SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Där har du fel. Det är regeringens uppgift att verkställa riksdagens beslut. När Lövets budget kastades ut så fick Lövet i uppgift av Riksdagen att genomföra Alliansens budget. Så det var varken SD :s eller Alliansens uppgift att genomföra Alliansens budget. Den uppgiften blev regeringens.Så SD är inte ansvarig hur regeringen genomför sina uppgifter som Riksdagen beslutar om.

SD var och är ansvariga för att inte meddela sina väljare hur de behagade rösta. Det är ju normalt en ganska viktig del inom politiken, att veta om partiet man röstar på sympatiserar med höger- eller vänsterblocket. Det är chockerande på så många plan att SD.s ledning kan agera så respektlöst och ändå knyta väljare till sig. Bryr sig SD:s väljare verkligen inte om det är höger- eller vänsterbudget som går igenom? Decemberöverenskommelsen var de andra partiernas sätt att lösa problemet. SD orsakade kaoset, de övriga partierna gav landet den stabilitet som vi behöver för att kunna driva landet.

SD var och är ansvariga för att inte meddela sina väljare hur de behagade rösta. Det är ju normalt en ganska viktig del inom politiken, att veta om partiet man röstar på sympatiserar med höger- eller vänsterblocket. Det är chockerande på så många plan att SD.s ledning kan agera så respektlöst och ändå knyta väljare till sig. Bryr sig SD:s väljare verkligen inte om det är höger- eller vänsterbudget som går igenom? Decemberöverenskommelsen var de andra partiernas sätt att lösa problemet. SD orsakade kaoset, de övriga partierna gav landet den stabilitet som vi behöver för att kunna driva landet.
Men såg du inte presskonferansen som SD höll innan budgetomröstningen. Där meddelade man ju hela svenska folket på bästa sändningstid i TV hur man skulle rösta.

Men såg du inte presskonferansen som SD höll innan budgetomröstningen. Där meddelade man ju hela svenska folket på bästa sändningstid i TV hur man skulle rösta.

Det normala är väl att deklarera vilket block man sympatiserar med före Riksdagsvalet - eller är det ointressant information?

Det normala är väl att deklarera vilket block man sympatiserar med före Riksdagsvalet - eller är det ointressant information?
Det finns inget normalt inom politik. DÖ är väl ett bevis på detta väl. Varför ska allt som 7 klövern gör anses som normalt?.

Ja, men då brukar man veta på förhand om en budget går igenom eller ej, eftersom partierna öppet tar ställning före. Känns det igen? Västerpartiet röstar inte för moderaterna, och moderaterna röstar inte på vänsterpartiet.

Du vet ingenting om hur SD röstar nästa gång. Eftersom inte ens SD.s partiledning vet hur den röstar nästa gång. Vänster eller höger? spelar ingen roll - bara flyktingmottagandet blir mindre. Det är ju budskapet som de har deklarerat extremt tydligt. Därmed vet du heller ingenting om SD:s miljöpolitik.

Jag tror inte du har förstått statsbudgetens roll i politiken lite. Oavsett vems budget som är genomröstad så behandlar riksdagen propositioner och motioner där partierna kan föra fram sin egna politik. Det går dessutom att ändra budgeten inom vissa ramar. Utskotten kan omfördela budgeten och i utskotten sitter riksdagsledamöter. O.s.v. En genomröstad budgeten betyder inte att budgeten blir ett partis politik.

Vilket har lett till att SD idag är Sveriges Störrsta parti i 2 oberoende väljarbarometrar och bättre kommer det att bli för SD:s del framöver.

Jag talar inte om SD. Jag talar om landet Sverige. Jag talar om vår industri, vår miljö, våra skolor, vår vård, infrastruktur, allt. Frågor som kräver långsiktighet och stabilitet. Inte den omogna katt- och råttalek som SD ägnar sig åt, där allt handlar om DEM, Storleken På Partiet, SD rules the world. Sverigevännerna, de så kallade, du vet? De som skiter i allt det där jag precis räknade upp.

Jag tror inte du har förstått statsbudgetens roll i politiken lite.

