Secret Santa 2022

Alltså, vänta, stopp. Sluta prata prestationsångest! Det är en lek, INTE EN TÄVLING. Alla har olika förutsättningar, ffa ekonomiskt och jag vet att när jag hade svårt att egentligen ha råd att vara med så mådde jag väldigt dåligt av att se såna inlägg, som om man måste vara bäst. Även om ni/du inte menar det så så är det väldigt lätt att tolka det som att dyrt är bra, och det kan påverka mer än ni tror.
/har levt många år på existensminimum
Min prestationsångest har absolut inget med pengar att göra (då hade jag inte kunnat vara med), mer att man vill hitta den där perfekta klappen till någon som har ledtrådar man aldrig hört talas om innan.. 😅😂

Några påminnelser om regler/trivselregler:

1. ALLA paket SKA vara vara inslagna inuti ytterkartongen.
2. Ingen öppning innan Julafton.
3. Inga gissningar förrän efter öppning.
4. Sista skickdatum är 18/12 - MEN skicka gärna innan dess! Som tidigare nämnts i tråden - det är postnord vi talar om...
5. Alla paket SKA skickas spårbart med Postnord - kollinummer ska skickas till mig i PM.
6. Ingen outning i tråden - dvs, man nämner INGENTING om sitt offer ELLER sin tomte som kan kopplas till personens riktiga jag.
7. Man förväntas i och med sitt deltagande i leken att: Visa sina mottagna inslagna klappar, själv skriva upp sig i "Vi har fått paket"-listan, visa bilder på sina öppnade klappar OCH deltaga i GISSNINGSLEKEN efteråt! (Inom rimlig tid efter jul, jag tänker att det ändå ÄR jul och man kanske har annat för sig på själva julafton än att posta bilder på Buke... Så otåliga tomtar - sitt ner i båten!)

Och - I år vill jag INTE se en massa app-hetsande i tråden. Alls. Jag fattar att man är sugen på att få paket och ser fram emot det, men det bidrar varken till en trevlig stämning i tråden eller känns trevligt mot ens tomte att hetsa och gnälla. Jag LOVAR att JAG tjatar och gnäller om någon inte skickar i tid. (Men nu kommer ju alla skicka i GOD tid i år - inte sant?)
Postnords app är dessutom rätt opålitlig, det händer mer än ofta paket jag både skickar och tar emot - inte dyker upp i appen alls. Så. INGET HETSANDE. Punkt.
Bra.

Ja just ja - vill man får man absolut använda mig som avsändare. Skicka då ett pm så får du adressen. :)

Over and out!
/Big Santa - Nixehen

Några påminnelser om regler/trivselregler:

1. ALLA paket SKA vara vara inslagna inuti ytterkartongen.
2. Ingen öppning innan Julafton.
3. Inga gissningar förrän efter öppning.
4. Sista skickdatum är 18/12 - MEN skicka gärna innan dess! Som tidigare nämnts i tråden - det är postnord vi talar om...
5. Alla paket SKA skickas spårbart med Postnord - kollinummer ska skickas till mig i PM.
6. Ingen outning i tråden - dvs, man nämner INGENTING om sitt offer ELLER sin tomte som kan kopplas till personens riktiga jag.
7. Man förväntas i och med sitt deltagande i leken att: Visa sina mottagna inslagna klappar, själv skriva upp sig i "Vi har fått paket"-listan, visa bilder på sina öppnade klappar OCH deltaga i GISSNINGSLEKEN efteråt! (Inom rimlig tid efter jul, jag tänker att det ändå ÄR jul och man kanske har annat för sig på själva julafton än att posta bilder på Buke... Så otåliga tomtar - sitt ner i båten!)

Och - I år vill jag INTE se en massa app-hetsande i tråden. Alls. Jag fattar att man är sugen på att få paket och ser fram emot det, men det bidrar varken till en trevlig stämning i tråden eller känns trevligt mot ens tomte att hetsa och gnälla. Jag LOVAR att JAG tjatar och gnäller om någon inte skickar i tid. (Men nu kommer ju alla skicka i GOD tid i år - inte sant?)
Postnords app är dessutom rätt opålitlig, det händer mer än ofta paket jag både skickar och tar emot - inte dyker upp i appen alls. Så. INGET HETSANDE. Punkt.
Bra.

Ja just ja - vill man får man absolut använda mig som avsändare. Skicka då ett pm så får du adressen. :)

Over and out!
/Big Santa - Nixehen
Vill lägga till: skriv inte i tråden att du skickat ditt paket, eftersom det då kan bli ganska uppenbart vem som är/inte är ens tomte om det samtidigt plingar till i appen om att ett paket är på väg eller om ens paket kommer långt senare.

Hittade en present som kändes klockren, så får vi se om jag hittar något mer som känns rätt, så blir det shopping (efter löning då julklappshandling till familjen skedde i helgen :rofl:)

Ok jag fick ju jättebra ledtrådar och varje gång jag får mina inser jag hur dåliga jag själv gett :o
Därför kan jag lämna en till som kanske är det viktigaste.
Jag älskar att öppna paket och bryr mig egentligen inte så mycket om vad som är i. Det är nyfikenheten på vad paketet innehåller som är min höjdpunkt.....

Ok jag fick ju jättebra ledtrådar och varje gång jag får mina inser jag hur dåliga jag själv gett :o
Därför kan jag lämna en till som kanske är det viktigaste.
Jag älskar att öppna paket och bryr mig egentligen inte så mycket om vad som är i. Det är nyfikenheten på vad paketet innehåller som är min höjdpunkt.....

Samma här :heart

Jag har lite idéer till mitt snälla Buke-barn men får se vad som går att få tag på :D

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 249
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
76 053
Senast: Jeps
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 517
Senast: Barbabelle
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 278
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar