SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Enligt allemansrätten får du också slå upp ett tält lite varstans, vad väntar du på, flytta ut i naturen om det verkar så härligt och du blir så avundsjuk när du ser människor leva utan bekvämligheter?
Skulle det flytta in en grupp EU-migranter på min mark så skulle jag per omgående släppa tjurarna på dem, eftersom ingen av de platser som agerat som bostad åt dem har varit ngt annat än en svinstia efter ngn vecka.
Man stjäl ihop byggmateriel, slänger det man inte använder.

men sen tänker jag på hur bra både SD och deras väljare och sympatisörer är på att skylla ifrån sig. Att de inte lyckas genomföra det de lovat beror inte på att deras ideer är ogenomförliga, det beror på alla andra. :banghead:

Hahah nu tänkte du nog lite för långt. Deras idéer är ju inte framröstade än. Hur kan du redan nu klaga på att de skyller ifrån sig när deras förslag inte går att genomföra?

Med tanke på hur det låter redan nu bland anhängarna vågar jag dra den slutsatsen. Och vad partifolket gäller, tror du att de på något vis är ärligare än andra politiker?

Enligt allemansrätten får du också slå upp ett tält lite varstans, vad väntar du på, flytta ut i naturen om det verkar så härligt och du blir så avundsjuk när du ser människor leva utan bekvämligheter?
I ett dygn ja. Inte veckovis, månadsvis eller årsvis. Är det frågan om fler än 3 tält så måste man ha markägarens tillstånd. Så tiggare följer inte lagen och kommuner upprätthåller inte den lagen tydligen eftersom dom får tälta vidare.

Sen sa ju Lövet i helgens sommartal att tiggarna skulle tillbaka till sina hemländer och att han inte tillåter olovliga bosättningar på allmän o privat plats. Så tack vare SD är han nu tvungen att agera för att ta tillbaka sina röster från SD. Men om SD aldrig hade funnits så hade han ju aldrig sagt detta.

släng ut dom så är vi av med problemet
Det är inte bara inom EU som man försöker med detta. Murar byggs. Så kommer det även att bli i USA om D. Trump blir president. Då kommer han också att bygga en mur som ska övervakas med röntgen och drönare. Sen ska han deportera alla papperslösa ut ur landet.

Det är inte bara inom EU som man försöker med detta. Murar byggs. Så kommer det även att bli i USA om D. Trump blir president. Då kommer han också att bygga en mur som ska övervakas med röntgen och drönare. Sen ska han deportera alla papperslösa ut ur landet.
Vilken underbar värld vi kommer att få, med mur

Vad kommer meningen med våra liv att vara?
Roffa åt sig själv så mycket man kan och låta andra ligga och dö i smutsen?
Försvinner viljan att hjälpa, så försvinner det mänskliga i människan.

Senast ändrad:
Vilken underbar värld vi kommer att få, med mur

Vad kommer meningen med våra liv att vara?
Roffa åt sig själv så mycket man kan och låta andra ligga och dö i smutsen?
Försvinner viljan att hjälpa, så försvinner det mänskliga i människan.
Självklart ska vi hjälpa, men någonstans måste man reglera annars så behöver den hjälpande snart hjälp själv.

Självklart ska vi hjälpa, men någonstans måste man reglera annars så behöver den hjälpande snart hjälp själv.
Var går gränsen för när vi, som bor i Sverige själva behöver hjälp?
Handen på hjärtat. Hur mycket kan du avvara av vad du äger och ändå leva ett friskt och bra liv?
Vi har både plats och resurser i detta landet om vi bara vill, men vi vill inte, för vi vill leva överflöd.
Så ärliga kan vi väl ändå vara?

Handen på hjärtat. Hur mycket kan du avvara av vad du äger och ändå leva ett friskt och bra liv?
Vi har både plats och resurser i detta landet om vi bara vill, men vi vill inte, för vi vill leva överflöd.
Absolut, jag är inte beredd att lämna hus o hem för att hjälpa en främling, liksom den absoluta majoriteten av mänskligheten inte är det.
Det är ju därför alla som talar om att hjälpa talar om VI, inte om sig själva. Det är alltid lättare att vara generös med andras resurser än sina egna.
Vi har ett skattetryck som hör till de högsta i världen, Sverige som stat ger mer än de flesta stater i världen om man ser till per capita.

Absolut, jag är inte beredd att lämna hus o hem för att hjälpa en främling, liksom den absoluta majoriteten av mänskligheten inte är det.
Det är ju därför alla som talar om att hjälpa talar om VI, inte om sig själva. Det är alltid lättare att vara generös med andras resurser än sina egna.
Vi har ett skattetryck som hör till de högsta i världen, Sverige som stat ger mer än de flesta stater i världen om man ser till per capita.
(När jag skrev vi, så menade jag du och jag)
kan du inte hålla med om att det blir lite löjligt när vi i Sverige pratar om att vi inte har råd eller plats.
Hur skulle det se ut om vi hade råd och plats? :).

(När jag skrev vi, så menade jag du och jag)
kan du inte hålla med om att det blir lite löjligt när vi i Sverige pratar om att vi inte har råd eller plats.
Hur skulle det se ut om vi hade råd och plats? :).
Vi har plats när bostäderna räcker, när jobben räcker och när integrationen fungerar.
Har det kommit för många så räcker inte bostäderna,jobben börjar sina och integrationsproblemen eskalerar.

Hur ser det ut idag i Sverige?
Integrationsproblemen eskalerar.
Bostadsbristen är närmast katastrofal
Vi har en för svenska förhållanden extremt hög arbetslöshet.
Alltså=
Har det kommit för många ;)
Vi som nation har inte plats för fler utan att de ovan nämnda problemen eskalerar ytterligare
Idag är det vanligt att militära vapen används i städer med stora problem, inte av militären, inte av polisen utan av packet!
Packet = den lilla minoritet som valt att ställa sig helt utanför samhället istället för att integrera sig.

Japp så är det. Det ser vi ju här. Folk vill åka på solresor, dom vill ha tips på bra restauranger, tips på weekendresa, tex, sånt kan ju folk avvara men dom vill inte. Massor av folk här har egen häst/hästar. Fråga om dom kan avvara dessa och istället lägga pengarna på att gjälpa asyler o invandrare som vill ha ett bättre liv.

Vi har plats när bostäderna räcker, när jobben räcker och när integrationen fungerar.
Har det kommit för många så räcker inte bostäderna,jobben börjar sina och integrationsproblemen eskalerar.

Hur ser det ut idag i Sverige?
Integrationsproblemen eskalerar.
Bostadsbristen är närmast katastrofal
Vi har en för svenska förhållanden extremt hög arbetslöshet.
Alltså=
Har det kommit för många ;)
Vi som nation har inte plats för fler utan att de ovan nämnda problemen eskalerar ytterligare
Idag är det vanligt att militära vapen används i städer med stora problem, inte av militären, inte av polisen utan av packet!
Packet = den lilla minoritet som valt att ställa sig helt utanför samhället istället för att integrera sig.
Nu verkar ju M vilja förbjuda tiggeriet medans S vill organisera tiggeriet. Om det där går till omröstning i Riksdagen så är det väl SD som bestämmer vilket förslag som ska vinna. Eftersom man staten inte klarar av att avhysa tiggare ur landet efter 3månader så ser jag att det bara kostar resurser att genomföra nått av förslagen eftersom man ändå inte kommer att klara av att kontrollera det hela. Då är det ju lika bra att låta allt vara som det är.

Nä nu vill jag se en SD barometer för augusti, det är väl dax nu :bump:

Nu verkar ju M vilja förbjuda tiggeriet medans S vill organisera tiggeriet. Om det där går till omröstning i Riksdagen så är det väl SD som bestämmer vilket förslag som ska vinna. Eftersom man staten inte klarar av att avhysa tiggare ur landet efter 3månader så ser jag att det bara kostar resurser att genomföra nått av förslagen eftersom man ändå inte kommer att klara av att kontrollera det hela. Då är det ju lika bra att låta allt vara som det är.

Nä nu vill jag se en SD barometer för augusti, det är väl dax nu :bump:
Jag förstår ärligt talat inte vad de diskuterar. De flesta städer har redan nu ett regelverk för organiserad insamling av pengar o gåvor.
Man måste ha tillstånd för det.
Den som regelmässigt sitter utanför affärer och samlar in pengar ska naturligtvis ha tillstånd då...eller hur ;)

Jag förstår ärligt talat inte vad de diskuterar. De flesta städer har redan nu ett regelverk för organiserad insamling av pengar o gåvor.
Man måste ha tillstånd för det.
Den som regelmässigt sitter utanför affärer och samlar in pengar ska naturligtvis ha tillstånd då...eller hur ;)
Inte jag heller :confused:. Troligen för att hitta nån väg att hindra att röster glider dem ur händerna över till SD. För dom har ju panik nu när det förväntas att SD snart går upp som Sveriges störrrrsta parti :laugh:

SD skulle egentligen avlöna partiledningarna i de borgerliga partierna. Eftersom de krattat manegen så väl för SD ;)
Jo då SD får gratis reklam både från höger o vänster ;). Så även från SL o Skånetrafiken, liksom från högsta instans självaste JK som säger att allt är i sin ordning :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 412
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar