Sa mycket idiotiska fordomar som de sjalvgoda i den har traden trycker ur sig om folk som rostar pa SD har jag aldrig hort en enda SDrostare vraka ur sig om invandrare.
Inte? Då kan du börja här!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sa mycket idiotiska fordomar som de sjalvgoda i den har traden trycker ur sig om folk som rostar pa SD har jag aldrig hort en enda SDrostare vraka ur sig om invandrare.
(Exakt politik runt 2:världskriget har aldrig varit mitt expertområde direkt, bortsett från den distinkta uppfattningen jag har att jag tycker den saknade lite i omsorg om vissa delar av befolkningen, det räcker gott för mig när det gäller att bestämma mig för att undvika strömningar i riktningen.)
Jag tycker det finns alltför få observationer av val för att dra den slutsatsen. Men det brukar komma en samlad undersökning också lite senare som slagit ihop ett antal av dem.
Självrekryterande paneler är inte helt optimalt på många sätt.
Skämsfaktorn bör ju vara hög - men det handlar mer om att jag tycker att man bör skämmas rejält för att man röstar in främlingsfientliga i våra församlingar. Men om man sympatiserar med de främlingsfientliga så har man ju röstat "rätt" och man bör inte skämmas för att rösta enligt sin övertygelse.
Jag tror @sillysinta menade att inte alla SDröstare är så extrema som dom som gjort det där du länkade till, många av dom är som vilken svensson som helst.Inte? Då kan du börja här!
Jag tror @sillysinta menade att inte alla SDröstare är så extrema som dom som gjort det där du länkade till, många av dom är som vilken svensson som helst.
Det är märkligt att människor kan rättfärdiga sin röst på SD med "jag är inte rasist och jag tycker inte som SDNär det gäller kvinnofrågor och hbtq frågor, jag är bara en vanlig SvensonSom ändå väljer att rösta på ett parti präglat hårt av främlingsfientlighet och rasism.
Det må så vara men det gör inte dom till dåliga människor för det.Som ändå väljer att rösta på ett parti präglat hårt av främlingsfientlighet och rasism.
Men så där sa du också när SD fick 19%. Nu är övriga barometrar där kring 18-23%. Så det är en eftersläpning hela tiden. Yougov o Sentio är ju dom som hela tiden prickat bäst de senaste valen så kommer dom även att göra inför kommande valJag tycker det finns alltför få observationer av val för att dra den slutsatsen. Men det brukar komma en samlad undersökning också lite senare som slagit ihop ett antal av dem.
Självrekryterande paneler är inte helt optimalt på många sätt.
Skämsfaktorn bör ju vara hög - men det handlar mer om att jag tycker att man bör skämmas rejält för att man röstar in främlingsfientliga i våra församlingar. Men om man sympatiserar med de främlingsfientliga så har man ju röstat "rätt" och man bör inte skämmas för att rösta enligt sin övertygelse.
Nu idag har det skivits hur mycket som helst i media om SD. Å man bara vräker ur sig beröm för SD hur bra o tydliga deras politik är som dom framför till väljarna. När det gäller S och M så får dom av media betyget FIASKO..... . Dom får inte ens IG utan Betyget FIASKOSom ändå väljer att rösta på ett parti präglat hårt av främlingsfientlighet och rasism.
Visst var det så bla sjoberga här bommade totalt.Var det inte precis detta som dömdes ut som totalt omöjligt precis före valet? Att "ett rasistiskt" parti skulle få ett så stort väljarstöd?
Tror verkligen forumets medlemmar här att 25,2% av Sverige befolkning är råbarkade rasister, eller är SDs siffror en indikator för ett djupare missnöje med svensk politik?
Bäst av allt är att KD är under spärren. Och FP väldigt nära!
Vill man inte lyssna på en folkstorm som blir mer o mer irriterad ja då får man ju faktiskt skylla sig själv. Då får man finna sig i att inte vara Sveriges största partiDet må så vara men det gör inte dom till dåliga människor för det.
Jag läste en kommentar om SDs uppgång, "Ett dolt budskap skickas från väljarna. Kanske dax att se över sin politik för övriga partier. Nånstans vill väljarna åt ett annat håll än etablerade partiers politik tycks föra oss.".
Visst var det så bla sjoberga här bommade totalt.
Och nu äntligen så har M idag fått arslet ur vagnen och presenterar förslag där migration o asyl ska spara 9 miljarder. Så där blirvdet minskning och omfördelning av resurser till oss själva här i landet. Så SD har nu tagit struptag på M som tar skeden i vacker hand. Bara att slänga fram det på Riksdagens bord och rösta med SD
Det må så vara men det gör inte dom till dåliga människor för det.
Jag läste en kommentar om SDs uppgång, "Ett dolt budskap skickas från väljarna. Kanske dax att se över sin politik för övriga partier. Nånstans vill väljarna åt ett annat håll än etablerade partiers politik tycks föra oss.".
De har sin kompis Putin. Illa nog, tycker jag.SD har igen paramilitär enhet som Försvarsmakten har svårt att mäta sig med.
De har sin kompis Putin. Illa nog, tycker jag.
Oavsett om dagens folkpartister har svårt att axla Ohlin o kompanis mantel så anser jag att partiet har sin plats , just som ett fritänkande liberalt parti.Men du ser ju vilken lekstuga FP bedriver. Dom har ju ingenting att komma med vilket också väljarna har insett. Det enda dom tjatar om är att byta ut Björklund o nästa dag drar sig nån uppstickare ur hela spektaklet. Så dom kan lika gärna åka ur o lämna över sina mandat till SD så kommer det att bli mer verkstad
Nej, men skärskådar men de nationalistiska partierna i Europa, dit SD räknas så ser man att många verkar ha sällat sig till gardet, vilket garde? Jo de nyttiga idioterna...Är du orolig för att Ryssland ska invadera Sverige och införa en nazistisk diktatur på kommando av Sverigedemokraterna?
Ja men idag har ju M öppnat truten o kläckt ur sig att man vill minska asylen o integrationen med 9miljarder i hopp om att ta död på SD:s heråiska framfart mot makten i kommande val . Men det kommer ju inte att räcka.Oavsett om dagens folkpartister har svårt att axla Ohlin o kompanis mantel så anser jag att partiet har sin plats , just som ett fritänkande liberalt parti.
Tidigare så var man rätt så duktiga på ekonomi inom partiet men nu fokuserar man i stället på nya saker som snabbt ska bättra på opinionssiffrorna istället för att bedriva politik. Det straffar sig, vilket märks på just opinionssiffrorna.
Jag begriper inte hur man tänker, alla de andra partierna har lämnat walk ower till SD i de svåra frågorna.
Istället för att skärskåda SD:s förslag och få dem att deklarera hur man vill minska invandringen med 90%
Det är klart att du inte trodde. Du liksom 7 klövern lever ju inte i verkligeten utan i nån typ av fantasi där det inte finns några problem med integration. Inte ens asylerna själva är ju nöjda.Nej, men nu är vi på gränsen av vad jag trodde. 20% är max.
Men jag trodde inte heller att så många skulle rösta på ett i grunden främlingsfientligt parti. Min förhoppning har ändå varit att den tydliga rasismen och antijämställdheten skulle vara något som många inte kan förlika sig med.