SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, KDs uttåg påverkas inte alls av en blankröst. Däremot av en motröst.

En motröst är till exempel att man tar alla valsedlar, tar bort den eller de man ogillar mest och efter lottdragning lägger i en valsedel av de kvarvarande.

Det påverkar KDs uttåg om det är det man vill .
Det är väl att taktikrösta FÖR ett parti...Det är vad många moderater gjort för att FP ska vara kvar i riksdagen.
Förklara gärna hur man röstar mot ett parti ;)

Det är väl att taktikrösta FÖR ett parti...Det är vad många moderater gjort för att FP ska vara kvar i riksdagen.
Förklara gärna hur man röstar mot ett parti ;)

Nej du LBB. Alla på Bukefalos utom du har förstått exakt vad jag menar. Inför valet presenterade jag omfattande matematik som bevis för hur det fungerar.

Så du får allt fortsätta att betrakta det som ett mysterium om du inte greppat det än.

Nej du LBB. Alla på Bukefalos utom du har förstått exakt vad jag menar. Inför valet presenterade jag omfattande matematik som bevis för hur det fungerar.

Så du får allt fortsätta att betrakta det som ett mysterium om du inte greppat det än.
En förklaring att du har rätt, visste jag att det skulle komma. En förklaring vad som skiljer taktikröstning från din sk motröstning lyser fortfarande med sin frånvaro.

Frånsett det rent praktiska, i ett Svenskt kommunal, landstings och riksdagsval röstar man FÖR ett parti.
Så din mot röstar ide, är ju egentligen bara att du och vissa andra bytt namn på taktikröstning till motröstning.
Och så länge du inte kan eller vill förklara skillnaden så blir det vid det.

men du kan söka på nätet, på de två orden. Sök på motröstning och taktikröstning.
Då kanske verkligheten går upp för dig ;)

En förklaring att du har rätt, visste jag att det skulle komma. En förklaring vad som skiljer taktikröstning från din sk motröstning lyser fortfarande med sin frånvaro.

Frånsett det rent praktiska, i ett Svenskt kommunal, landstings och riksdagsval röstar man FÖR ett parti.
Så din mot röstar ide, är ju egentligen bara att du och vissa andra bytt namn på taktikröstning till motröstning.
Och så länge du inte kan eller vill förklara skillnaden så blir det vid det.

men du kan söka på nätet, på de två orden. Sök på motröstning och taktikröstning.
Då kanske verkligheten går upp för dig ;)

Eftersom alla andra förstod vad jag menade sist när jag dessutom ingav matematiska bevis, undanbeder jag mig omaket att efter hundra inlägg ändå få ge upp målet att få din verklighet att acceptera enkla fakta.

Motröstning är inte samma som taktikröstning. Taktikröstning som jag ser det, handlar ändå om att man väljer ett parti att stödja, måhända av taktikskäl. Motröstning innebär att man väljer bort partier. Funkar bra, men med mindre effekt än positiv röstning.

Eftersom alla andra förstod vad jag menade sist när jag dessutom ingav matematiska bevis, undanbeder jag mig omaket att efter hundra inlägg ändå få ge upp målet att få din verklighet att acceptera enkla fakta.

Motröstning är inte samma som taktikröstning. Taktikröstning som jag ser det, handlar ändå om att man väljer ett parti att stödja, måhända av taktikskäl. Motröstning innebär att man väljer bort partier. Funkar bra, men med mindre effekt än positiv röstning.
"Taktikröstning som jag ser det," Tja men som de flesta andra ser det så handlar taktikröstning om att stödja eller motarbeta partier eller block.
Moderater som röstar på FP för att försöka förhindra att det röda blocket får en majoritet, Det skulle väl du kalla för att rösta mot det röda blocket eller hur;) Googlade du på motröstning? Tydligen, eftersom du reagerar så syrligt :banana:

För att återgå till tråden:
"
Sverigedemokraternas motståndare gör inte bara fel. De gör helfel. Och tycks inte ha en aning om hur det ska bli rätt.

Flyktingar och invandrare ligger nu på andra plats över de frågor som väljarna anser är mest intressanta. Men det är den enda som blivit viktigare sedan sommarens valrörelsen. Alla andra på topp fem har tappat i vikt.

Svensk politik har sedan valet i höstas varit upp och nedvända världen. Den rödgröna regeringen baserar sin politik på Alliansens budget. Nyval har utlysts och ställts in. Decemberöverenskommelsen, DÖ, som saknar motstycke i den demokratiska världen, har skrivits under av sex partier.

Men fortfarande är det så att stödet inte ökar för Alliansen. Det ökar inte heller för de rödgröna. Det enda partiet med framgång är Sverigedemokraterna.

Den så kallade sjuklövern, alltså de partier som inte gillar Sverigedemokraterna, har inte en hemläxa att göra. De måste ägna sig åt grundforskning."

Skriver Lena Mellin i Aftonbladet.

Det är inte utan att man måste ge henne rätt i det här fallet.

"Taktikröstning som jag ser det," Tja men som de flesta andra ser det så handlar taktikröstning om att stödja eller motarbeta partier eller block.
Moderater som röstar på FP för att försöka förhindra att det röda blocket får en majoritet, Det skulle väl du kalla för att rösta mot det röda blocket eller hur;) Googlade du på motröstning? Tydligen, eftersom du reagerar så syrligt :banana:

Härlig verklighet du lever i med dansande banangubbar.

Jag har förklarat den exakta metoden jag kallar motröstning med tillhörande matematiskt bevis för dess effekt som motröst MOT ett parti. Om det inte räcker för 1 av 100 mottagare så får det vara så.

"
Sverigedemokraternas motståndare gör inte bara fel. De gör helfel. Och tycks inte ha en aning om hur det ska bli rätt.

Flyktingar och invandrare ligger nu på andra plats över de frågor som väljarna anser är mest intressanta. Men det är den enda som blivit viktigare sedan sommarens valrörelsen. Alla andra på topp fem har tappat i vikt.

Svensk politik har sedan valet i höstas varit upp och nedvända världen. Den rödgröna regeringen baserar sin politik på Alliansens budget. Nyval har utlysts och ställts in. Decemberöverenskommelsen, DÖ, som saknar motstycke i den demokratiska världen, har skrivits under av sex partier.

Men fortfarande är det så att stödet inte ökar för Alliansen. Det ökar inte heller för de rödgröna. Det enda partiet med framgång är Sverigedemokraterna.

Den så kallade sjuklövern, alltså de partier som inte gillar Sverigedemokraterna, har inte en hemläxa att göra. De måste ägna sig åt grundforskning."

Det är aldrig fel att stå upp för en politik man står för och anser är den bästa för landet. Oavsett vad rådande opinion är.

Det kan vi vara stolta över när det gäller våra svenska politiker . Inte alls samma veka kappvändare som i andra länder.

Då kan man ju återgå till SD;s influenser hos dagens riksdagspartier. De flesta av partierna har ju flaggat för skärpningar visavi frågor kring migration och EU-migranter.
Beror det på att man nu, först, upptäckt de kostnader o svårigheter problematiken innebär eller är det förtvivlade försök att vinna tillbaka väljare från SD?

Personligen tror jag på det senare, för när vanligt folk ser svårigheterna som myndigheterna står inför, var säker på att myndigheterna själva är medvetna om dem. Och låter beslutsfattarna veta det.
Och vad leder denna " bekännelse under galgen " till då?
Jag är rädd för att många kommer att säga, - var det inte det SD sade? och stödet för SD därigenom kommer att öka.

"

I Jimmies tal i helgen så kräver SD att det genomförs en folkomröstning om invandringen. Mycket bra förslag. Det sätter tryck på 7 klövern :laugh:

I Jimmies tal i helgen så kräver SD att det genomförs en folkomröstning om invandringen. Mycket bra förslag. Det sätter tryck på 7 klövern :laugh:

I senaste Novus saknades nästan ett helt miljöparti för att SD skulle vara bättre än trea.

SD kräver saker som de vet inte kommer att genomföras. Så att man sen alltid kan skylla på nån. Smart om man vill lura ignoranta människor att man har nåt att komma med.

Det är aldrig fel att stå upp för en politik man står för och anser är den bästa för landet. Oavsett vad rådande opinion är.