Nej, jag har förstått att de så kallade Sverigevännerna anser vårt lands budget vara ointressant, klart undanskymd i förhållande till den Riktigt Viktiga Frågan, nämligen hur många asylsökande vi tar emot.

Jag talar inte om SD. Jag talar om landet Sverige. Jag talar om vår industri, vår miljö, våra skolor, vår vård, infrastruktur, allt. Frågor som kräver långsiktighet och stabilitet. Inte den omogna katt- och råttalek som SD ägnar sig åt, där allt handlar om DEM, Storleken På Partiet, SD rules the world. Sverigevännerna, de så kallade, du vet? De som skiter i allt det där jag precis räknade upp.
Men du ser väl själv hur Alliansen och sossestyret har skött järnvägen under dom senaste 100åren. Den är ju misskött så in i helvete. Å du talar om stabilitet och långsikthet

Men du ser väl själv hur Alliansen och sossestyret har skött järnvägen under dom senaste 100åren. Den är ju misskött så in i helvete. Å du talar om stabilitet och långsikthet

Vad ska SD göra åt saken, som gör att allt plötsligt fungerar bättre? Är du insatt i den biten?

Vad ska SD göra åt saken, som gör att allt plötsligt fungerar bättre? Är du insatt i den biten?
Fråga dig istället varför järnvägen har missköts så in i helvete Kan det vara så att det är en viss myndighet som anser sig ha mer nytta av pengarna. MP säger ju att vi måste lägga allt gods på miljövänliga järnvägen istället för på lastbilar. Hur har man tänkt då när det gäller infrastruktur när man har en järnväg som är misskött. Och det är inte SD :s fel att järnvägen är sämst i hela världen. T.o.m i afrika fungerar ju tågen bättre.

Jag skulle kunna tänka mig att Migrationsverket får betydligt mindre pengar och att man istället lägger ännu mer pengar på järnvägen. Det skulle skapa betydligt mer jobb än på Migrationsverket

Fråga dig istället varför järnvägen har missköts så in i helvete Kan det vara så att det är en viss myndighet som anser sig ha mer nytta av pengarna. MP säger ju att vi måste lägga allt gods på miljövänliga järnvägen istället för på lastbilar. Hur har man tänkt då när det gäller infrastruktur när man har en järnväg som är misskött. Och det är inte SD :s fel att järnvägen är sämst i hela världen. T.o.m i afrika fungerar ju tågen bättre.

Jag ställde en rak fråga: Hur ska SD förändra framtiden för SJ?

Jag skulle kunna tänka mig att Migrationsverket får betydligt mindre pengar och att man istället lägger ännu mer pengar på järnvägen. Det skulle skapa betydligt mer jobb än på Migrationsverket

Fast pengarna från migrationsverket skulle ju bekosta lägre skatt för pensionärerna, förbättrad vård och barnomsorg samt en stärkning av försvaret?

Fast pengarna från migrationsverket skulle ju bekosta lägre skatt för pensionärerna, förbättrad vård och barnomsorg samt en stärkning av försvaret?
Men det är ju långt i från vad Migrationsverket förbrukar varenda år så det kommer att räcka även till SJ

Finns det någonting som inte går att bekosta med pengarna för minskad migration? Det låter ju lite för bra för att vara sant att både vård, skola, sj, pensionärer ska få så mycket pengar de behöver endast på grund av minskad migration?

Exakt. Och jag är ledsen, forskning har redan rett ut att mer pengar till skolorna inte löser skolornas problem. Knappast att ösa mer pengar över SJ heller, eftersom SJ drivs som ett vinstdrivande företag som ska ge staten intäkter. Pengarna som SJ inbringar går till att finansiera annan verksamhet och olönsamma linjer säljs ut. Väldigt mycket marknadsekonomi över hur SJ sköts, med andra ord. Väldigt mycket högerpolitik i stil med "tillåt vinster i välfärden", med andra ord.

Det sjuka är ju att inte väljarna heller verkar bry sig om några andra frågor än invandringen, har så svårt att se hur någon kan tycka att det är en bra idé att låta ett så ansvarslöst parti få styra det här landet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 414
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar