Sekretessbrott?

Byar har väl mer sällan vårdcentraler, de omfattar kommuner med tusentals invånare. Då ska det rätt mycket till för att det där scenariot ska bli verklighet.

Men vad jag egentligen menar är att om man tänker in sig själv och grannen i situationen så har man nog övertänkt den här frågan.
Jag håller inte med.
Jobbar inte inom vården men i andra sammanhang där vi använder personuppgifter och det ät väldigt hårt reglerat idag med tanke på GDPR. Sen följer inte alla arbetsgivare det. Men att hantera det på det sättet som gjorts här kan inte vara okej.
 
Byar har väl mer sällan vårdcentraler, de omfattar kommuner med tusentals invånare. Då ska det rätt mycket till för att det där scenariot ska bli verklighet.

Men vad jag egentligen menar är att om man tänker in sig själv och grannen i situationen så har man nog övertänkt den här frågan.
Vet inte hur många människor som tillhör hälsocentralen i min by men vet att det knappt går att kliva in där utan att möta nån bekant. Om nåt papper om en patient ligger framme är det stor risk att nästa patient vet vem det är, och sen pratas det.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 290
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 823
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 478
Senast: Pratsch
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 785

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp