SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har väl haft rätt precis hela tiden under dom 10år som gått vad det gäller SD frammarsch. Jag fick tom rätt att SD skulle kasta ut Lövets budget och att Jimmie skulle göra comeback. Under de år som gått har de flesta här hela tiden hävdat "det kommer aldrig att ske" o det o det "kommer aldrig att ske". Men allt som jag har sagt har skett hela tiden. Så tro mig det kommer att ske för jag lever i verkligheten o ser o hör vad som pågår i landet. Vi har ju ett förträffligt utbud av media, nyheter, statsvetare, experter och opiniomsbarometrar som mäter temperaturen i landet flera ggr i månaden

Tänk att jag också har haft många rätt om SD under de senaste 20 åren. Vi får kanske snart syna min inställning att SDs maximala potential ligger någonstans kring 20%.

Så tro mig, med den enorma rätt-gissning jag haft om hur SD ska utvecklas, eftersom jag lever i verkligheten och ser och hör vad som pågår i landet. Vi är många som anser att senaste rasistiska stolleprovet snart bör vara förbi i svensk politik.

Tänk att jag också har haft många rätt om SD under de senaste 20 åren. Vi får kanske snart syna min inställning att SDs maximala potential ligger någonstans kring 20%.

Så tro mig, med den enorma rätt-gissning jag haft om hur SD ska utvecklas, eftersom jag lever i verkligheten och ser och hör vad som pågår i landet. Vi är många som anser att senaste rasistiska stolleprovet snart bör vara förbi i svensk politik.
Det vikigaste av allt är att SD äger hela media Sverige. Det är SD i alla tidningar flera gånger i veckan år ut o åt in, SD i public service. Det är alltid nått om SD varenda dag o knappt nått om övriga partier. Det är dödstyst om dom i media såvida inte nån partiledare ska hålla nått tal för att visa att dom lever fortfarande. Det är sån reklam som gör att man är vinnare hela tiden + att SD är det enda partiet i opposition. Resten sitter ju i knät på Lövet med bakbunda händer o där driver man ju ingen politik mot regeringen vilket också visar sig i alla barometrar. Är det nån som ska få nått gjort i svensk politik så är det SD. Nu ska man ge sig in i familjepolitiken o röra om där ordentligt för att ta de återstående % som krävs fram till valet...

Det vikigaste av allt är att SD äger hela media Sverige. Det är SD i alla tidningar flera gånger i veckan år ut o åt in, SD i public service. Det är alltid nått om SD varenda dag o knappt nått om övriga partier. Det är dödstyst om dom i media såvida inte nån partiledare ska hålla nått tal för att visa att dom lever fortfarande. Det är sån reklam som gör att man är vinnare hela tiden + att SD är det enda partiet i opposition. Resten sitter ju i knät på Lövet med bakbunda händer o där driver man ju ingen politik mot regeringen vilket också visar sig i alla barometrar. Är det nån som ska få nått gjort i svensk politik så är det SD. Nu ska man ge sig in i familjepolitiken o röra om där ordentligt för att ta de återstående % som krävs fram till valet...

Du har ju inte heller fattat vad Decemberöverenskommelsen är för något. Suck.

SD är enda partiet i opposition - i migrationsfrågan. Punkt. Där är SD i opposition mot både sunt förnuft, resten av partierna, regeringen, människors lika värde, internationella överenskommelser, internationella bindande avtal, asylrätten, majoriteten av väljarna, EU-avtal och undertecknad.

Så visst har de en övertygande opposition i just den frågan.

Du har ju inte heller fattat vad Decemberöverenskommelsen är för något. Suck.

SD är enda partiet i opposition - i migrationsfrågan. Punkt. Där är SD i opposition mot både sunt förnuft, resten av partierna, regeringen, människors lika värde, internationella överenskommelser, internationella bindande avtal, asylrätten, majoriteten av väljarna, EU-avtal och undertecknad.

Så visst har de en övertygande opposition i just den frågan.
Tro inte att allt det där är skrivet i sten. Sånt kan man ändra på, riva upp o göra om. Det verkar ju gå åt det hållet nu när SD ständigt flyttar fram sina positioner o resten faller bakåt rakt ner i lejongropen :laugh:

Tro inte att allt det där är skrivet i sten. Sånt kan man ändra på, riva upp o göra om. Det verkar ju gå åt det hållet nu när SD ständigt flyttar fram sina positioner o resten faller bakåt rakt ner i lejongropen :laugh:
Vet du vad jag har också en spåkula
SD blir inte större än så här
SDs väljare kommer att inse att SDInte kan göra ett dugg i svensk politik
SD förlorar sina röster
Dom enda som blir kvar är du och några få till
Tänk vad du kommer att bli besviken:p

I morgondagens Metro kommer en opinionsundersökning där SD är Sveriges största parti.

Viss komik skulle det utgöra att se Jimmie Åkesson få frågan om att bilda regering efter valet och sedan vilset vilja samarbeta än till höger, än till vänster och sedan ramla ned i diket. Men det är lite för allvarliga frågor som gäller vår framtid för att uppskatta komiken i det hela.