Det kan vi vara stolta över när det gäller våra svenska politiker . Inte alls samma veka kappvändare som i andra länder.
Rådande opinion är för augusti följande för SD
  1. Ipsos 17,8% nytt rekord :laugh:
  2. TV4, Novus 19,4% nytt rekord :laugh:
  3. Sifo 17,8% nytt rekord :laugh:
  4. ST- Inizio 20,8% nytt rekord :laugh:
  5. Sentio 23,4% nytt rekord :laugh:
  6. YouGov 25,2% nytt rekord :laugh:
Novus: 66% tror det blir det blir mindre välfärd med dagens invandring.
Sifo: 65% är missnöjda med invandringen
Sifo: 51% vill samarbeta med SD

Rådande opinion är för augusti följande för SD
  1. Ipsos 17,8% nytt rekord :laugh:
  2. TV4, Novus 19,4% nytt rekord :laugh:
  3. Sifo 17,8% nytt rekord :laugh:
  4. ST- Inizio 20,8% nytt rekord :laugh:
  5. Sentio 23,4% nytt rekord :laugh:
  6. YouGov 25,2% nytt rekord :laugh:
Novus: 66% tror det blir det blir mindre välfärd med dagens invandring.
Sifo: 65% är missnöjda med invandringen
Sifo: 51% vill samarbeta med SD

Tur att det är så många som är asylsökande då i behov av skydd. Såna som vi inte kan minska.

I senaste Novus saknades nästan ett helt miljöparti för att SD skulle vara bättre än trea.

SD kräver saker som de vet inte kommer att genomföras. Så att man sen alltid kan skylla på nån. Smart om man vill lura ignoranta människor att man har nåt att komma med.
Varför är MP mikroskopiskt små jämfört med SD :laugh: o för att inte tala om FP.

Tur att det är så många som är asylsökande då i behov av skydd. Såna som vi inte kan minska.
då talar du mot bättre vetande. England ska visst göra det, Danmark har visst gjort det...vadå?
Skurit ner på bidragen för asylsökande och dem som erhållit asyl.
Och då, som ett trollslag kommer många av dem att välja länder med bättre förmåner.
Och detta utan att ändra eller bryta mot nationella lagar eller internationella avtal.

Det finns alltså sätt att minska inflödet, bara en dåre förnekar detta. En annan fråga är om vi är beredda att göra det.

Helt vansinnigt förslag, eftersom folkomröstningar i Sverige endast är rådgivande + att det lär nog bli svårt att få majoriteten i riksdagen att besluta om en.
Åkessons förslag är ett försök att provocera, ingenting mer.

då talar du mot bättre vetande. England ska visst göra det, Danmark har visst gjort det...vadå?
Skurit ner på bidragen för asylsökande och dem som erhållit asyl.
Och då, som ett trollslag kommer många av dem att välja länder med bättre förmåner.
Och detta utan att ändra eller bryta mot nationella lagar eller internationella avtal.

Det finns alltså sätt att minska inflödet, bara en dåre förnekar detta. En annan fråga är om vi är beredda att göra det.
Svar JA. Se #703 ;)

Helt vansinnigt förslag, eftersom folkomröstningar i Sverige endast är rådgivande + att det lär nog bli svårt att få majoriteten i riksdagen att besluta om en.
Åkessons förslag är ett försök att provocera, ingenting mer.
7 klövern törs aldrig ta en sådan folkomröstning ;)

7 klövern törs aldrig ta en sådan folkomröstning ;)
Jag förstår inte vitsen med en sådan omröstning.
För det första, skulle SD ha majoritet att framtvinga en sådan så skulle man ju ha mandat att driva igenom sin politik, utan att slänga bort miljoner på en rådgivande folkomröstning.

För det andra, skulle en valkampanj i den här frågan skaka om krukan så att den värsta politiska bottensatsen flyter upp, och skulle vädra morgonluft.
Vilket indirekt skulle skada SD eftersom risken då skulle finnas möjligheter att ett parti med en ännu mer särpräglad nationell inriktning skulle kunna flyta upp och ta röster från SD.

För det tredje, Åkesson och gruppen kring honom är inte dumma och är säkerligen väl medvetna om detta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 414
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar