemma en vecka innan det bär av till Gotland med familjen och Almedalsveckan. Hemma igen andra veckan i juli och därefter är det jobb, jobb, jobb tills plugget kör igång igen i September.

Som sagt innan, Provence. Nu har jag fått möjlighet att åka till Yorkshire på kurs, så då blir det det också i sommar. :)

Jag ska sommarjobba från juni och september ut. Så det blir nog inte mycket farande för mig inte :)
Ska försöka få en vecka ledigt och åka till England i början av augusti, annars får det bli helgaktiviteter.
Lite tävlingar, några spelningar, Sweden Rock, Helgeåfestivalen och kanske ett fartfyllt ridläger är på tapeten och det känns mer än nog!
Ska åka på bröllopsresa i oktober, det får duga :D

Här har det bokats in en natt i Stockholm med morsan i juni, blir Naturhistoriska, Dropkick Murphys på Gröna Lund och så en heldag på Gamla Stan med en sväng förbi Medeltidsmuseet.
Sen blir det Peace & Love i början på juli, om än på hemmaplan men ändå :p
Därpå blir det en dagstur ner till Stockholm i slutet på juli, med sikte på Skansen.

Resten av sommaren ska spenderas åt att cykla, snickra och övningsköra. Blir fullt upp!

Förhoppningsvis en dryg vecka i Sverige i början av juli, jag och barnen ska hälsa på mina föräldrar. Sedan två veckor på Côte d'Azur i början av september hela familjen tillsammans med en annan familj.

Ska ta tre veckor semester i sommar.
Ska troligen en sväng till Österrike, till familjen i Småland och ev. Ölands djurpark. Liseberg alt. Grönan vill jag också till.
Kolmården är jag sugen på också, men det ligger ju nästgårds, så det behöver inte planeras in så noga.

Efter mycket om och men har vi bestämt oss för en riktig safari. Eventuellt kommer Kolmården att kännas lite tamt efter det men jag vill gärna testa nya berg- och dalbanan Wildfire när den har öppnat så vi åker nog dit ändå.

Jag är en sådan där sommarvikarie i år igen, så jag tar ut min två veckors "semester" (obetald) i juni och då åker jag hem till Norrland med sambon. Vi ska turista så mycket vi bara kan även om det känns knäppt att göra det på hemmaplan. :angel: Treriksröset, Stora Sjöfallet och Muddus nationalpark är några av destinationerna. Utöver det ska jag definitivt bada RIKTIG bastu med obligatoriskt dopp i sjön, fiska, bli närapå anemiskt myggbiten och äta våfflor på fjället i midnattssol. En oerhört romantiserad bild av den norrländska sommaren, jag vet, men det är några år sedan jag var hemma under den årstiden. :D:p

Liknande trådar

Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
834
Senast: Mia_R
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 128
Senast: escodobe
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 645
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
814
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama