Secret Santa 2021

20211223_220859.webp

Bildbevis på julklappar i plural! Ganska skönt att bara ha haft dem hemma i några timmar och att jag får öppna redan imorgon, har rätt dålig självdisciplin och hade säkert börjat glutta I dem om de väntade på mig alldeles för länge... 😁

Visa bifogad fil 82372
Bildbevis på julklappar i plural! Ganska skönt att bara ha haft dem hemma i några timmar och att jag får öppna redan imorgon, har rätt dålig självdisciplin och hade säkert börjat glutta I dem om de väntade på mig alldeles för länge... 😁

Jag klämmer och känner. Klurar. Tror jag gissat rätt på ett paket, men de andra? Kommer studsa upp ur sängen imorgon och slita av papperen (sorry tomten som slagit in så fint). :o

Okej.. Jag kan inte sova, så öppnade paket. 😅
20211223_234018.webp

Det var ett paket jag fick lämna hemma när jag reste upp hit. Risken var att hela min resväska skulle lukta hästmat, så gissar på att det är hästgodis i det paketet. 🙂

Jag fick iaf en superfin kopp med juligt Lena Furberg-motiv, vegansk chokladkola, skissblock, två glittriga garner och godis till min hamster.

Är första gången jag är med och blev så rörd av alla paket. Tack så mycket till min tomte!
Imorgon är det dags att gissa. 😀

Jag har också öppnat paket! Det visade sig finnas fyra inslagna paket i det stora, stora paketet som allt skickades i. Och tillsammans med dessa ett långt och fint rim som förklarade alla klappar - och jag blev så himla rörd! :love: Min tomte har verkligen gått all in och gjort research och verkligen lyckats pricka in alla mina ledtrådar. Blev faktiskt lite våt i ögonen när jag läste rimmet. Wow!

IMG_20211224_004147.webp

I paketen gömde sig det här:
Pet Sematary av Stephen King
Te som doftar ljuvligt - det ska jag smaka till julfrukosten!
En spöklig, supersöt liten prydnadskatt
Ett pussel med MASSOR AV KATTER :love:

IMG_20211224_011322.jpg

Tack tack tack snälla tomten!

Alltså om ni hade sett ledtrådarna som jag skickade med i år så skulle ni förstå hur fullkomligt perfekta de här klapparna är. Så himla roligt! Duktig och väldigt generös tomte har jag fått i år - och på ledtrådarna så gissar jag att det är @Islandshästryttare som är min hemliga tomte? :heart

Snart dags att öppna.
Fodrade hästarna först och med lite mer nysnö på marken så är det vitare än igår 😍.

Jag kände mig som Tomten i Viktor Rydbergs dikt med samma namn. 😍

Midvinternattens köld är hård,
stjärnorna gnistra och glimma.
Alla sova i enslig gård
djupt under midnattstimma.
Månen vandrar sin tysta ban,
snön lyser vit på fur och gran,
snön lyser vit på taken.
Endast tomten är vaken.
IMG_20211224_064037.webp

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
6 053
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 810
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
76 345
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 419
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar