SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det sjuka är ju att inte väljarna heller verkar bry sig om några andra frågor än invandringen, har så svårt att se hur någon kan tycka att sett en bra idé att låta ett så ansvarslöst parti få styra det här landet.

Ja, det är helt sanslöst. Jag är orolig för mina barns framtid, för miljön, för skolornas utveckling, massor av stora frågor som hänger exceptionellt löst om SD får bestämma. För att SD skulle prioritera ett område som miljö har jag väldigt, väldigt svårt att se. Vad barnen behöver har de inte en susning om, det är helt ointressant. "Ge mer pengar till skolorna i glesbygden", var något förslag som SD kokat ihop. Eh - ok.

Ja, det är helt sanslöst. Jag är orolig för mina barns framtid, för miljön, för skolornas utveckling, massor av stora frågor som hänger exceptionellt löst om SD får bestämma. För att SD skulle prioritera ett område som miljö har jag väldigt, väldigt svårt att se. Vad barnen behöver har de inte en susning om, det är helt ointressant. "Ge mer pengar till skolorna i glesbygden", var något förslag som SD kokat ihop. Eh - ok.

Ja herregud, får de styra i fyra år kan de rasera hela landet.

2015 ska Migrationsverket ha 17miljarder, 2016 ska dom ha 73miljarder, 2017 ska dom ha 35 miljarder, 2018-2022ska dom ha 90miljarder kr.

Källa på att det finansierar allt det där andra som SD drömmer om. Vad kostar ett upprustat försvar? Vad kostar vården? Vad kostar en sänkning av pensionärernas skatt? Vad kostar skolor och barnomsorg? Vad kostar en investering i järnvägen (på förlustdrabbade sträckor)?

Men framför allt - var finns den genomtänkta strategin i HUR vården ska kvalitetsäkras, HUR äldreboendena ska bli bättre, HUR skolan ska bli mer konkurrenskraftig ute i världen, HUR miljön ska skyddas? Att plöja ner pengar löser inte problemen. När migrationsverkets stålar är slut, vad händer då?

Källa på att det finansierar allt det där andra som SD drömmer om. Vad kostar ett upprustat försvar? Vad kostar vården? Vad kostar skolor och barnomsorg? Vad kostar en investering i järnvägen (på förlustdrabbade sträckor)?
2015 och 2016 ca 100miljarder som Migrationsverket ska ha. Kan du fatta vad pengar det är och kan du fatta vad vi istället kan få för dessa 100miljarder att kasta in extra utöver redan budgeterade poster i samhället

2015 och 2016 ca 100miljarder som Migrationsverket ska ha. Kan du fatta vad pengar det är och kan du fatta vad vi istället kan få för dessa 100miljarder att jasta in extra utöver redan budgeterade poster i samhället

Kortsiktigt är det massor av pengar, men på lång sikt är det inte det. Jag frågade precis vad ett modernt, upprustat försvar kostar? I investeringskostnader, löner, underhåll? Inga svar där...

2015 och 2016 ca 100miljarder som Migrationsverket ska ha. Kan du fatta vad pengar det är och kan du fatta vad vi istället kan få för dessa 100miljarder att kasta in extra utöver redan budgeterade poster i samhället
De VILL INTE fatta ... Du vet om att oavsett vad du säger så kommer de va fel...

Kortsiktigt är det massor av pengar, men på lång sikt är det inte det. Jag frågade precis vad ett modernt, upprustat försvar kostar? I investeringskostnader, löner, underhåll? Inga svar där...
Dessutom kräver Migrationsverket ytterligare 48miljarder kr UTÖVER REDAN BUDGETERAT BELOPP

Dessutom kräver Migrationsverket ytterligare 48miljarder kr UTÖVER REDAN BUDGETERAT BELOPP

Ja, det är mycket pengar. Men det räcker ändå inte och det ersätter inte genomtänkta lösningar för ökad kvalitet i exempelvis skolor. Man måste ha en tanke också för att sätta in de mycket begränsade resurserna i exakt rätt åtgärder. Vilka åtgärder tänker SD ta till i exempelvis skolfrågan?

det var en av de fegaste kommentarerna jag läst i tråden.

Oj ... Vad lite jag bryr mej om vad du tycker om den kommentaren lika lite som du bryr dej att ta reda på SDs politik VIA SD. Du sitter hellre och attackerar oss som röstar på SD.. Som sagt SD har en hemsida som ni kan besöka och få reda på många av svaren "på riktigt" istället för att fråga oss ICKE politiker...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 414
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar