Se hit alla marsvins-älskare!!!!

K

Kellygirl

Vi har ett marsvin som heter Wiggo han är ca 5 år.
Jag tycker att han verka lite skum. Han sitter på ett och samma ställe mest hela tiden och blir lite besviken när när vi kommer med hans tilltugg såsom äpple, morot etc.
Sen tycker jag att hans päls ser lite tunn och tovig ut på ryggen.
Är det så att han håller på att tackla av.
Hur märkte ni att era marsvin var på väg att lämna er.
Snälla skriv alla som vet något.:cry:

Sv: Se hit alla marsvins-älskare!!!!

Mår han så här en längre tid (ett par dagar) tycker jag du ska ta honom till veterinären - ev. för avlivning.

Mitt första marsvin blev 7 år och hon åt in i det sista - var dock väldigt hängig sista dagen.
Samma sak med kaninen, sista dagen såg och kände jag på mig att det var dags.

Om han sitter i en hörna och inte rör sig kan det betyda att han är sjuk... Om han förlorar hår kan han ha fått kvalster, du måste åka till veterinären och få en ivomectin spruta för det, och om han inte äter så måste du tvångsmata honom direct! Att vänta är det värsta man kan göra. Om din veterinär inte har stödmat som heter Critical care så kan du ta och mossa lite pellets och hälla i lite ljummet vatten så att det blir en smet, ge honom ca 9-12 ml tre gånger om dagen i en 3 ml matspruta tills han äter själv igen.

Det kan också bara vara så att han är ensam och har tråkigt, är han ett ensamt marsvin alltså att han inte har något kamrat?

Checka tänderna hos veterinär, mitt ena marsvin blev sådär när han inte kunde äta det goda man kom och gav honom, han hade fel på tänderna längst in.

Läs min andra tråd om Wiggo. Han fick troligtvis lunginflamation.

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 418
Senast: monster1
·
Hundhälsa Jag måste börja nysta i om och när det blir dags för mitt hjärta att vandra vidare. Har några delar jag skulle vilja bolla med den som...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 899
Senast: Lipperta
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 149
Senast: As_Vegas
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 198
Senast: Shenzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Bolån, hur ska man tänka?
  • Ratsit