Vet du vad jag har också en spåkula
SD blir inte större än så här
SDs väljare kommer att inse att SDInte kan göra ett dugg i svensk politik
SD förlorar sina röster
Dom enda som blir kvar är du och några få till
Tänk vad du kommer att bli besviken:p
Också O_o. Vilka är det mer då. Jag har då ingen :meh:

Det ligger en djup tragik i att en fjärdedel av svenska folket idag skulle välja en mer rasistisk framtid som bästa väg framåt. Mycket djup.
Så där ja, då var vi där , precis som jag sagt hela tiden :laugh:

sdweblarge2.jpeg

SD NU SVERIGES STÖRRSTA PARTI MED FANTASTISKA 25,2% :laugh:
å STÖRSTA KATASTROFEN FÖR LÖVET SEN HAN TILLTRÄDDE :laugh:
http://www.metro.se/nyheter/yougov-nu-ar-sd-sveriges-storsta-parti/EVHohs!MfmMZjCjQQzJs/

Då är det bara för 7-klövern att återigen fundera på varför dom nu är akterseglade av SD och vad som måste göras för att inte förlora kommande val. Mycker nöje :rofl::banana::bump:

Senast ändrad:
Det ligger en djup tragik i att en fjärdedel av svenska folket idag skulle välja en mer rasistisk framtid som bästa väg framåt. Mycket djup.
Det är verkligen tragiskt
Det värsta är att det finns dom som sprider rasistisk propaganda utan att skämmas det minsta. Helt vanliga Svenson delar på FB den värsta dyngan man kan tänka sig. Nu vet jag inte hur många jag har tagit bort från min FB lista pga allt hat :(

Vad är det med människor, är dom inte riktigt kloka?
Hur kan man vara så hård och kall att man inte vill hjälpa människor som fly för sina liv?
Hur kan man vara så hård och kall att man inte vill dela med sig det minsta lilla för att rädda en annan människa
Jag känner flera som röstar på SD, det finns ingen ursäkt för att göra det, man kan inte skylla på att man inte vet och känner till SDs politik
Människor som röstar på SD har dom åsikterna.

Så där ja, då var vi där , precis som jag sagt hela tiden :laugh:

sdweblarge2.jpeg

SD NU SVERIGES STÖRRSTA PARTI MED FANTASTISKA 25,2% :laugh:
å STÖRSTA KATASTROFEN FÖR LÖVET SEN HAN TILLTRÄDDE :laugh:
http://www.metro.se/nyheter/yougov-nu-ar-sd-sveriges-storsta-parti/EVHohs!MfmMZjCjQQzJs/

Då är det bara för 7-klövern att återigen fundera på varför dom nu är akterseglade av SD och vad som måste göras för att inte förlora kommande val. Mycker nöje :rofl::banana::bump:
Var det inte precis detta som dömdes ut som totalt omöjligt precis före valet? Att "ett rasistiskt" parti skulle få ett så stort väljarstöd?
Tror verkligen forumets medlemmar här att 25,2% av Sverige befolkning är råbarkade rasister, eller är SDs siffror en indikator för ett djupare missnöje med svensk politik?
Bäst av allt är att KD är under spärren. Och FP väldigt nära!

Vi får se om nästa seriösa undersökning bekräftar uppgången.

Som en del har uttryckt sig; undersökningen bör tas med ett par stora nävar salt eftersom det handlar om självrekryterade panel.

Var det inte precis detta som dömdes ut som totalt omöjligt precis före valet? Att "ett rasistiskt" parti skulle få ett så stort väljarstöd?
Tror verkligen forumets medlemmar här att 25,2% av Sverige befolkning är råbarkade rasister, eller är SDs siffror en indikator för ett djupare missnöje med svensk politik?
Bäst av allt är att KD är under spärren. Och FP väldigt nära!

Ingen har påstått att samtliga SD-väljare/sympatisörer är råbarkade rasister. Däremot har de alla valt att rösta (nåja 13% är det ju som de facto röstat) på ett parti med ett främlingsfientligt partiprogram som utan tvekar kommer att skapa ett mer rasistiskt Sverige om de får inflytande.

Sedan kan man antingen tycka det är bra (=råbarkad rasist som halva partiledningen) eller tycka att migrationsfrågan är så viktig att det överskuggar den rasism och främlingsfientlighet som präglar partiet. Att välja ett parti att sympatisera med handlar sällan om att man håller med i samtliga frågor och älskar alla falanger inom partiet.

Det verkar också finnas en omfattande missuppfattning om vad DÖ är för något som vilt sprids av SD-sympatisörer. Det kan säkert också påverka dem som inte har kraft eller vilja att själva ta reda på hur saker och ting verkligen förhåller sig.

Det är bara i migrationsfrågan som SD är det enda oppositionspartiet. Det låtsas man inte om när man sprider sina falska bilder.

Som tillägg; när jag har observerat (själv, genom andra och genom media) personer som förklarar varför de röstar på SD, så har nästan samtliga anfört delvis rasistiska skäl till att göra det. Så den mängden av väljarna ska absolut inte underskattas.

Flyktingpolitiken har havererat helt och det är det SD vinner på, det hela har utvecklats till stor geschäft och jag ser inget humant i att göra personer som Bert Karlsson till mångmiljonärer. För skojs skull (inget roligt egentligen) kollade jag upp hans bolag på nätet och hans vinst kan redan räknas till hundratals miljoner.

Jag tycker det är en otroligt farlig väg att gå, att låta ett parti som SD med rötter i nazistiska ideologier växa sig starkt och få befästa sin position och bygga upp en effektiv partiapparat är riktigt obehagligt och jag tror inte att det kommer att leda till något gott.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 412
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Katt i påse