SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den genomsnittliga kunskapsnivån skulle raka i höjden och nya idéer skulle bygga företag.
.
Varför då tjaffsa om att de länder som inte vill ta emot asyler ska vara med och ta emot fast dom inte vill. Låt dom slippa ta emot och se till att vi istället låter ALLA få stanna som kommer. Då blir vi ju rikast i hela EU. Varför utvisa nära hälften av dom som kommer. Verkar vara idioti att utvisa arbetskraft och mångfald. Varför inte bli rikast i hela världen istället för att utvisa dom som vill stanna

.... så skulle man ju sprida en massa svensk kultur till länder som inte allt vill ha den.

Förstår inte att SD inte städar i sitt eget bo först och stoppar utvandringen.

Det finns några områden i Sibirien där slutförvaringen kan ske. Minimal skada och maximal frihet att utöva sin kultur. Win-win.

Finland har ju sannfinländarna men det verkar ju inte hjälpa
Alldeles nyss så anklagade Finland, Sverige för att hjälpa människosmugglare och terrorister samt att Sverige bryter mot Dublinförordningen när Sverige tillåter asyler att fortsätta till nästa land.

Dessutom verkar länderna inom EU vara mer spittrad än någonsin vad gäller asylerna :bump:

Alldeles nyss så anklagade Finland, Sverige att Sverige bryter mot Dublinförordningen när Sverige tillåter asyler att fortsätta till nästa land.

Nu råkar det inte vara riktigt sant, vilket du också vet.

Den svenska staten har precis som den finländska enligt konventionen om de mänskliga rättigheterna skyldighet att ta emot asylansökan från den som söker asyl.

Dublinkonventionen säger att om man sökt asyl i ett två eller flera länder så ska ansökan prövas av det första.

Sverige har ingen generell rättighet att hindra utresa från Sverige till ett annat Schenenland.

Så, då har vi löst det.

Hur ska SD lösa bostadsfrågan för de 300.000 som man förutspår skall komma under mantatperioden och där många kommer att få PUT. Räknar man hela Decemberöverenskommelsen så får man dessutom räkna med att det tar till 2022, innan SD har något inflytande. Hur ser den långsiktiga planen ut?

Exakt så ska det låta. Det är ca 1miljon. Om alla dessa flyttar utomlands så skulle du o alla andra få betala betydligt mer i skatt till asylerna och då är det slut med alla solresor, hobbyhästen, restaurangbesök, och andra nöjen. Många jobb skulle fötsvinna eftersom många företag skulle avslutas eller flytta utomlands

Då löser vi ju arbetslösheten! Och bostadsbristen. Dessutom betalar jag gärna mer i skatt än vad jag gör för att de som har de sämst ska få det bättre.

Frågan i det här läget är : Vad är det för mening att ha ett diskussionsforum när de som inte sjunger i samma kör blir avstängda utan minsta motivering i månader? Vore det då inte ärligare att i forumreglerna gör klart att :

#1. Politiska diskussioner är inte tillåtna oavsett ståndpunkt.

Att banna mig, lbb och gammeln, som uppenbart är politiskt betingat jämt, är bara onödigt, ingen av oss har ju trots allt varit här mindre än
5+ år och vi är medvetna om de regler som finns skrivna. De oskrivna reglerna är omöjliga att sätta sig in i, och jag ser att alla spår numera är raderade i tråden.

(Ingen skugga faller självklart på ullo & co de har inget med våra avstängningar att göra)

Mvh.

Frågan i det här läget är : Vad är det för mening att ha ett diskussionsforum när de som inte sjunger i samma kör blir avstängda utan minsta motivering i månader? Vore det då inte ärligare att i forumreglerna gör klart att :

#1. Politiska diskussioner är inte tillåtna oavsett ståndpunkt.

Att banna mig, lbb och gammeln, som uppenbart är politiskt betingat jämt, är bara onödigt, ingen av oss har ju trots allt varit här mindre än
5+ år och vi är medvetna om de regler som finns skrivna. De oskrivna reglerna är omöjliga att sätta sig in i, och jag ser att alla spår numera är raderade i tråden.

(Ingen skugga faller självklart på ullo & co de har inget med våra avstängningar att göra)

Mvh.

Förstår precis vad du menar.... Därför jag inte orkar skriva här längre... Och de som är "emot SD" bryr sej ju ändå inte för de har ju "alltid rätt"....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 414
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud